Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nix

Nowy użytkownik
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Kontakt

  • Strona www
    http://www.video.zgora.pl

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II Kombi
  • Silnik
    1,6/ 79KW K4M 700
  • Przebieg (tys.km)
    115
  1. Pozwolicie że się dołączę do topiku... Czy do Megi I ph II będą pasować 1. 15cali 6,5J ET 50 ? 2. 15 cali 6 J ET 50 ? Przejrzałem podpięty poradnik, oryginalny rozmiar do tej Megi to 15 cali, 6 J ET 43. A pytam bo mam no oku komplet, ale gość nie wie czy to są 6 czy 6,5 J... pzdr! Nix
  2. Cześć wszystkim! Witam się powtórnie bo po 4 latach nieobecności znów mam Megi( kiedyś Megi II 1.5 dci, tym razem Megi I Grandtour 1,6 16V i jako "drugie autko") pzdr! Nix
  3. Witam powtórnie wszystkie Koleżanki i Kolegów :P Powtórnie, bo w latach 2003-2008 miałem nówkę Megi II rocznik 2003 1,5dci/82Km ( same z nią kłopoty były niestety), potem pozbyłem się jej... Te 3 latka jeżdżę... Toyotą Auris... Dziś jednak okazyjnie kupiłem Megi I phII w benzynie 1,6/79KW kombi rocznik 2000( jako auto nazwijmy to "rezerwowe" ) Parę problemów ( małych) już widzę, więc jeśli pozwolicie trochę się popytam Was Wszystkich na forum. Pozdrowienia serdeczne !!!!! Nix
  4. Nie wiem jak w Sceniku ,ale w moim Megane II typ i wyznacznik jest wybity bezpośrednio na aluminiowej obudowie skrzyni, od dołu widać go dobrze po zdjęciu plastikowej osłony pod silnikiem. pzdr! Nix
  5. Numer skrzyni jest wybity bezpośrednio na obudowie Alu- od samego dołu skrzyni- jeśli ściągniesz osłonę pod silnikiem- numer będzie widoczny. A wie ktoś może ile oleju wchodzi do skrzyni MII phI czyli JR5 102 ? I czy lać Elfa TRJ czy raczej TRX ? pzdr! Nix
  6. Dziś M II 1,5 dci/80 ( 2003r i 108.000km) mnie zaskoczyła niemile... zrobiła sie w jednej chwili kałuża oleju pod autem... co dziwne olej wygląda jakby miał domieszany pył aluminiowy- jest taki "metaliczny"- to są stricte mikroskopijne drobinki alu...nciekło sporo- może 0,5 litera ... Zdjąłem osłonę silnika na kanale- osłona była pełna oleju- to natępne co najmniej 0,5l i wyraźnie zażygany symering półosi -prawy... i cała obudowa skrzyni od tej strony Pytanie- co mogło się stać? Simering na półosi tak nagle puścił ???? I tak definitywnie że wyleciało z litr oleju od razu ??? I drugie: Czy wymiana simeringu oznacza całkowite wyjęcie skrzyni- i czy można to zlecić srednio kumatemu ale solidnemu "panu Kaziowi" czy też naprawa wymaga ...brrrrr...serwisu ? I trzecie- czy normalnie eksploatacyjnie- olej w skrzymi może być taki " metaliczny" ? Powiedzmy że nie był wymieniany przez 108.000 km...? pzdr! Nix Cóż...skrzynia po prostu poszła... mam już kupioną drugą, używaną, ale kto mi powie ile oleju wchodzi do takiej skrzyni- typ skrzyni to JR5 102 ( do MII 1,5dci 2003 r.) No i czy lać Elf TRJ czy Elf TRX ? z góry dzięki!
  7. Witam! Mam uszkodzone sprzęgiełko ( elektromagnetyczne?) załączające klimę - objawia się to tym że koło pasowe sprzęgła( które podobno jest jedną częscią ze sprzęgłem) "lata" na boki - hałasuje, piszczy i trzeszczy itp. No i mam pytanie jak się zabrać do naprawy - czy w ogóle naprawa jest możliwa czy tylko wymiana? Może to jest kwestia uszkodzonego łożyskowania sprzęgła i koła pasowego ? Jeśli możliwa jest tylko wymiana to gdzie zakupić takowe ? [dodano] Chyba jednak ( na razie) to uszkodzenie samego koła pasowego klimy z łożyskowaniem- o ile ta część występuje odzielnie ?poszperałem w necie i jest mnóstwo kół pasowych do róznych wozów, no ale do Megi II nie znalałem... ma Ktoś namiar na taką częśc ? pzdr! Nix
  8. Ok, ale może wiesz jak to wyregulować ...w MII - a sprawa jest niby prozaiczna- -wyskoczyłą lewa linka( są dwie) z obustronnego zaczepu przy dzwigni hamulca- ale to tylko dlatego że długości linek są nierówne- zaczep ciągnący linkę prawą i lewą jest mocno przekrzywiony na lewą stronę - tj. linka lewa jest krótsza niż prawa- ( ok 3 -4cm) czy to się reguluje przy tylnym kole, przy tylnej tarczy ? Bo w takim układzie jak jest linka przy mocnym szarpnięciu wyskakuje prawie za każdym razem, przy delikatnym zaciągnięciu jest ok. pzdr! Nix
  9. Sorry, ale linku do obrazka nie widzę...źle szukam czy też (już) go nie ma? A chcę wyregulować właśnie ręczny w MII... pzdr! Nix
  10. Wydaje mi się że w moim MII ( 1.5dci)jest jakiś problem z wydajnością serwa...a sprawdzam to tak: zapalam silnik - po pół minucie raz za razem szybko naciskm dość mocno hamulec- czuć że serwo działa ze 4-5 razy, potem coraz słabiej, za 10 naciśnięciem już wspomagania nie ma... jak auto postoi z 24h to serwo podciśnienie trzyma- czyli niby nieszczelnośc to to nie jest ... z drugiej strony w normalnej eksploatacji hamulce są niby ok, bo tak często raz za razem mocno się nie hamuje...czy to normalne zjawisko w MII ? Sprawdzałem w Clio III ( benzyna) i jest dużo lepiej - tj. zdecydowanie dłużej "czuję" wspomaganie... pzdr! Nix
  11. Znaczy ... nie oplaca się do ASO ??? Toż to pewnik ! Czy co innego "chyba nie " ? pzdr! Nix
  12. Dokładnie tak !!! leciutko chodzi jakby nie była wcale przykręcona...tyle że tego luzu jest tylko kilka milimetrów i widać że to luz gdzieś blisko koła kierownicy , bo już jak się sięgnie łapą pod deskę- tam jest taki "tłumik drgań" stalowo-gumowy na osi kierownicy( tak z 50-60cm w głąb licząc od koła kierownicy) to tam już luzu nie ma...tzn ten tłumik się nie rusza a koło kier. tak...dalej na krzyżaku w przegrodzie czołowej też nie ma... te milimetry podałęm "na oko" - ale zmierzę na obwodzie kierownicy ile tego luzu faktycznie jest. Tak czy owak to chyba nie jest zdrowe, co ? Co do gałek... właśnie wróciłm z szarpaków- przegląd po 3 latach - zero luzów... to nie to bo i słychać "moje" grzechotanie we wnętrzu auta raczej - nie z kół...i było szczególnie silne przy hamowaniu na drobnych nawet dziuach i pszczegółnie silne przy skręcaniu kół... Napiszę szerzej: Ta przypadłość- grzechotanie jest od nowości-było zgłaszanie fwarancyjnie 13 razy !!! do ASO - i ... na początku nic nie widzieli, potem robili po kolei: -dokręcali krzyżak w przegrodzie czoł - wymianiali tulejkę w w/w krzyżaku -wymianiale sprężyny( sic!!!) z przodu -wymieniali łożyska MC Pherson ( 2 razy) -wymianiali zaciski hamulca +klocki+wężyki z przodu -w końcu niby znależli usterkę- "poprawili" tłumik drgań skrętnych - to chyba ten element stalowo-gumowy o którym wspominałem- grzechotanie ustało- to było z rok temu ... teraz grzechocze dalej- ale do ASO już nie pojadę...szkoda zdrowia... pzdr! Nix
  13. Kontynuując temat grzechotania... wykryłem że u mnie przy wyłączonym zapłonie koło kierownicy ma pewien luz mały...ok. 8-9 mm na obwodzie koła i jest to luz gdzieś w kolumnie, bo krzyżak w przegrodzie czołowej się nie rusza, tzn że luz jest gdzieś w przedziale od koła kierownicy do tego krzyżaka... niby mały luz, ale pewnie się sumuje z innymi luzami i może i to właśnie grzechocze ? Bo grzechotanie owo słychać wyraźnie gdzieś z kolumny kier. nie z podwaozia... A druga sparawa: ile powinny wytrzymać końcówki drązków kier ? Może tu też jest nieco zużycia ? pzdr! Nix
  14. Co jest z tym czujnikim kąta wspomagania ? Jak się objawia nieprawidlowośc ? Rozwiń też myśl o sygnalizacji otwartych drzwi... jaką masz wersję Megi ? Co do kompa- najlepiej przetwornica np. z allegro -ok.150W dostaniesz za ok 75-85 zł, taka z radiatorem, nie zabawkowy, plastikowy przetwornik... ale jaki komp chczesz wsadzic ? bo pond 100W to prawie każdy weźmie, chyba że laptop/płyta z laptopa... pzdr! Nix
  15. Jeśli tak jest naprawdę to mają spory rozrzut... u mnie 50Ah ( delphi) , u Ciebie 72 Ah... Reasumując : 50 Ah - był za mały... pzdr! Nix
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!