Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Nix
Nowy użytkownik-
Postów
26 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnyKontakt
-
Strona www
http://www.video.zgora.pl
Samochód
-
Auto
Megane I ph II Kombi
-
Silnik
1,6/ 79KW K4M 700
-
Przebieg (tys.km)
115
-
Megane I phI OBRĘCZE KÓŁ Z LEKKICH STOPÓW (ALUFELGI)
Nix odpowiedział(a) na Mistic temat w Felgi i opony - Megane I
Pozwolicie że się dołączę do topiku... Czy do Megi I ph II będą pasować 1. 15cali 6,5J ET 50 ? 2. 15 cali 6 J ET 50 ? Przejrzałem podpięty poradnik, oryginalny rozmiar do tej Megi to 15 cali, 6 J ET 43. A pytam bo mam no oku komplet, ale gość nie wie czy to są 6 czy 6,5 J... pzdr! Nix -
Cześć wszystkim! Witam się powtórnie bo po 4 latach nieobecności znów mam Megi( kiedyś Megi II 1.5 dci, tym razem Megi I Grandtour 1,6 16V i jako "drugie autko") pzdr! Nix
-
Witam powtórnie wszystkie Koleżanki i Kolegów :P Powtórnie, bo w latach 2003-2008 miałem nówkę Megi II rocznik 2003 1,5dci/82Km ( same z nią kłopoty były niestety), potem pozbyłem się jej... Te 3 latka jeżdżę... Toyotą Auris... Dziś jednak okazyjnie kupiłem Megi I phII w benzynie 1,6/79KW kombi rocznik 2000( jako auto nazwijmy to "rezerwowe" ) Parę problemów ( małych) już widzę, więc jeśli pozwolicie trochę się popytam Was Wszystkich na forum. Pozdrowienia serdeczne !!!!! Nix
-
Scenic I phII Jak sprawdzic nr skrzyni biegów? Gdzie on si
Nix odpowiedział(a) na jawos temat w 1.9 diesel
Nie wiem jak w Sceniku ,ale w moim Megane II typ i wyznacznik jest wybity bezpośrednio na aluminiowej obudowie skrzyni, od dołu widać go dobrze po zdjęciu plastikowej osłony pod silnikiem. pzdr! Nix -
Numer skrzyni jest wybity bezpośrednio na obudowie Alu- od samego dołu skrzyni- jeśli ściągniesz osłonę pod silnikiem- numer będzie widoczny. A wie ktoś może ile oleju wchodzi do skrzyni MII phI czyli JR5 102 ? I czy lać Elfa TRJ czy raczej TRX ? pzdr! Nix
-
Dziś M II 1,5 dci/80 ( 2003r i 108.000km) mnie zaskoczyła niemile... zrobiła sie w jednej chwili kałuża oleju pod autem... co dziwne olej wygląda jakby miał domieszany pył aluminiowy- jest taki "metaliczny"- to są stricte mikroskopijne drobinki alu...nciekło sporo- może 0,5 litera ... Zdjąłem osłonę silnika na kanale- osłona była pełna oleju- to natępne co najmniej 0,5l i wyraźnie zażygany symering półosi -prawy... i cała obudowa skrzyni od tej strony Pytanie- co mogło się stać? Simering na półosi tak nagle puścił ???? I tak definitywnie że wyleciało z litr oleju od razu ??? I drugie: Czy wymiana simeringu oznacza całkowite wyjęcie skrzyni- i czy można to zlecić srednio kumatemu ale solidnemu "panu Kaziowi" czy też naprawa wymaga ...brrrrr...serwisu ? I trzecie- czy normalnie eksploatacyjnie- olej w skrzymi może być taki " metaliczny" ? Powiedzmy że nie był wymieniany przez 108.000 km...? pzdr! Nix Cóż...skrzynia po prostu poszła... mam już kupioną drugą, używaną, ale kto mi powie ile oleju wchodzi do takiej skrzyni- typ skrzyni to JR5 102 ( do MII 1,5dci 2003 r.) No i czy lać Elf TRJ czy Elf TRX ? z góry dzięki!
-
Witam! Mam uszkodzone sprzęgiełko ( elektromagnetyczne?) załączające klimę - objawia się to tym że koło pasowe sprzęgła( które podobno jest jedną częscią ze sprzęgłem) "lata" na boki - hałasuje, piszczy i trzeszczy itp. No i mam pytanie jak się zabrać do naprawy - czy w ogóle naprawa jest możliwa czy tylko wymiana? Może to jest kwestia uszkodzonego łożyskowania sprzęgła i koła pasowego ? Jeśli możliwa jest tylko wymiana to gdzie zakupić takowe ? [dodano] Chyba jednak ( na razie) to uszkodzenie samego koła pasowego klimy z łożyskowaniem- o ile ta część występuje odzielnie ?poszperałem w necie i jest mnóstwo kół pasowych do róznych wozów, no ale do Megi II nie znalałem... ma Ktoś namiar na taką częśc ? pzdr! Nix
-
Megane II phI Ręczny, regulacja, gdzie?
Nix odpowiedział(a) na jazel temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Ok, ale może wiesz jak to wyregulować ...w MII - a sprawa jest niby prozaiczna- -wyskoczyłą lewa linka( są dwie) z obustronnego zaczepu przy dzwigni hamulca- ale to tylko dlatego że długości linek są nierówne- zaczep ciągnący linkę prawą i lewą jest mocno przekrzywiony na lewą stronę - tj. linka lewa jest krótsza niż prawa- ( ok 3 -4cm) czy to się reguluje przy tylnym kole, przy tylnej tarczy ? Bo w takim układzie jak jest linka przy mocnym szarpnięciu wyskakuje prawie za każdym razem, przy delikatnym zaciągnięciu jest ok. pzdr! Nix -
Megane II phI Ręczny, regulacja, gdzie?
Nix odpowiedział(a) na jazel temat w Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy - Megane II, Scenic II
Sorry, ale linku do obrazka nie widzę...źle szukam czy też (już) go nie ma? A chcę wyregulować właśnie ręczny w MII... pzdr! Nix -
Wydaje mi się że w moim MII ( 1.5dci)jest jakiś problem z wydajnością serwa...a sprawdzam to tak: zapalam silnik - po pół minucie raz za razem szybko naciskm dość mocno hamulec- czuć że serwo działa ze 4-5 razy, potem coraz słabiej, za 10 naciśnięciem już wspomagania nie ma... jak auto postoi z 24h to serwo podciśnienie trzyma- czyli niby nieszczelnośc to to nie jest ... z drugiej strony w normalnej eksploatacji hamulce są niby ok, bo tak często raz za razem mocno się nie hamuje...czy to normalne zjawisko w MII ? Sprawdzałem w Clio III ( benzyna) i jest dużo lepiej - tj. zdecydowanie dłużej "czuję" wspomaganie... pzdr! Nix
-
Dokładnie tak !!! leciutko chodzi jakby nie była wcale przykręcona...tyle że tego luzu jest tylko kilka milimetrów i widać że to luz gdzieś blisko koła kierownicy , bo już jak się sięgnie łapą pod deskę- tam jest taki "tłumik drgań" stalowo-gumowy na osi kierownicy( tak z 50-60cm w głąb licząc od koła kierownicy) to tam już luzu nie ma...tzn ten tłumik się nie rusza a koło kier. tak...dalej na krzyżaku w przegrodzie czołowej też nie ma... te milimetry podałęm "na oko" - ale zmierzę na obwodzie kierownicy ile tego luzu faktycznie jest. Tak czy owak to chyba nie jest zdrowe, co ? Co do gałek... właśnie wróciłm z szarpaków- przegląd po 3 latach - zero luzów... to nie to bo i słychać "moje" grzechotanie we wnętrzu auta raczej - nie z kół...i było szczególnie silne przy hamowaniu na drobnych nawet dziuach i pszczegółnie silne przy skręcaniu kół... Napiszę szerzej: Ta przypadłość- grzechotanie jest od nowości-było zgłaszanie fwarancyjnie 13 razy !!! do ASO - i ... na początku nic nie widzieli, potem robili po kolei: -dokręcali krzyżak w przegrodzie czoł - wymianiali tulejkę w w/w krzyżaku -wymianiale sprężyny( sic!!!) z przodu -wymieniali łożyska MC Pherson ( 2 razy) -wymianiali zaciski hamulca +klocki+wężyki z przodu -w końcu niby znależli usterkę- "poprawili" tłumik drgań skrętnych - to chyba ten element stalowo-gumowy o którym wspominałem- grzechotanie ustało- to było z rok temu ... teraz grzechocze dalej- ale do ASO już nie pojadę...szkoda zdrowia... pzdr! Nix
-
Kontynuując temat grzechotania... wykryłem że u mnie przy wyłączonym zapłonie koło kierownicy ma pewien luz mały...ok. 8-9 mm na obwodzie koła i jest to luz gdzieś w kolumnie, bo krzyżak w przegrodzie czołowej się nie rusza, tzn że luz jest gdzieś w przedziale od koła kierownicy do tego krzyżaka... niby mały luz, ale pewnie się sumuje z innymi luzami i może i to właśnie grzechocze ? Bo grzechotanie owo słychać wyraźnie gdzieś z kolumny kier. nie z podwaozia... A druga sparawa: ile powinny wytrzymać końcówki drązków kier ? Może tu też jest nieco zużycia ? pzdr! Nix
-
Co jest z tym czujnikim kąta wspomagania ? Jak się objawia nieprawidlowośc ? Rozwiń też myśl o sygnalizacji otwartych drzwi... jaką masz wersję Megi ? Co do kompa- najlepiej przetwornica np. z allegro -ok.150W dostaniesz za ok 75-85 zł, taka z radiatorem, nie zabawkowy, plastikowy przetwornik... ale jaki komp chczesz wsadzic ? bo pond 100W to prawie każdy weźmie, chyba że laptop/płyta z laptopa... pzdr! Nix
-
Megane II phI MII 1.5dci - jaki akumulator
Nix odpowiedział(a) na Nix temat w Akumulator i alternator - Megane II, Scenic II
Jeśli tak jest naprawdę to mają spory rozrzut... u mnie 50Ah ( delphi) , u Ciebie 72 Ah... Reasumując : 50 Ah - był za mały... pzdr! Nix