Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lombardi

Nowy użytkownik
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic
  • Silnik
    dCi
  • Przebieg (tys.km)
    150000

Ostatnie wizyty

457 wyświetleń profilu
  1. Witam. Proszę o poradę w następującej sprawie odnośnie rozrządu Silnik 1.9dci 102km. F9Q 732 1. Zatrzymuję silnik i sprawdzam naciąg paska między kołem wałka rozrządu, a pompą paliwa - ugięcie żadne, pasek sztywny bardzo mocno napięty 2. Odpalam silnik i po chwili zatrzymuję. Pasek luźny, ugięcie 1 - 1,5cm Po rozgrzaniu silnika z okolic wałka rozrządu słychać jakby zawodzenie z częstotliwością obrotów koła wałka. 3. Luzuję lekko pasek napinaczem rozrządu. 4. Odpalam i po wyłączeniu pasek ugina się na 2-2,5cm 5. Znów odpalam i po wyłączeniu pasek sztywny, ugięcie na 0,5cm Po rozgrrzaniu zawodzenie nadal słyszalne, ale ciszej. Koło zębate wałka rozrządu ma lekkie bicie boczne - około 0,5cm. Czyli patrząc z góry na pracujące koło widać, że nie kręci się idealnie w linii. Bicia promieniowego nie zauważyłem. To ono powinno zmieniać naciąg paska prawda? Co może być nie tak? Jak w takich warunkach ustawić naciąg paska? Z góry dziękuję za wskazówki Dodano: 22 lis 2016 - 08:02 Dziś rano sprawdziłem naciąg na pracującym silniku. Do paska w ruchu przyłożyłem łożysko i lekko docisnąłem. Nie było zmian ugięcia. Naciąg wydawał się równomierny i uginał się około 1cm. Może to oznaczać, że naciąg w spoczynku zależy od ustawień kół zębatych, zwłaszcza koła wałka rozrządu.
  2. Wał na pewno. Po zatarciu panewki czop korbowy często nie nadaje się do szlifu. Ale może wystarczy wymienić same panewki. Blok niekoniecznie do wymiany. Zależy, czy nastąpiło zatarcie tłoka w cylindrze, lub jak niesmarowane pierścienie tłokowe porysowały gładź cylindra. Jeśli blok dobry wał z kompletem panewek kupisz na Allegro. Do tego pompa oleju, jej napęd koniecznie i przewody olejowe turbiny.
  3. Jeśli auto odpala ciężko po dłuższym postoju to proponowałbym sprawdzić elektryczną pompkę paliwa. Nie wiem, czy w Suzuki to występuje, ale Scenic z takim silnikiem ma pompkę zamontowaną do podłużnicy pod podwoziem. Ta pompa podaje wstępnie paliwo do pompy wtryskowej i odpowietrza ją w razie czego. Może być sytuacja, że paliwo w czasie postoju cofa się do baku i pompa potrzebuje długiego czasu, by napompować filtr i pompę wtryskową. Stąd też powietrze w gruszce. Jeśli masz taką pompkę sprawdź jej wydatek i szczelność przewodów paliwowych pod maską i pod podwoziem, może ssać powietrze i stąd problemy z ciśnieniem i odpalaniem.
  4. Witam. Odświeżam temat licząc na podpowiedź. Chciałbym wymienić swój wyświetlacza AFFA2++ nr. P8200028364A na model z podwójnym displayem mającym w drugim okienku obraz samochodu z funkcją pokazywania otwartych drzwi. Jego symbol to: AFFA2 SSPPA P8200142416 Stosowany był m.in. w RX4. Złącza z tyłu szare i czerwone obu wyświetlaczy są identyczne. Różnica polega na tym, że ten podwójny ma jeszcze złącze zielone, do którego ja nie mam czego podłączyć, bo nie mam wiązki. Czy ktoś z kolegów wie do czego służy zielone złącze i jak to podłączyć? Mogę wrzucić zdjęcia jeśli to pomoże. Pozdrawiam
  5. Sprawdziłem. Miałeś racje kisand. Dzięki bardzo za wskazówkę. :)
  6. Witam. Znana jest procedura włączenia blokowania drzwi po ruszeniu z miejsca. Ja mam tak, że juz po włączeniu zapłonu zamyka się centralny zamek. Czy ktoś wie jak to wyłączyć?
  7. Ja u siebie po prostu odłączyłem wtyczkę od zaworu EGR, jak zaczęła się świecić kontrolka EKG. Jeżdżę tak już 3 lata.
  8. Panowie, proszę o odpowiedź. Czy problem obracajacych się panewek dotyczy także pierwszych generacji 1.9dci - F9Q 732, oraz czy ten silnik ma zaworek odmy o którym pisze bodzioprince Pozdrawiam Lombardi
  9. No właśnie ja tak robię od czasu awarii UCH. Na czas wyjęcia akumulatora do auta wkładam mały 12Ah od UPSa.
  10. Witam. Miałem dokładnie to samo 2 lata temu. Po wyjęciu akumulatora na tydzień 1. Immo nie świeci 2. lampka podsufitki nie ściemnia się tylko gaśnie gwałtownie 3. rozrusznik kręci, pompa nie chodzi, auto nie odpala Zaholowałem do ASO z braku alternatywy. Diagnoza: awaria UCH. Panowie z ASO wyjęli moduł i wysłali do Trójmiasta, gdzie jest jakiś warsztat co to naprawia. Koszt sumaryczny ponad 800zł, z czego 250 naprawa w Trójmieście, a reszta dla ASO. Niestety nie jestem zadowolony z naprawy, gdyż nie został wprogramowany do UCH czasowy układ wycieraczek przednich i prawie wcale nie działała tylna. Oczywiście moja reklamacja nie została uwzględniona. Tylną wycieraczkę sobie sam przerobiłem i działa, a do działania przednich się przyzwyczaiłem. W każdym razie uwaga na przyszłość NIE ODŁĄCZAĆ AKUMULATORA NA DŁUŻEJ PODCZAS UJEMNYCH TEMPERATUR. Na moje pytanie: jak ładować akumulator w zimie, gdy auto stoi ASO odpowiedziało - w samochodzie. Pod Warszawą w Markach jest zakład co wyłącza immobilizery. W razie następnej awarii przynajmniej odpali i dojedzie do serwisu
  11. Ja szukałem dti ze względu na prostszą budowę, a co za tym idzie mniejsze prawdopodobieństwo awarii i większe, że samemu się naprawi. Ale wybrałem dci. Powodem był większy moment obrotowy silnika potrzebny mi do ciągnięcia przyczepy kempingowej. Po prawie trzech latach ogólnie jestem zadowolony. Poza awarią EGR, wyciekami oleju i spaleniem się UCH nic się nie działo
  12. Witam. Odświeżam temat, aby uzyskać 100% odpowiedź na pytanie: Czy w Scenicu 1.9 dCi z roku 2000 jest dwumasowe koło czy zwykłe. Czekam na odpowiedź Pozdrawiam
  13. Witam. Ja do swojego dci kupuje olej ELF TURBO DIESEL 10W40, czyli półsyntetyk. Tego oleju nie ma w Polsce, ale jest na Allegro. Z Niemiec. Gdy kupiłem auto miało ono 147 tys na liczniku. A więc zapewne coś koło 347 tys. Od początku zalewam 10W40, choć nie wiem co było wcześniej. Jak do tej pory brak niepokojących objawów i wycieków większych niż były. Przejechałem 20 tys km na w/w oleju i jest ok. Załączam dane techniczne elf_Turbo_Diesel_10W_40.pdf
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!