Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obiboc

Użytkownik
  • Postów

    487
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

7 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Ford S-MAX + Hyundai IX 20
  • Silnik
    2,0 TDCI /1,4 Pb
  • Przebieg (tys.km)
    250 tys/60

Profil

  • Zainteresowania
    Wędkarstwo i motoryzacja

Ostatnie wizyty

988 wyświetleń profilu
  1. Pisząc GT miałem na myśli 1.6 .. (205 koników) to by było idealne ale nie można mieć wszystkiego? Pakiety stylizacyjne nie rajcują mnie specjalnie no może po za ładną aluminiowa felgą, wolę auto które nie wygląda a jedzie, niż taki co wygląda a nie jedzie. Podsumowując szukać jak już 1,3 i moc odpowiadająca. Serce mówi 160 ale rozsądek 130-140. Porównałem sobie wersję 115 konną z Meganą jaką miałem czyli dieslem 1,5 101 kM i na papierze wychodzi że już przy tym powinno być lepiej, na dynamikę tamtej nie narzekałem. Nie cisnę silników do 5 tys. więc moc tak wysoko nie jest mi potrzebna, takie przyzwyczajenie z diesli
  2. Podepnę się pod wątek... Powoli zmierzam ku sprzedaży posiadanego Hyundai IX 20 którego popełniłem po sprzedaży Megan II PH I Grandtour z 1,5 dci pod maską. Szukać będę Megane IV kombi koniecznie w benzynie max 3 letniej (nowa odpada) . Jesienią prawie kupiłem nową 1,3 Tce 115 kuni wersja 1 wyżej niż bieda edition. Pytanie czy unikać jakiejś wersji lub silnika? Od 6 lat nie miałem Renault i troszkę wypadłem z obiegu. Silnik wiadomo najlepsze jest w GT ale zakładam budżet max 60 tysięcy więc może być słabo.
  3. Rosnący hamulec to objaw zapowietrzonych hamulców, wyczuwa się go kopytkiem podczas hamowania. Gdy w układzie jest powietrze przy naciskaniu ma się wrażenie jakbyś wciskał sprężynę niby już wciśnięty ale jakoś sprężynuje,przy pierwszym naciśnięciu pedał idzie niżej drugi raz opór czujesz już wcześniej itd. Przy sprawnym układzie jedno naciśniecie czy 10, pedał stawia mocny opór zawsze w tym samym położeniu.PS. łatwiej to sprawdzić nogą niż opisać :D
  4. Obstawiam Głośne pum to moment w którym klocek "odkleja" się od tarczy. Szorowanie metaliczne przy hamowaniu to objaw braku klocka innej przyczyny nie widzę. No znaczy są :P, zakładam jednak z góry że nie jesteś sprawny inaczej czyli nie złożyłeś klocków tym miękkim w stronę cylinderka, a zużycie tarcz w 50% oznacza że ma ona teraz grubość ok 20,5 mm nie 11. Może jakiś blaszek gdzieś wlazł i chrobocze? A może to tył. Druga sprawa nie wiem co dla Ciebie oznacza normalne hamowanie ale nagrzanie tarcz do temperatury przy której parzy w paluchy to nie jest takie proste. Więc musisz mieć coś zapieczone albo prowadnice zacisku albo cylinderek wylazł i nie chce się cofnąć. Prowadnicę w miarę łatwo naprawić, troszkę więcej zabawy z cylinderkiem ale do ogarnięcia. Jeszcze ten szum... płynu masz ile trzeba i hamulec nie rośnie? Może coś nie tak jest z pompa hamulcową? Jeśli masz kogoś do pomocy niech depcze hamulec a Ty osłuchuj bo to jest dziwne nie miałem tego w swojej strzale.
  5. Zgadzam się z tym. Również wychodzę z założenia że jak dbasz to masz. Niestety w przypadku mojego auta to nie zdało egzaminu ( pierwsze takie auto). Szczerze życzę by auto się spisywało jak najlepiej.
  6. W zasadzie wszystko co należałoby wymieniłeś, teoretycznie płyn hamulcowy co 2 lata powinno się wymieniać ale jak będziesz sprawdzał to Ci powiedzą czy jest ok. Nic nie pisałeś o klimatyzacji? Dobicie czynnika ozonowanie również można by zrobić.
  7. Taśmę wymieniałem w electric cars 200 złotych 100 oddają za twój zwijacz. Jakoś tak to było.
  8. Andrzejku nie wyjeżdżaj mi tu z poziomem wiedzy technicznej, idź lepiej sprawdź czy ci się pływający smok paliwowy nie zawiesił, tylko najpierw wymień łożyska w pompie Cr bo według twojej wiedzy z to właśnie one się w nich rozpadają :blink: . Wszystkim rozsypuje się w pierwszej kolejności bieżnia w pompie wstępnej Ale ty przecież przeczytałeś że łożysko.
  9. Andrzejku nie potrafisz czytać z zrozumieniem?? Delikatnie lub nie , sugerujemy by pozbył się tego auta póki jeszcze jeździ... Jeżeli chce mieć spokój, sprzeda kupi Scenika II ph II z 1,5 dci na siemensie. Zrobi płukankę silnika, będzie wymieniał olej co 10 tys i zapomni o Injection na wyświetlaczu. Będzie miał problemy typu dzieci wypaskudziły mi tapicerkę czym to doprać, roleta z tyłu nie chce się zwijać itp równie kosztowne rzeczy. Mówisz mamin-synki? Czy ładowanie ciężko zarobionych pieniędzy w coś co za chwilę znów się zepsuje jest oznaką męstwa? Pierwsza awaria .. naprawiam będzie ok nie wyszło..Samochód kuleje nie działa jak powinien nie wiesz czy pojedzie i czy wrócisz. Wiesz co się zepsuło i jaki jest koszt naprawy. Męstwo nie ma tu nic do rzeczy to tylko zwykły rachunek ekonomiczny o wyrzuconych pieniądzach trzeba zapomnieć.
  10. Andrzeju-2010. Bardzo nie lubię być niegrzeczny. I szczerze mam nadzieję że uda się mi pohamować. " dowolny ciąg wyrazów uważanych za obraźliwe" rozmowa z tobą nie ma najmniejszego sensu, jest jak robienie dwójeczki podczas skoku na bungee,niby się da ale zaraz jesteś cały w fekaliach. Cieszę się że kolega "okifax" ma chęć że walczy może się mu uda. Też walczyłem o ten samochód ,przez 170 tys km dałbym się pokroić za te auto. Niestety zesrało się nie żyje worek pieniędzy nie pomógł. Po kiepskiej naprawie nie u pana henia przejechałem jeszcze 30 tys. A ty mi ty pierdy opowiadasz że gdybym tylko prewencyjnie wymieniał panewki, dolewał olej do oleju oraz prewencyjnie pompę wtryskową co 100 tys to dalej bym jeździł. Oczywiście tylko " dowolny ciąg wyrazów uważanych za obraźliwe" jaki jest sens. Takiś cwaniak z bąbelkiem w nosie, ile kilometrów przejechałeś stosując się do swoich zaleceń? Wyzywam cię byś zdradził tą tajemnicę? Popatrz na tematy: Trudny poranny rozruch, zapowietrzone przewody paliwowe, nie chce odpalić, dziwny dźwięk silnika, injection defaillante, ile za wtryski, jakie wtryski- i to wszystko przy Megane II phI. Przy PH II nie ma tego aż tyle.. Znaczy że albo większość z forumowiczów to PŁACZKI-NIEUDACZNICY którzy nie skorzystali z twojej niesamowitej wiedzy albo ty piszesz pierdoły. Zauważ że jest coraz mniej tematów o MII PhI( oprócz wtrysków) teraz króluje Megi III. Silnik niby ten sam problemy inne. Megane II PHI odchodzi w niebyt kończąc swój żywot w skupach złomu no chyba że nie mają ( 1,5 pod maską). Bo tak po za tym to bardzo dobry samochód. Z innej beczki. Wyjdź z Forum Renault i zajrzyj na inne: Czepie sie forda bo wcześniej miałem 2 auta z owalem na masce teraz mam kolejne . Silnik 2,0 TDCi (MK III) dokładnie to samo co Megane PHI, też DELPHI podobne lata produkcji. A gdyby tylko mieli Andrzeja nie mieli by problemów. W IV przeszli na silniki PSA i tematy o wtryskiwaczach pojawiają się sporadycznie lub przy przebiegach powyżej 200 tys. Forum forda to głównie pytania jak włączyć światełka skandynawskie, jakie ledy , felgi, opony, czy skrzynia przeniesie 430 Nm, gdzie walnąć nalepkę i spojlera. Problemy silnikowe są małą częścią forum. Tak że ten tego Wszechwiedzący.. bez poważania
  11. Andrzej-2010 Jaka jest różnica na oryginalnych czy na zamiennikach? Sprawa jest prosta jeżeli posiadasz samochód z silnikiem 1,5 dci na osprzęcie Delphi najtaniej wyjdzie pozbyć się auta puki jeszcze jeździ i możesz jeszcze dostać za nie więcej niż 0,8 zł/kg. Kupić taki sam tyle że z rocznika 2006-2008 i jeździć. Bez zastanawiania się czy pompa już opiłkuje bardzo mocno czy tylko trochę. Oczywiście możesz naprawić wszytko na oryginałach czyli fabrycznie nowa pompa, wszystkie przewody paliwowe w tym stalowe, zbiornik filtry czujniki i resztę szmelcu. Koszt zamknie się mniej więcej w okolicach wartości tego pojazdu jako sprawnego. Więc pytanie gdzie jest sens. Naprawić auto za kupę pieniędzy i zastanawiać się ile czasu jeszcze przejdzie.Nie ma co bronić tego osprzętu jest po prostu słaby i tyle. Jak widzę w profilu masz silnik który nie ma tych problemów, skoro K9K 728 jest taki zajefajny to czemu nie bujasz się autem który właśnie takie serduszko posiada? Porady w kazdym temacie spoko chcesz dobrze.. ale daj Pan spokój. Silnik się wysypał... a wymieniałeś filterek co 100 km, olej T2 dolewałeś, płukankę silnika robiłeś ? To nie jest Ferrari. Lejesz ropę na stacji ma jeździć.
  12. Jak masz 30-50 tys to wybór jakiś jest. Po Megi szukałem jakiegoś VANA ( mam 2 dzieci) + dość często wożę teściową, listwy deski meble krzaki czy inne takie. Duże i wygodne ma być. Myślałem nad Scenikiem, C4 Grand Picasso, Toyotą Verso. Scenikiem jeździłem bo kuzyn posiada takowego 1,5 dci mi się podobał, ale moje ładne pól kategorycznie go odrzuciła bo się nie podoba. Później przymiarki do C4 GP tylko dostać coś z 2,0 HDI i manualną skrzynią ciężko ( 90% z pół automatem który ponoć najlepszy nie jest), a silnik 1,6 hdi co by nie pisali nie nadaje się do tego samochodu... to po prostu nie jedzie. Inna sprawa że większość tych samochodów ma po 150 tys przebiegu rozsypany fotel kierowcy pruje się materiał i wysypuje gąbka.. wstyd i żenada. Toyota nawet się nie przejechałem bo środek się mi nie podobał i miała śmieszny bagażnik. szukałem szukałem i za 29 tys kupiłem Forda S-MAX 2,0 tdci z 2008 roku, zawsze się mi podobał tylko był poza zasięgiem cenowym,krótko się znam z tym autem ale jestem w nim zakochany :D . Trzy rozdzielone fotele z tyłu sa na tyle daleko że dzieciaki nie mogą się okładać w czasie jazdy, dodatkowo można dość mocno je wychylić więc w pozycji pół leżącej dzieciaki zasypiają i spokój. 3 osoby z tyłu bez problemu się mieszczą . Do samochodu włażą elementy o długości 2800 mm i to bez układania ich po przekątnej na desce rozdzielczej. MA tez wady: Nie mogę jeździć na zimny łokieć bo nie sięgam łokciem do drzwi (mam 175 wzrostu), nie mam co przerabiać w aucie bo w zasadzie wszystko co powinno być jest- ( brak świateł do jazdy dziennej ale jestem w tracie zbierania materiałów do przeróbki i tez będą). Niestety nie mam młodszego bo w rocznikach 2010/2011 można bez kosztów lub przy minimalnych ( piwko dla jakiegoś klubowicza) zmienić moc silnika z 140 na 163 lub 180 KM. Taki bajer program jest w sterownikach silnika i trzeba tylko przełączyć mapę.( Mondek tez tak ma)Tak że z swojej strony polecam S-Max, ale jeżeli chcesz mieć komfort to polecam auto segmentu D , Laguna, Mondek.. te auta naprawdę płyną.
  13. mg1500 Nie myślałeś o Megance II ale ph 2 od 2007 roku. To dobre auta a dzięki opinii o silnikach z roczników 2003-2005 są tanie.. Pytanie ile chcesz wydać.
  14. Zrób jak kolega pisze czyli idź do lekarza, każe zmienić dietę,zacząć się ruszać i przypisze tabsy nie ma strachu są tanie chyba 7 pln/ opakowanie. Tak troszkę szydząc z tych norm to 200 jest dopiero od jakiegoś czasu, jeszcze niedawno norma była 240. Gdzieś czytałem że w stanach 300 to nie problem jak jest wyżej to trzeba reagować . Tak że nie wyrywaj włosów z głowy od tego nie umrzesz w ciągu 3 miesięcy to nie rak.
  15. Właściciele zaglądają na forum czytają i znają odpowiedź. Jeżeli wszystko jest jasno napisane to po co zadawać dodatkowe pytania. Decydują albo naprawa albo złom. A ponieważ autka z tym problemem mają już nie mniej niż 12 lat, coraz częściej zapada decyzja o utylizacji. Z moich obserwacji wynika że na drogach dość trudno dostrzec auta PHI z dieslem pod maską. PhII częściej na drogach , za to Megane III jest pełno wszędzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!