Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

misiek32

Nowy użytkownik
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane
  • Silnik
    1.9 D F8Q 790
  • Przebieg (tys.km)
    250000
  1. Też sobie kiedyś myślałem nad dodaniem turbo do swego dieselka. Niestety po zaczerpnięciu informacji stwierdziłem ze nie jest to ani łatwe ani tanie. Może i sama budowa wewnętrzna silnika nie jest bardzo różna między D i DT ( pompa oleju, wał, głowica) o tyle reszta jest zmieniona. Inny jest stopień sprężania czyli inne tłoki, inna pompa wtryskowa (inne dawkowanie paliwa), gdzieś musi być też poprowadzone smarowanie turbiny i powrót oleju do silnika. Do tego inna skrzynia biegów żeby wytrzymała wiekszy moment. Wiadomo że inne kolektory inny wydech, intercooler. Jeśli ktoś ma dostęp do prawie darmowych cześci to może warto się pobawić. Według mnie lepiej spróbować zamontować silnik dTi ze skrzynią - jakoś bezpośredni wtrysk jest według mnie lepszy.
  2. Sprawdź czy świece mają zasilanie prądem. Jeśli paliwko dochodzi i pompa je podaje to sprawdź je. Pozdrawiam
  3. To jest zawór sterujący siłowinkiem podwyższonych obrotów przy pompie wtryskowej. U mnie nie ma tego wężyka założonego. Nie powinien on być zaślepiony, bo może zawór źle pracować. Pozdrawiam.
  4. To jest wolnosący diesel o mocy 64 km. Mam taki sam u siebie. Pewnie to F8Q 790.
  5. Naprawdopodobniej jest to silnik bez turbo. Wrzuć zdjęcie całego silnika to będzie wiadomo.
  6. Niestety nie. Oringi uszczelnniające są w pokrywie górnej więc trzeba ją zdjąc. Polecam wymienić uszczelnienie zarówno na cięgnie głownym jak też na cięgnie od "ssania" - podwyższonych obrotów.
  7. Jedynym sposobem jest zdjęcie pokrywy i wymiana oringów uszczelniających wałek dźwigienki cięgna gazu. Ja to zrobiłem sam, ale nie polecam ze względu na delikatnośc budowy pompy. Pozdrawiam
  8. Witaam. Fizycznie będzie, ale jest ciut szersza niż od megane i opony przy wiekszym obciązeniu tyłu mogą trzeć o nadkola. Pozdrawiam
  9. To przeguby. Mam to samo. Mimo że jest smar i osłony są nieuszkodzone to stuka przy skręcie i dodaniu gazu
  10. Witam. Może to skrzynia od zwykłego diesla. U mnie przy 100km/h jest około 2700 obrotów. Skrzynia u mnie JB3 927. Pozdrawiam.
  11. Ja też mam pompę LUCAS i jak silnik jest zimny to linka jest luźno i obroty są koło 1000.Jak się lekko rozgrzeje to linka się naciąga i obroty spadają do około 900. Może masz coś nie tak z pompą albo jest to jakaś inna konstrukcja
  12. przez 6 sekund świece dogrzewają komorę spalania i to bardzo obciąża alternator co może powodować spadek obrotów. Przy ciepłym silniku linka powinna być napięta spróbuj ręcznie ją napiąć i zobaczysz czy obroty spadną. A pompę wtryskową masz Lucasa?
  13. Witam. Na początek sprawdź siłownik podwyższonych obrotów czy naciąga linkę jak silnik się rozgrzeje. To odpowiada za spadek obrotów jak silnik się rozgrzeje. Pozdrawiam
  14. Witam. U mnie po odłączeniu kostki wtrysku sterującego obroty pozostają mniej więcej takie same jak przed odłączeniem ale praca silnika staje się bardzo twarda i głośna. Mniejsza tez jest moc podczas jazdy szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
  15. Turbo i tylko turbo. Ale to są poważne koszta niestety.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!