Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

AbramK

Użytkownik
  • Postów

    135
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fluence Limited
  • Silnik
    1.6 16V 110KM K4M838 (LPG)
  • Przebieg (tys.km)
    143

Profil

  • Zainteresowania
    różne

Ostatnie wizyty

962 wyświetleń profilu
  1. Witam. Mam problem ze wskazaniem temp. płynu chłodniczego. Byłem u mechanika, silnik podobno grzeje się bez problemu i jego temperatura robocza też jest prawidłowa; ogrzewanie działa bez problemu. Problemem jest zatem sam czujnik, który podaje niewłaściwe odczyty. Szukam tego czujnika i celuję w oryginał. Koszt ok. 80 zł nie jest problemem, ALE zadzwonił do mnie pracownik jednej z firm, do której wysłałem mail z zapytaniem o część. Powiedział mi, że wskazana jest wymiana całej obudowy termostatu wraz z czujnikiem, a nie jedynie samego czujnika (!), bo to zawsze może być problem z nieoryginalną częścią, a bo może przy tej usterce zaraz padnie termostat i takie tam. Przy tej opcji koszt robi się już znaczny w porównaniu z samym czujnikiem - ok. 350 zł. Pytanie brzmi, czy to zwykła ściema, aby tylko wepchnąć mi droższy podzespół i zgarnąć wyższą prowizję, czy może jednak faktycznie lepiej wymienić całość? Auto ma 8 lat i przejechane ponad 140 tys. km. Co radzicie? Z góry dziękuję za pomoc w tej kwestii. PS. dzwoniłem do mechanika i ten wydawał się zaskoczony pytaniem. Rozmawialiśmy konkretnie o czujniku. Powiedział, że sprawdzi w hurtowni jak wygląda sprawa z częścią (co na ten moment nie daje mi odpowiedzi w powyższej kwestii).
  2. Witam wszystkich. Muszę wymienić górne podszybie ze względu na kruszącą się po 8 latach uszczelkę. Mam problem - części tylko używane. Serwisy w rodzaju iParts itp. nie mają, ani nie są w stanie zamówić tego elementu. Numer oryginalny ASO podszybia to 668110020R. Takie podszybia są co prawda na Allegro, ale wizualne ich stan jest kiepski. Brudne, poszarzałe plastiki i boję się, czy za chwilę nie będę musiał ponownie wymieniać właśnie ze względu na uszczelkę przy szybie. Znalazłem natomiast całkiem dobrze wyglądające podszybie, ale do Megane III (nr ASO 668110003R). Na pierwszy rzut oka obie części - do Fluence i Megane III - wyglądają identycznie, ale czy ktoś jest w stanie stwierdzić, czy to do Megane bedzie też pasowało do Fluence? Jeśli ktoś jest w stanie pomóc mi w tej kwestii, będę zobowiązany.
  3. Dziękuję wszystkim za rady i komentarze. Dziś mam otrzymać informację w sprawie możliwości kupna nowego zamiennika kolumny (znalezionego na podst. nr VIN). Co do Electric Cars problemem jest dla mnie sama wysyłka plus czas oczekiwania. W dodatku obawiam się, czy część już naprawiana po krótkim czasie znow nie ulegnie awarii, a wtedy powtórka z rozrywki...
  4. Tak, też patrzyłem...Każda niestety ma inny kod i obawiam sie, że może być jednak problem z tymi częściami. Gość w warsztacie także miałby jakieś używki z Megane III, ale otwarcie powiedział, że nie gwarantuje że zadziałają.
  5. Tak, mogę jeździć (jakbym jakiegoś Żuka lub Nysę prowadził ). Bezpieczniki sprawdzili na samym początku, podobno ok., a usterka jest w samym module sterującym. Jest opcja żeby zamówić używkę, serwis wysyła to do "czyszczenia" kodu zapłonu (?) i po zaprogramowaniu do mojego auta montuje ponownie. Problem w tym, że z tym kodem części niczego nigdzie nie znajduję.
  6. Niczego sam nie sprawdzałem, bo niestety nie mam takiej możliwości ani wiedzy...Auto poszło do dawnego ASO. Teraz się zastanawiam, czy po prostu nie łatwiej powiedzieć klientowi - "wymiana całej części" zamiast bawić się w szukanie przyczyny.
  7. Padło wspomaganie. Komunikat "Usterka układu kierowniczego". W serwisie twierdzą, że są to elementy łączone, tzn. kolumna i wspomaganie, zresztą widziałem w necie zdjęcia na jakichś zagranicznych stronach, więc nie mam podstawy im nie wierzyć. Niestety w hurtowniach brak tej części, zostaje tylko zakup oryginału. Pytanie zasadnicze - kupować nową część czy iść w regenerację?
  8. Dzień dobry, proszę o pomoc w znalezieniu kolumny kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym do Fluence rocznik 2015 (VIN: VF1LZLC0552456917, nr oryginalnej części: 488109523R ). Część padła mi w piątek przy przebiegu >64000...Auto jest po diagnozie w warsztacie (dawne ASO Renault). Cena oryginału to ok. 4200-4500. Obdzwoniłem sklepy internetowe i...nic. Brak. Może ktoś z Was potrafiłby pomóc w tej sprawie? Jakiś tańszy zamiennik...? Zastanawiam się nad regeneracją (czekam na info w tej sprawie z warsztatu), jednak czy taki element najzwyczajniej opłaca się regenerować? Obawiam się, że za jakiś niezbyt długi czas i tak przyjdzie mi wymieniać całość, co tylko powiększy wydatki. Z góry dziękuję za informację zwrotną i pomoc.
  9. Dokładnie sam tak myślałem. W dodtku trochę bałem się dawać całej bańki 5l do zalania, bo w końcu trochę oleju i tak w układzie zostaje plus te 5l i już mogłoby być za pełno, a to podobno jeszcze gorzej dla silnika. A jednak! Czwarte auto a ja sam dalej się uczę a przy okazji mam tę wiedzę która pozwala mi stwierdzić czy mechanik jest ok., czy może kiepskim naciągaczem.
  10. Bardzo dziękuję za pomocną informację. Dolałem resztkę oleju (jakieś 0,7l). Na bagnecie jest ok. 3/4 skali i 4 z 6 kropek na komputerze. Przy kolejnej wymianie dam zalać całe 5l.
  11. Witam Koleżeństwo. Mam małą zagwozdkę odnośnie wskazań poziomu oleju. Na kompie mam jedną kropkę, niby wcześniej jest komunikat "OK", ale na pochyłościach już dwa razy zaświeciło sie na pomarańczowo "Uzupełnij olej", tylko że...no własnie. Na zimnym silniku i płaskim, równym parkingu na bagnecie wyraźnie widać połowę skali w oleju (a na kompie jedna kropa...(?) - sprawdzane/porównywane ze trzy lub cztery razy). Wymiana była robiona w październiku ubiegłego roku przy 45.151 km przebiegu. Zalano jakieś 4l Elf Evolution 900 SXR 5W40. Aktualny przebieg wynosi powyżej 57.000, wymianę planuję przy 60.000 (filtr i olej zmieniam co 15 tys.) razem z przeglądem LPG i wymianą świec. W poprzednim aucie Megane II ph II 1.5 dCi robiłem dolewki miedzy wymianami, ale tam było turbo...Tu 1.6 16V, w dodatku z LPG. Pytanie brzmi - czy olać kompa i trzymać się wskazań bagnetu? PS. uprzedzam pytania - silnik suchy, żadnych śladów pod autem, delikatne ślady oleju przy gumowym przewodzie łączącym kolektor z filtrem powietrza.
  12. Jestem po przeglądzie instalacji LPG po 30 tys. Wymieniłem świece na Bosch Platinum-Iridium, mój "gazownik" bardzo je sobie chwali.
  13. Witam Koleżeństwo. Jestem już po wymianie świec. Tak wyglądają te z pierwszego montażu (chyba nie najgorzej): Zdecydowałem się jednak na świece platynowo-irydowe Bosch FR7KI332S (0242236571) Komplet 4 szt. kosztował mnie ok. 98,- zł, wymiana poza ASO - 50,-. Jestem bardzo ciekawy jak się spiszą, mam nadzieję, że się nie zawiodę.
  14. Właśnie o tych świecach myślałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!