Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ins666

Nowy użytkownik
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Ph I
  • Silnik
    1.6 16V LPG(BRC)
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnie wizyty

601 wyświetleń profilu
  1. Witam, Panowie potrzebuje dorady co do kupna meganki. Szukam samochodu dla teścia na dojazdy do pracy. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Miałem classica (mój pierwszy samochód) to wiem gdzie bierze je rdza. Chodzi mi bardziej o silnik. Proszę o ocenę tego modelu. http://olx.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-i-1-9-dti-CID5-IDe7v7W.html#bbb57d76d6 lub http://olx.pl/oferta/renault-megane-CID5-IDe8JyZ.html#474d30c440 lub ewentualnie cliówka: http://otomoto.pl/oferta/renault-clio-5-drzwiwspomaganieelektryka-laleczka-ID6yhSPj.html#579349f501 Jaka jest różnica miedzy tymi dwoma silnikami 1,9 dti a 1,9 d. Oba są wolnossące? Nie bardzo mam doświadczenie z dieslami. Poprzednie moje meganki to były benzyniaki. Nie zależy nam na osiągach, a bardziej na niezawodności. Mój teść jest raczej amechaniczny (czyli siadać i jechać bez zaglądania :P). Dlatego potrzebuje samochodu z tych niezniszczalnych bez turba. Pozdrawiam.
  2. No u mnie też świece były czyściutkie bo nowe a nie chciał na nich chodzić U mnie jest tak na zaworze. Gdy jest w stanie spoczynku to otwarty jest na ok ~1,5mm. Gdy dam napięcie to zamyka się szczelnie.
  3. Skoro nie pokazuje błędów to skłaniałbym się w innym kierunku. A nie wypadają Ci zapłony? Ja np. poprawę osiągów zauważyłem po wymianie świec. Wcześniej miałem boscha dedykowane do LPG. Samochód nie chciał na nich jeździć (mimo, że były nowe). Zimy miał mocy jak cinkus 700 Świece wymieniłem na dedykowane EYQUEM RFN58LZ w Sziku komplet 50 zł i bardzo duża poprawa..Przy okazji profilaktycznie zamieniłem cewki na denso (100 zł / komplet używanych). Zacznij od prostszych spraw. Przepatrz też filtr powietrza w jakim jest stanie.. Możesz sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Może gdzieś uszczelka pod głowicą ma przedmuch.
  4. Czytając Twoje posty w innym temacie wywnioskowałem, że faktycznie błędy usuwałem w nieodpowiedni sposób bo na zapalonym silniku. :) Na zgaszonym program nie chciał się połączyć z silnikiem. A powiedz czy robiłeś test żarówki kolegi sylwekdm po usunięciu błędu? Komputer podaje napięcie na wtyczkę do elektrozaworu? Żarówka świeci przy odpowiednich obrotach? U mnie problem nie tkwi w nierównych obrotach tylko w spadku mocy. Strasznie kiepsko się wkręcą w obroty i jazda pod górkę to mordęga. U Ciebie po tej operacji jest jakaś poprawa w mocy?
  5. Dzięki wielkie kolego za pomoc. W takim razie czeka mnie wymiana koła. Niestety muszę z tym poczekać, bo mam pilniejsze wydatki na wesele. Pozdrawiam :)
  6. Dziś byłem u kumpla który podłączył się pod kompa. Komputer pokazał 2 błędy, których nie dało się usunąć. Były to błędy: Czujnik położenia wałka oraz sterowanie fazami. Jeszcze przepatrzę wiązki idące do czujnika położenia wałka. Czy na kostce która podaje napięcie do czujnika wałka też mogę zrobić test z żarówka? No własnie tak wychodzi, że spadek mocy zauważyłem w momencie kiedy zamontowano mi LPG (2 miesiące temu. Mam jeszcze pytanie odnośnie zablokowanego KZFR? Czy da się je jakoś zdiagnozować? Ew ustawić jeśli jest przestawione? Komputer nie pokazał wypadania zapłonów, więc chodziarz z tym jest już spokój :)
  7. Zrobiłem test z żarówką 12V 21W. Wpiąłem ją we wtyczkę do elektrozaworu. Po podpięciu zgasł service. Przy gazowaniu żarówka się nie zaświecała (+ i - we wtyczce). W przypadku kiedy (+) był we wtyczce, a (-) na obudowie silnika to świeciła cały czas. Czyli nie ma sygnału na elektrozawór. Błędów jeszcze nie usunąłem, ponieważ dopiero wieczorem będę miał komputer. Może być tak, że nie usunięty błąd nadal blokuje dawanie sygnału na elektrozawór?
  8. Dzięki kolego za odpowiedz.:) Błąd nie został skasowany. Dopiero dziś będę dysponował komputerem. Pousuwam wszystkie błędy. Przegonie renie na obwodnicy i zobaczymy co będzie. O rezultatach napiszę. Czyli jeśli nawet zastosuję nowy czujnik, a błąd nie zostanie skasowany to i tak będzie pracował jak uszkodzony? Nie wiem jakim programem była sprawdzana bo o błędzie poinformowali mnie gaziarze, którzy regulowali LPG. Wcześniej myślałem, że 'mułowatośc' wynika ze złego ustawienia mieszanki, ale pojeździłem na benzynie i pracuje tak samo. W poprzednim poście popełniłem literówkę. Powyżej 3 tys obrotów nie ma różnicy. Do 3 tys obrotów słabo się wkręca (bez elektrozaworu jakby trochę bardziej gumowato niż z zamontowanym). W obroty się wkręca tak jakby przepustnica się nie otwierała (była czyszczona). Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie :)
  9. Czyli nie ma wpływu na osłabiona moc. Hmm... wyczyściłem wtyczkę i potraktowałem wd40. Z zapalaniem czy obrotami nie mam problemu. Jeszcze nie miałem przypadku żeby nie odpalił za 1 razem zimny czy ciepły. W takim razie jak jego wymiana nic nie zmieni to nie będę go ruszał. Elektrozawór wymontowałem. Podciągnąłem sprężynkę. Podłączając na "krótko" wygląda, że działa. W fazie spoczynku jest otwarty na ok 1 mm a po dostaniu napięcia się zamyka. KZFR tez nie słychać żeby terkotało. Ani przy zapaleniu, ani przy jeździe. Edit. Zaraz spróbuje pojeździć na odpiętym elektrozaworze. Napiszę co i jak. edit 2: Wymieniłem czujnik wałka rozrządu. Mogę powiedzieć, że jest ciut lepiej, ale tylko na LPG. Jeździłem z odpiętym elektrozaworem kzfr. Samochód jest jakby bardziej gumowaty choć nie jest to jakaś strasznie wyraźna różnica. No i różnica jest tylko do 2 tys obrotów. Powyżej nie ma żadnej różnicy czy z podpiętym elektrozaworem czy nie.
  10. Witam, Odgrzebuję kotleta. Ostatnio zostawiłem samochód u gaziarzy bo wydawało mi się, że samochód jest strasznie słaby na LPG. Gaziarze podłączyli komputer. Wyskoczył im błąd czujnika położenia wałka rozrządu oraz wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Odebrałem samochód i zacząłem go testować na benzynie. Okazało się, że w porównaniu do megane I ph2 cabrio 1.6 16v to moja megi (k4m 113km) to przy niej to cinquecento 700. Dziś odpiąłem czujnik położenia wałka rozrządu i okazało się, że wtyczka wewnątrz jest cała w oleju. Z zewnątrz jest sucha. Po odłączeniu nie ma żadnej różnicy w przyspieszeniu czy pracy silnika. Nie zaświeciła się też żadna kontrolka service. Czy to normalne, że wewnątrz wtyczki zbiera się olej? Możliwe jest, że czujnik gdzieś jest nieszczelny i przechodzi przez niego olej do wtyczki? Od dłuższego czasu walczę ze słabą mocą mojej megi. Wymieniłem cewki na denso. Świece na equayem. Auto zawsze zapala idealnie. Nigdy nie miałem problemu z paleniem na ciepłym czy zimnym silniku. Czy uszkodzony czujnik wałka rozrządu ma wpływ na wkręcanie się w obroty i moc silnika? Edit. Czy po wimianie na nowy dalej będzie problem ze zbieraniem się oleju w kostce? Czy nowy powinien być szczelniejszy?
  11. Witam, Dołączam się do pytania chris676. Moja megi jak na 113 km jest dość gumowata. Słabo się zbiera do 100 km/h. Max jaki mi się udało osiągnąć to 13 sec na benzynie jak i na gazie. Czytając forum zacząłem jeździć na odpiętym czujniku sterowania fazami rozrządu. Nie zauważyłem różnicy w mocy. Dziś go rozebrałem. Poruszając nim słychać było klekotanie. Wymontowałem w nim sprężynkę i ją naciągnąłem. Klekotanie ustało, tłoczek siedzi sztywno. Elektrozawór podłączyłem do akumulatora na 'krótko' i za każdym razem tłoczek się porusza. Teraz moje pytanie. W stanie spoczynku zawór jest jakby otwarty na 1mm. Po podłączeniu do akumulatora zamyka się szczelnie, po czym po odłączeniu od napięcia wraca do pozycji otwarty na 1mm. Czy takie jest poprawne działanie? edit. Autko zapala ładnie na zimnym jak i ciepłym silniku. Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem za pierwszym razem. Nic nie klekocze jak w przypadku uszkodzonego kzfz. Auto cichutko pracuje zaraz po odpaleniu jak i po rozgrzaniu. problem jedynie z mocą. Raz ma kopa a raz nie. Cewki i świece wymienione na nowe (cewki denso) edit2. Samochód traci moc gdy się rozgrzeje. Zimny zbira się jak rakieta Pozdrawiam
  12. Witam. Odgrzebuję kotleta bo mam pytanie, a nie chcę zakładać nowego tematu. Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy. Samochód delikatnie faluje obrotami tzn. na wskazówce tego nie widać, ale czuć na silniku. Mam wolne popołudnie, ciepło jest, więc przy okazji spożywania piwka można taką operacje przeprowadzić. A teraz sedno i moje pytanie. Mam instalacje LPG BRC. Niedawno była regulowana. Czy po czyszczeniu przepustnicy muszę udać się ponownie na regulację mieszanki czy czyszczenie nie wpłynie na stosunek LPG-powietrze. Przepustnica nie jest bardzo brudna. Nie jest zaoliwiona, tylko na dole znajduję się jakby popiół czarny (nagar).
  13. @danio2 Nie wiem jak jest w phII, ale u mnie w phI właśnie tak wyglądała.
  14. W megance mam klime manualną więc Ci nie pomogę. U mnie jedynie był problem z praca dmuchawy. Gałka się normalnie przełączała na 4 bieg, ale z nawiewów cisza. Byłem właśnie do scenika zobaczyć (klima automat) jak to wygląda i u mnie bez problemowo załącza wszystkie 4 listki. No, ale w sceniku od poczatku nie miałem z tym problemu. Co za tym idzie nie wiem jaka może być przyczyna u Ciebie.
  15. Kolego ja miałem ten sam problem. Dmuchawa działała tylko na 3 pierwszych biegach. Na 4 zero reakcji. Później całkowicie przestała działać. Z kolegą wzięliśmy się za wymontowanie dmuchawy (zgodnie opisem z forum). Po wymontowaniu dmuchawy i podpięciu "na krótko" dmuchawa działała jak należy. Więc wzięliśmy się za opornice - po sprawdzeniu okazało się, że też jest ok. Więc problemu zaczęliśmy szukać gdzieś na przewodach. No i sukces. Okazało się, że jeden pin w kostce (tej która jest podłaczona do dmuchawy) był przepalony/stopiony. Po zrobieniu obejścia do dziś wszystko chodzi elegancko bez problemu już któryś miesiąc :P
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!