Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitch Black

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 3 ph1 2008r
  • Silnik
    1.5 dCi 106KM
  • Przebieg (tys.km)
    135000

Ostatnie wizyty

506 wyświetleń profilu
  1. Pitch Black

    Jaki olej 1,5 dci?

    Ja zdecydowałem się teraz na LIQUI MOLY - SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 w Megi. Zobaczymy jak będzie się sprawował. Jak wcześniej pisałem liqui zastąpił Valvoline SynPower 5W40. Za rok dam znać jak sprawował się nowy olej. Jednak pierwsze spostrzeżenia są takie że nie ma zmian w pracy silnika jak pracował tak pracuje. Nie jest cichszy i startuje tak samo szybko. Reszta spostrzeżeń za rok Pozdrawiam
  2. Pitch Black

    Jaki olej 1,5 dci?

    Koledzy czy ktoś z was jeździ na 0W40? Ja teraz w megance 3 z 1.5 dci 106 bez fapa jeżdżę na Valvoline SynPower 5W40 niby jest ok ale zastanawiam się właśnie na 0W40. Jest rzadszy od 5W więc szybciej dociera we wszystkie zakamarki silnika, to samo zimą - łatwiejszy rozruch silnika i szybsza ochrona. Tylko pytanie czy te silniki dobrze znoszą taki olej, czy nie będzie przecieków albo nadmiernej konsumpcji oleju. Mam przebieg prawie 140 tys co rok zmieniam i tak na rok dolewam max 0,15 l by utrzymywać stan na środku bagnetu. Jeśli ktoś z was leje albo lał do tego silnika 0W40 to napiszcie swoje opinie. Pytanie do kolegi F1Fanatic - jak ci się sprawuje LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40?
  3. Witam Auto naprawione, winny był przekaźnik świec żarowych. Faktycznie Przekaźnik jest pod lampą, ale zakryty jest rurą dolotu powietrza (dlatego ciężko go dostrzec). By się do niego dostać trzeba zdjąć koło i nadkole. Po wymianie Megane odpala bez problemu. Dziękuje kolegą za pomoc
  4. Dzięki za porady, sprawdzę to jutro albo w poniedziałek i dam znać. Filtr powietrza był wymieniany latem to raczej jest oki.
  5. Jutro albo w poniedziałek wysunę lampę i sprawdzę czy tam jest. To raczej nie problem z ciśnieniem na szynie, gdyż jak jest ciepło odpala dobrze. Więc uważam że to mogą być tylko rzeczy które mają wpływ na odpalanie w warunkach zimowych. Podgrzewacz paliwa - tego jeszcze nie przerabiałem. Gdzieś czytałem też o zabrudzonych wtryskiwaczach ale czy zabrudzone wtryski odzywały by się tylko w minusowych temperaturach? Muszę poszukać w Pabianicach jakiegoś uczciwego mechanika od Diesla - ciężka sprawa Dodano: 02 sty 2016 - 20:55 NO nie, chyba nie. Podłączali kompa a co tam dalej to nie wiem. Jakieś testy tam robili, trwało to może z 20 min.
  6. Byłem już u dwóch, wszystko jak dla nich ok. Tylko rączkę wyciągają po kasę. Za takie porady to dziękuję, to dopiero cenzura... kasy dla tych darmozjadów. Jak myślę o tych wszystkich mechaniorach cwaniaczkach to mi zaraz ciśnienie skacze! Teraz interesuje mnie tylko gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych. A i jeszcze jedno pytanie do posiadaczy dci ile czasu podgrzewa wam świece bo mi tylko 2s czy ciepło czy jak teraz -10. U was też?
  7. Witam Nastały mrozy -10 i klapa auto nie odpala. Kręci, kręci, kręci i czasem jakby chciał, ale nie mógł. Przy -5 miał już problemy, ale kręcił, kręcił i jakoś dawał radę. Wtedy podjąłem kroki w celu poprawienia tej sytuacji i wymieniłem: filtr paliwa i wszystkie świece żarowe. Nic to nie dało, więc teraz jak auto w ogóle nie odpala. Postanowiłem wymienić przekaźnik świec żarowych tylko nie wiem gdzie się on znajduje? Czy któryś z kolegów wie gdzie on się chowa? Proszę o pomoc.
  8. Jak będę miał trochę czasu to postaram się to nagrać, najlepiej jak będzie minusowa temperatura wtedy jest intensywny ten dźwięk. Zastanawiam się jeszcze czy to nie pompa ABS, jest tam jakiś silniczek?
  9. Witam wszystkich. Mam pytanie do was koledzy - coś mi wyje w silniku przeważnie na zimnym, ale i czasem na ciepłym też to się zdarza. Na postoju są to krótkie dźwięki co jakiś czas, ale podczas jazdy są dłuższe. Przy mocniejszym dodawaniu gazu milknie, wyje tylko przy niższych partiach obrotów, szczególnie na 1,2 i 3 biegu. Po zagrzaniu się silnika występuje tylko raz na jakiś czas. Im zimniej na dworze, tym głośniej i większy dystans by przestał wyć. Słychać to bardziej w kabinie, pod maską prawie nie słychać, jedynie trochę za silnikiem z lewej strony. W kabinie to wycie/piszczenie dochodzi od strony pasażera. Rozrząd wymieniony kompletny + napinacz i pasek osprzętu - jak wyło tak wyje. Byłem już zdecydowany na wymianę koła pasowego wału i alternatora, ale po zdjęciu koła i nadkola okazało się, że kiedy przez te kilka sekund wyje w kabinie, przy osprzęcie silnika jest cicho. Czy ktoś z was miał podobny problem? Co może powodować to wycie/piszczenie? Czy między kokpitem a silnikiem jest jakiś osprzęt? Czekam na wasze porady, pozdrawiam.
  10. Pitch Black

    Jaki olej 1,5 dci?

    Zdecydowałem się na 10W40 VALVOLINE MAXLIFE, zobaczymy jak będzie chodził. A które auta są teraz z wiadomego pochodzenia. Chyba tylko te z salonu, jak sam nim wyjedziesz :)
  11. Pitch Black

    Jaki olej 1,5 dci?

    No tak ale czy nic się silnikowi nie stanie jeżeli wcześniej miał 10W40. Tak jak pisałem nie wiem czym jest teraz zalany.
  12. Pitch Black

    Jaki olej 1,5 dci?

    Witam, od tygodnia chodze z bólem głowy gdyż będę zmieniał olej w scenicu i cały czas myśle nad olejem. Jakim olejem zalać 1.5 dci 130tyś. Myśle o VALVOLINE MAXLIFE 10W40 albo ELF COMPETITION STI 10W-40. Teraz mam jeszcze większy ból głowy bo znalazłem VALVOLINE MAXLIFE DIESEL 10W40, a na stronie elfa polecają olej EVOLUTION SXR 5W40. Niestety nie wiem jaki olej był lany wcześniej czy syntetyk czy półsyntetyk. Dlatego myśle że bezpieczniej będzie wlać 10W40 i kusi mnie ten MAXLIFE ale nie wiem jak się zachowuje w 1.5 dci i który lepszy zwykły czy MAXLIFE DIESEL. Może ktoś z was już go przerobił i może coś o nim napisać. Pozdrawiam
  13. Witam, potwierdzam skuteczność pomysłu lustereczka w klamce. To działa, Tommi3737 i gojgien mieli racje, brak lusterka powodował problemy z hands free, po wklejeniu nowego wszystko wróciło do normy! Dzięki Tommi3737 & gojgien!
  14. Witam, wczoraj na wyświetlaczu ukazał mi się komunikat o defekcie układu hamulcowego + kontrolka ręcznego i stop. Okazało się , że zniknął płyn hamulcowy ale szybko go wytropiłem na śniegu. Płyn wycieka w tylnym zacisku a dokladnie gdzie jest ruchoma dzwigienka od zaciągania ręcznego, rozszczelniło się tam coś (foto). Czy to jest do naprawy (wymiana jakiegoś zimeringa, uszczelki), czy też trzeba wymienić cały zacisk? Będę wdzięczny za Waszą pomoc.
  15. Witam, ja takze mam problem z Hands free, a dokładnie z otwieraniem auta za pomocą wsunięcia dłoni za klamkę. Mogę otworzyć tylko pociągając za klamkę. Przyciski do zamknięcia działają oki. Jak kupowałem auto to wszystko było oki. Za waszymi radami przeczytanymi na forum dziś po kolei odłączałem drzwi i okazało się że po odłączeniu drzwi kierowcy wszystko wróciło do normalności. Czyli popsuty jest czujnik drzwi kierowcy, tylko teraz pytanie (bo ja mam scenica z 2004) czy muszę poszukać czujnika od Scenica 2 ph1 czy też może być od innego modelu np. meganki, espace? I czy strony są wazne - musi być czujnik lewy przód? Taki będzie dobry http://moto.allegro.pl/megane-scenic-ii-czujnik-klamki-karty-optyczny-i2959142268.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!