Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Prima50
Nowy użytkownik-
Postów
10 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Auto
Megane II phI
-
Silnik
1.5 dCi / 82KM / 2005 r.
-
Przebieg (tys.km)
131 tys.
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu
Prima50 odpowiedział(a) na Prima50 temat w 1.5 diesel
kacper69, czytałem w innym wątku, że obróciłeś swój EGR o 120 stopni, aby uzyskać efekt zamknięcia. Jak myślisz, w moim 1,5dci k9k 722 również to zda egzamin? Różnica przy takim rozwiązaniu, a jeździe z odpiętą wtyczką, to tylko taka, że nie powinna mi się świecić kontrolka w tym pierwszym przypadku? -
Podobno w 1,5 dci używany jest jeden rodzaj zaworu, więc dla k9k 722 (82KM) ten sposób też będzie działać?
-
Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu
Prima50 odpowiedział(a) na Prima50 temat w 1.5 diesel
Nie czyściłem tego sam. Rozumiem, że negatywne skutki nie powinny wystąpić poza świecącą kontrolką nawet po dłuższym czasie? -
Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu
Prima50 odpowiedział(a) na Prima50 temat w 1.5 diesel
Andrzej-2010, najchętniej to na razie odpiąłbym tą wtyczkę. Pytanie tylko, czy zawór wtedy pozostanie w pozycji otwartej czy zamkniętej? Jeśli chodzi o opiłki, to zapoznaję się z tematem i pewnie po zimie będę się tym zajmować na poważnie. Kacper69, obawiam się, że sam czujnik może być ciężko dostępny... -
Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu
Prima50 odpowiedział(a) na Prima50 temat w 1.5 diesel
Na razie wyczyściłem EGR, falowanie mniejsze ale nie ustąpiło całkiem. Co ciekawe jak odepnę wtyczkę od EGRa natychmiast silnik zaczyna chodzić równo. -
Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu
Prima50 odpowiedział(a) na Prima50 temat w 1.5 diesel
Na razie udało mi się go podpiąć pod komputer, co wyszło: P0380 Przekaźnik świec żarowych (obwód grzania) Przerwa P0409 System recyrkulacji spalin Nie przekroczona wartość graniczna Przerwa/zwarcie do masy Z tego co się dowiedziałem, to możliwe, że to przez jedno z powyższych mogą mieć miejsce opisane wyżej dolegliwości. Ponoć jeśli jest uszkodzony przekaźnik, to może nieprawidłowo rozdzielać napięcie i z tego może być problem. Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tym związane? -
Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu
Prima50 odpowiedział(a) na Prima50 temat w 1.5 diesel
Autko pochodzi z Francji, kupiłem je 3 lata temu od pierwszego właściciela w Polsce. Przebieg jest na 99% nierealny. Spokojnie można liczyć, że ma z 220 tys. Ostatnio ze spraw silnikowych nie nie było robione, oprócz wymiany oleju, filtrów oleju i powietrza (w listopadzie), filtr paliwa wymieniany 1,5 roku temu (nie więcej jak 25 tys. km temu). Nowy leży od listopada w bagażniku, ale niestety nie mam kiedy go podjechać wymienić. Paliwo tankuję tylko na BP, zwykłe (nie ultimate), nigdy nie zauważyłem problemu. W przewodach paliwowych powietrza nie ma, układ jest szczelny. Układ dolotowy również szczelny. Czujnik temperatury płynu chłodzącego- ciężko mi powiedzieć, ale wskazania temperatury są w normie (tak jak zawsze) Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa? Czy jeżdżenie z takimi objawami jak wcześniej opisałem może być niebezpieczne dla silnika? Wybaczcie pytania, które mogą się wydawać głupie, ale specjalistą w tej dziedzinie nie jestem :) -
Mam pewny problem- mianowicie moja Megane po odpaleniu (obojętnie czy na ciepłym czy na zimnym silniku) strasznie nierówno chodzi na biegu jałowym, obroty falują (mniej więcej pomiędzy 800-1000 obrotów), jednocześnie rytmicznie trzęsie całym silnikiem, z wydechu idzie jasny, śmierdzący dym. Gdy ruszę i jadę na pierwszym, drugim biegu auto "skacze" jak żaba, podobnie jak w przypadku gdy ktoś nie umie ruszyć. Po kilku minutach jazdy auto jedzie normalnie i wspomniane historie na pierwszym i drugim biegu się nie zdarzają, podobnie na postoju, na biegu jałowym. Temperatura raczej nie ma zbytniego znaczenia, gdyż samochód stoi głównie w parkingu podziemnym i po całej nocy w temperaturze około 5-10 stopni jest to samo. Dodam tylko, że podczas ostatnich mrozów, gdy odpalałem go po dwudniowym postoju na około -20 stopniach miał problem z odpaleniem, ale za 5-6 razem zakręcił i pojechał. Inny objaw, może mający jakiś związek- mam wrażenie, że czasami na drugim biegu auto jest mniej dynamiczne, niż zwykle. Bardzo proszę o rady, gdyż pewnie tak czy inaczej odwiedzenie specjalistów mnie nie ominie, a chcę wiedzieć na co się przygotować i nie dać sobie wcisnąć niepotrzebnych rzeczy do zrobienia, aby tylko podwyższyć rachunek. Pozdrawiam, Przemek.
-
Megane II phI Filtr paliwa Purflux
Prima50 opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II
Witam wszystkich, do tej pory często przeglądałem forum, nie miałem jednak okazji się wypowiadać, w końcu przyszedł czas i na to ;) Jestem posiadaczem Megane II phI 1.5dCi 82KM i czeka mnie wymiana filtru paliwa. Tu też moje pytanie- w sklepie poprosiłem o model PURFLUX FCS720 ( cięcie )- wg producenta właśnie do mojego modelu. Otrzymałem natomiast model PURFLUX FCS748, rekomendowany m.in. dla Clio II 1.5dCi i Thalia 1.5dCi ( cięcie ). Sądzicie, że będzie pasować ten filtr (FCS748) do mojej Meganki? Może ktoś takowy montował? Bardzo proszę o odpowiedzi, bo niechętnie bym go zwrócił, zwłaszcza, że uzyskałem bardzo korzystną cenę. Regulamin dodawania zdjęć P_r_z_e_m_o Poniżej zdjęcia obydwu filtrów: FCS 720 oraz FCS748