Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem - F9Q 734 1.9dTi - Moje d


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

wiem,że wątek pojawiał się już kilkakrotnie na tym forum,ale starałem się dobrać taki tytuł żeby rzucił się w oczy i żebym nie musiał powtarzać mojego wątku w wielu postach.

ZAZNACZAM JEDNAK, ŻE PRZEKAZANE TUTAJ INFORMACJE STANOWIĄ WYŁACZNIE MOJE OSOBISTE DOŚWIADCZENIA jako "laika" w motoryzacji, który czytając i próbując róznych opcji dotarł do przyczyny problemu i ją rozwiązał. Nie jest to jednak recepta na rozwiązanie każdego problemu z rozruchem, a jedynie wskazanie potencjalnej przyczyny.

 

Miałem Renault Megane Scenic F9Q 734, 1.9 dTi ponad 3 lata.

Byłem bardzo zadowolony z niego.... (dlatego teraz mam 1.9 dCi, F9Q 732) :) :) :)

 

.... ale do rzeczy !

 

problem z odpalaniem przerabiałem, robiąc prawie doktorat w tym zakresie...

objawiało się to w taki sposób, że po nocy lub po 8 godzinach stania pod zakładem pracy auto kręciłem 4-5 razy, aż zapaliło. Głupie komentarze ludzi (mechaników) TEN TYP TAK MA, zmusiły mnie do zbadania tego tematu wnikliwie.

 

Kupiłem schamt elektryczny, czytałem na polskich i niemieckich stronach wszystko co się dało. Analizowałem warunki niezbędne przy rozruchu typu zczytywanie parametrów z kilku czujników, uśrednianie danych do rozruchu i wiele, wiele innych.

Odpinałem czujnik, podpinałem inne, podłączałem zasilanie paliwem "na krótko" bezpośrednio do pompy.... aż dotarłem do pewnej informacji dot. układu zasilania tj.pompy wtryskowej oraz paska rozrządu.

 

Otóż zgodnie ze zdobytą przeze mnie wiedzą, w silniku F9Q dTi (tradycjny układ NIE COMMON-RAIL) występują dwie regulacje na pompie:

1) statyczna - mechaniczna

i

2) dymaniczna - elektroniczna

 

zacznę od tej drugiej:

polega ona na tym, że elektornika koryguje "niewielkie" błędy w ustawieniu "rozrządu / kąta wyprzedzenia wtrysku".

SKUTEK:

- w większości przypadków KOMPUTER WSKAZUJE, ŻE WSZYSTKO JEST OK ! (i tak też wielu z Was pisze, że byliście na komputerze i nie wykazał NIC)

- drobne odchylenia, istniejące już w czasie pracy, są niwelowane

 

dużo ważniejsza jest ta statyczna PROBLEM POJAWIA SIĘ PO WYMIANIE ROZRZĄDU

Statyczna regulacja odbywa się mechanicznie na kole pompy wtryskowej. można by ją określić jako mikro-regulacja, ponieważ ma ona niewielki, ale bardzo istotny skok. Do jej wykonanie niezbędne jest specjalistyczne narzędzie, którym reguluje się na kole pompy odpowiednią pozycję. Nie chciałbym palną głupstwa, ale, o ile dobrze to pojąłem, to jest to początek wtrysku paliwa, który na mikro regulacji ustawia się odpowiedni do pozcyji tłoka.

Teoretycznie należy to wykonać po każdej wymianie rozrządu, dlatego, że pasek stary jest wyciągnięty/rozciągnięty.

 

POWIEM WAM SZCZERZE, ŻE TYLKO JEDEN Z MECHANIKÓW (salon Renault), a pytałem PIĘCIU (nie salony) POTWIERDZIŁ MI, ŻE TAKA REGULACJA JEST.

Każdy pseudo-fachowiec od rozrządów mówił, że nie ma żadnej regulacji, on zaznacza mazakiem na kołach, ściąga pasek wymienia rolki i zakłada drugi i to chodzi....

 

G...O PRAWDA.... nie dajcie się robić w balona, przestańce wymieniać świece, przekaźniki do świec i inne NIEPOTRZEBNE RZECZY.... Zapytajcie przed wymianą rozrządu, czy jest coś takiego w tym silniku, jak facet Wam powie, że NIE, to darujcie sobie u niego wymianę rozrządu.

Osobiście to przerobiłem, wszystkie układy sprawdziłem, po dotarciu do informacji o tej regulacji, rozebrałem wszystko i przy zaangażowaniu "kumatej osoby od rozrządów" przeprowadziliśmy tą regulację.... EFEKT...

 

SAMOCHÓD od następnego ranka ODPALAŁ NA DOTYK !!!

zapomniałem co to jest kręcenie 4-5 razy !

 

PROBLEM LEŻY NIE w tym, że "TEN TYP TAK MA", a w tym, że KTOŚ PODAJE SIĘ ZA MECHANIKA, a NIE MA O TYM POJĘCIA, KAŻE WYMIENIAĆ CUDA, BO ON ZA TO NIE PŁACI

 

pozdrawiam i życzę sukcesów i "spokojnych poranków"....

jak ktoś ma ten problem po wymianie rozrządu, to niech najpierw sprawdzi, czy to jest ok, a potem szuka przyczyny w innych elementach jak świece, przekaźniki itd.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[proponuję poczytać REGULAMIN FORUM]

 

wg mnie każdorazowo po wymianie rozrządunalezy to sprawdzić i w razie potrzeby wykonać regulację.

 

Ja za drugim razem (wymieniałem rozrząd dwa razy), sprawdziłem to przed zdjęciem rozrządu i potem po !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[proponuję poczytać REGULAMIN FORUM]

 

 

nie bardzo wiem, jak mam ci odpowiedzieć.

te przyrząd ma trzy "kły", które wprowadza się przez koło na pompie we wpusty na tym elemencie regulacji, podaj emaila, jak to znajdę to ci podeślę.

 

tak trzeba wykręcić wtrysk (bodajże najdalszy od pompy), wkręciś czujnik zegarowy na pompę i tym przyrządem przeprowadzić regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy pompiarz zna tę regulację w pomie rozdzielaczowej. Wiekszość pomp blokuje się sworzniem do wymiany rozdządu, ale prawdą jest, że pasek się wydłuża i na nowym zmieniają się parametry. Loterią jest w którą stronę się zmienią - na lepsze czy na gorsze, więc nie zawsze jest konieczna jest regulacja. Czujnik wkręca się w piewszy cylinder łapiąc GMP (Górny Martwy Punkt). Nstępnie w pompie się ustawia punkt PT (Początek Tłoczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Przypominam że cytowanie całości postu pod którym się bezpośrednio odpowiada jest zakazane regulaminem forum, do tego nadmieniam że jeszcze jeden punkt ostrzeżenia spowoduje zakaz pisania]-Robak

chciałem wrzucić zdjęcie tego przyrządu, ale nie mogę (nie potrafię) !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka wszystkim, jestem nowa na forum i mam pewien problem z moim samochodzikiem. Ponieważ jestem kobietą to samochód jest dla mnie czarną magią.

Niedawno kupiłam Meganke 2002 rok z silnikiem 1,9 dTi która była sprowadzona. Jak tylko ja kupiłam wymieniłam w niej wszystkie płyny, rozrząd i filtry - tak doradzali mi znajomi. Tylko że jak odebrałam samochód od mechanika to już nie pracował tak dobrze jak przed całą tą wymianą. Silnik na wolnych obrotach pracuje bardzo nie regularnie - szarpie nim, pytałam się znajomych którzy już posiadają samochody od paru lat i mówili że jest to normalne po wymianie wszystkich płynów - jakoś trudno mi było w to uwierzyć. Stwierdziłam że poczekam a nóż się wyreguluje, ale potem zaczeły się problemy z odpalaniem samochodu. Grzałam świece przed zapalaniem czasami bardzo długo ale to nic nie dawało bo i tak musiałam nieżle pomęczyć samochód by go uruchomić. I oczywiście jak zapytałam się mechanika o to to odpowiedział mi że ten typ tak ma.

Proszę o dobre rady w sprawie tych problemów a przedewszystkim o kontakt do jakiegoś dobrego mechanika.

 

dzieki

PS Poszukuje instrukcji (schematy, opis) do mojej meganki, bo chce się bardziej zapoznać z samochodem, by mechanicy nie wciskali mi kitu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!