Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Robgold

Użytkownik
  • Postów

    159
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III Grandtour
  • Silnik
    1.5dCi 110KM, EDC
  • Przebieg (tys.km)
    97000

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika

Ostatnie wizyty

896 wyświetleń profilu
  1. Doskonale pamiętam ale prawie jestem pewny, ze podpiąłem zwykłą kamerę "chińczyka" i działo. Nie mam teraz bench'a rozłożonego z zegarami i tom-tomem aby sprawdzić czy przyjmuje tylko NTSC czy potrafi się przełączyć na PAL.
  2. Dlaczego obraz będzie czarno-biały ? Oryginalna kamera ma normalne wyjście composite + wyjście sync. Natomiast Tom-Tom ma układ formowania impulsów synchronizacji z wyjścia composite. W rzeczywistości można pod wejście "sync" podpiąć jeszcze raz sygnał video kamery lub na tranzystorach zrobić prosty układ separacji. Oryginalna kamera nie była z niczym zintegrowana (przynajmniej w kombi).
  3. Cinas, z jednym się tutaj nie zgodzę a mianowicie, że oryginalna kamera ma słabą jakość. Ma niesamowicie ostry obraz a dodatkowo w nocy "widzi" doskonale.
  4. Kamera cofania dla M4 występuje jako tzw. KIT montażowy. Dokłada się kamerę, koduje CLIP'em w R-Linku i działa
  5. Karty SDHC działają w TT bez problemów. Nie musisz poszukiwać archaicznych kart SD
  6. Tak jak kolega Qbak napisał procek z CAN ja akurat wole AVR 90CAN128 bo mam ich kilkanaście w tzw. "szuflandi" chodź bez wątpienia STM jest tańszą alternatywą. Do tego regulator napięcia 5V od biedy może być np. 7805 (przy założeniu, że zadbasz o wszelkie przepięcia i zbudujesz układ zasilania zgodnie ze sztuka automotive) Transceiver CAN 82C250 z NXP plus układ zabezpieczeń.
  7. Qbak Próbowałeś do BIC'a wgrać nowy firmware ? Możesz zrobić zdjęcie starego BIC'a i nowego w środku czy różnią się tylko SW czy również hardware'm Dziś na szybko wyciągnąłem swojego TomTom'a z auta, jeszcze stara wersja tzw. nie LIVE z wbudowaną wewnętrzną anteną GPS. Zmieniłem konfigurację i... proszę, jest obraz. Oczywiście jeszcze bez synchronizacji bo muszę poskładać układzik ale to co napisałem potwierdzone w rzeczywistość. Wystarcza prosta konfiguracja ekranu i emulacja jednej ramki CAN. Można użyć "Chińskiej" kamerki z wyjściem kompozytowym. Mimo ze dekoder SDTV Analog Device (ADV7180), który siedzi na pokładzie TomTom i zamienia obraz analogowy na 4:2:2 cyfrowy zrozumiały dla procesora ekranu obsługuje wszystkie formaty obrazu SECAM/PAL/NTSC to najwyraźniej kamera Renault/Nissan jest w standardzie NTSC i tylko taki będzie obsługiwany w kolorze. Dodano: 13 lis 2016 - 22:49 Witajcie, Dziś, po testach z układem synchronizacji okazało się, że ustawienie na stałe na wejściu sync poziomu 0V powoduje, że układ sam się dostraja. Niestety mam kamerę w systemie PAL i oczywiście jest to kamerka do monitoringu więc ostrość łapie parę metrów przed obiektywem stąd ten zamglony obrazek. Efekty poniżej:
  8. Dyzol, Ramki 647 nie trzeba wysyłać ciągle bo tak jak pisałem chłopaki z TomTom'a dość specyficznie ją zaimplementowali. Wystarczy wysłać ją raz i ekran się przełączy. Nie trzeba jej powtarzać. Qbak Jeśli chcesz to mogę podesłać Ci schemat. Takich emulatorów wykonałem sobie i znajomym już kilka. Większość jeszcze na starych AVR'ach z CANem. Dzięki za wyjaśnienie co to BIC. Jakoś zawsze wszystkie moduły nazywam prawidłowo jak UCH czy UPC ale ten w moim słowniku figurował jako CAN gateway - tzw. biała puszka :)
  9. meganecoupe02: Moduł z eBay'a to nic innego jak powiedzmy "filtr" dla PWM'a. Większość aut w obecnych czasach ma sterowanie żarówek zrobione za pomocą przebiegu PWM (Pulse Width Modulation - sterowanie szerokością impulsu) choćby dla kontroli napięcia na żarówkach. Podpięcie zasilania kamery pod takie wyprowadzenie spowoduje migotanie (załączanie i wyłączanie kamery). Niestety większość sprzedawców nie ma pojęcia o czymś takim jak PWM i z uporem stosuje terminologie CANBUS, żarówki CANBUS itd. Qbak, Pytanie pierwsze czy próbowałeś podłączyć kamerę bezpośrednio pod moduł ekranu TT ? Jeśli nie to podłącz. Po podaniu ramki 647 powinieneś mieć obraz. Moduł kamery (ta metalowa puszka) nie robi nic innego jak pobiera sygnał z kamery plus synchro (potrzebne aby prawidłowo rozpoznać rozdzielczość kamery) nakłada linie i wysyła ramkę aktywacyjna 647 do monitora. Pytanie czy tak bardzo potrzebne Ci są te linie ? Jeśli nie to może pozbyć się tego modułu i dorobić np na procesorku AVR z obsługą magistrali CAN zwykły emulator wysyłający ramkę 647 przy włączonym biegu wstecznym. Jak już słusznie zauważyłeś moduł reaguje na pewne ramki CAN (5A8) i odsyła do systemu ramkę 647. Ponieważ masz wpięta kamerę do modułu a moduł bez tej ramki (5A8) jest nieaktywny to nie masz obrazu. Sama ramką 647 ma timestamp 500 lub 1000ms (nie pamiętam tera) zatem jest dość wolno wysyłana w systemie natomiast monitor jak dostanie ją raz to później już wygląda jak by nie sprawdzał jej obecność a jedynie czeka aż zostanie przełączona z wartości 06(04) na 01. Chcąc obniżyć koszty można użyć zwykłej kamerki "made in China" z wyjściem composite i dorobić na 2 tranzystorach układ synchronizacji. Też zadziała. Co masz na myśli pisząc "moduł BIC" ? Cinas: Napisałeś, że CLIP'em da się aktywować kamerę w nawigacji ? Możesz napisać jak ? Masz na myśli modyfikacje MTC i zmianę konfiguracji bo w samych ustawieniach bez modyfikacji MTC nie widzę opcji włączenia czegokolwiek? Ewentualnie napisz na priv.
  10. U mnie wystarcza podać sama ramkę 647 i ekran się przełączy. Ten mój egzemplarz to TT Live. Podaj komplety format 5A8 i 5E7 co wysyłasz zobaczę czy zmieni się reakcja.
  11. Qbak Poszperałem w archiwum log'ów z CAN i taka ramka mi przychodzi do głowy: 0x647 8 0x06 0x00 0xFF 0xFF 0xFF 0xFF 0xFF 0xFF Moj monitor reaguje na nią: Powrót z niej: 0x647 8 0x01 0x00 0xFF 0xFF 0xFF 0xFF 0xFF 0xFF Pobaw się w ogóle pierwszym bajtem w zakresie 0-8 HEX Co do konfiguracji auta to ten ekran którym się bawię nie ma nic wspólnego z moim "configiem" auta :) Daj znać jak Ci zadziała i jakie są rezultaty.
  12. Qbak, jeśli chodzi o ramkę na CAN to bij zabij nie pamiętam. Nie spisałem sobie a teraz musiał bym usiąść z analizatorem przy aucie. Ramka "hula" normalnie w systemie i wskazuje który bieg masz włączony. Weź tylko jedną poprawkę ja mam skrzynie EDC i być może przy zwykłej skrzyni nie ma tej informacji. Odpaliłem na chwile DDT (chwile to trwało bo trzeba było "zabawki" na stole zestawić). Odpowiedź mojego monitora na zapytanie 226C33 to 626C3301FD
  13. Qbak, jak dobrze pamiętam to moduł ekranu reaguje na ramkę CAN z informacja biegu wstecznego. Jak się tym bawiłem to byłem to w stanie bez problemu włączyć "na stole" kamerę (czarny ekran) wysyłając odpowiednia ramkę jak i wkładając zakodowany ekran do auta, które nigdy nie miało kamery - ekran się przełączał. Zerknę jeszcze Derelekiem i DDT do tego ekranu jaką ma konfiguracje. Niestety mój ekran testowy jest przekodowany pod kamerę ale fizycznie nie ma serializer na PCB.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!