Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

qubas

Nowy użytkownik
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 3 ph1 Grandtour
  • Silnik
    1,6 16v 74 kW
  • Przebieg (tys.km)
    203

Ostatnie wizyty

599 wyświetleń profilu
  1. Szanowni forumowicze, Czy ktoś z Państwa spotkał się w problemem cykania w tylnych drzwiach (wersja z „korbotronikiem”)? Nie sią to trzaski tylko ewidentnie cykania od pędu powietrza. Cykanie zaczyna się od około 60-80km/h a potem narasta wraz z prędkością. Najpierw pojawiło się z jednej strony, a teraz już i z drugiej.
  2. Witam forumowiczów, Posiadam w Megane 3 z 2012 wyposażenie jak na zdjęciu czyli czarne radio z nawigacją, sterowaniem przy kierownicy + zestaw głośnomówiący. Zestaw głośno mówiący (pokrętło) zaczyna szwankować i myślę o wymianie radia. Czy po włożeniu radia ze „zdjęcia B” będzie wszystko działać jak powinno (nawigacja itd.)? Radio ze zdjęcia B było w samochodzie z nawigacją (i pilotem) Z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam.
  3. Po nocy, wsiadam w samochód, daje luz, zwalniam ręczny i samochód będzie się toczył nawet z bardzo małej nierówności. (Jeszcze przed odpaleniem silnika) To szarpanie przy pierwszym ruszaniu po postoju jest z różną intensywnością. Nawet jak nie zaciągnę ręcznego na noc (tylko na jedynce zostawię) też będzie występować. A teraz sobie przypomniałem, że bardzo rzadko ale jakby zamielic kołami przy starcie to potrafi strasznie walić coś z przodu. (Na kołach ustawionych na wprost)
  4. Niestety to nie hamulce. Samochód stacza się z minimalnej nierówności.
  5. Witam, Stukanie wróciło i to od niedawna jak się ciepło zrobiło, szarpanie też wróciło. Kompletne sprzęgło zostało wymienione około 12000 km temu. Płyn hamulcowy został wymieniony 7000 km temu. Objawy: - niezależnie od tego czy silnik ciepły czy zimny przy normalnym puszczeniu sprzęgła słychać stuk (przy powolnym - nie) - przy pierwszym czasem i drugim ruszeniu (jak silnik zimny) czuć szarpanie (czasem lekkie czasem bardzo wyraźne), potem już nie Biegi wchodzą dobrze, skrzynia nie wyje. Olej w skrzyni był zmieniany 15000 km temu Czy powyższe objawy mogą być spowodowane przez pompę sprzęgła? Pozdrawiam.
  6. Winowajcą skrzypień podczas przejeżdżania przez progi zwalniające były gumy stabilizatora. Skrzypienie pogarszało się (coraz głośniejsze oraz występowało przy wyższych temperaturach). Objaw także był taki, że jak oba przednie koła przejeżdżały przez próg - mega skrzypienie, a jak jednym się przejeżdżało (nie ważne czy lewym czy prawym) dużo mniejszy skrzyp. Sprawdzenie przed wymianą gum stabilizatora - odkręcenie łączników stabilizatora po obu stronach i poruszanie stabilizatorem.
  7. Gumy stabilizatora wymieniałem (przy okazji wymiany sprzęgła - jak był ładny dostęp) właśnie ze względu na skrzypienie na progach (jako możliwy powód). Dzięki za naprowadzenie. Spróbuję potraktować tam silikonem i zobaczymy czy to to. A co do pykania sprężyn to problem zaczął się sam z siebie nikt tam nie grzebał - widzę, że czeka mnie wymiana amorków i sprężyn.
  8. Aktualizacja tematu - co się teraz dzieje, kiedy i co było zrobione. a) gdy jest temperatura powyżej około 10 st. to sprężyny „pykają” przy skręcaniu (jak na załączonym filmie) (obie strony) natomiast jest cicho przy przejeżdżaniu przez progi. b) temperatura pomiędzy 5 st a 10 st słychać zawieszenie (skrzypienie) na progach zwalniających (w miarę delikatne) oraz pykanie sprężyn przy skręcaniu. Skrzypienie występuje już bardzo długo, jednak zaczyna się pojawiać przy wyższych temperaturach. c) temperatura poniżej 5 st brak pykania sprężyn przy skręcaniu ale głośne skrzypienie (jak w starym tarpanie) przy progach zwalniających. Problem nadal występuje mimo zrobienia następujących wymian: - gum stabilizatora i tuleje wahaczy - wymiana łączników stabilizatora (raz firmy SIDEM a potem BILSTEIN) (nic nie wniosło do tematu) - wymiana całych mocowań górnych kolumn przednich (KAYABA) – przed wykonaniem badania technicznego (okres wakacyjny) - 3 tygodnie był spokój. Potem powróciło pykanie przy skręcaniu. Wymieniono następnie już same łożyska górnych mocowań kolumn i znowu chwila spokoju i znowu pykanie przy skręcaniu. Samochód w wakacje 2021 przechodził przegląd. Diagnosta nie miał zastrzeżeń co do pracy zawieszenia. Jeszcze jeden objaw, jak bardziej popada deszcz to wszelkie pykania przy skręcaniu i skrzypienia przy progach zwalniających znikają (czyżby woda coś "smarowała") Obstawiam, że źródłem wszelakich hałasów i „pykań” będzie styk dołu sprężyny z „talerzem amortyzatora” chyba, że ktoś z Państwa ma inny pomysł? sprezyny.avi
  9. Opis szczegółowy naprawy.... nic specjalnego. Naprawa polegała tylko i wyłącznie na wymianie rozrządu wraz z ustawieniem silnika na blokadach. Naprawę to zleciłem warsztatowi, który to wykonał.
  10. Kurczę, zapominałem dopisać, że łączniki stabilizatora wymieniałem w maju 2020. (na łączniki marki SIDEM)
  11. Witam forumowiczów. Mam problem z hałasem podczas przejeżdżania przez progi zwalniające. Chodzi o przednią osią. W zimie był taki skrzyp (mega starej wersalki) aż piesi oglądali się na chodnikach. Co ciekawe problem pojawiał się w ujemnych temperaturach, powyżej zera st.C - problemu nie było. Jednak z upływem czasu zaczęło pojawiać się także poniżej +5. Po oględzinach samochodu zostało stwierdzone, że do wymiany są (wymiana koniec kwietnia): - górne poduszki amortyzatorów przednich - przy okazji osłony amortyzatorów Problem znikł. Początek maja wykonałem badanie techniczne – diagnosta nie miał żadnych zastrzeżeń co do stanu technicznego samochodu. I dziś rano po prawie 4 tygodniach od wymiany – próg i znowu skrzypi (było około + 12 stopni) ( skrzypienie nie tak bardzo dotkliwe jak w zimie). We wrześniu 2020 były wymieniane (przy okazji innej roboty): - tuleje wahaczy przód - gumy stabilizatora Odgłosy skrzypienia były także jeszcze wcześniejszej zimy, ale w porównaniu do tych jakie były w obecnej, to tamtych tak jakby nie było. Jeżeli przejadę BARDZO delikatnie przez próg to jest cisza. Ale już niewiele szybciej to skrzypi. Wyboje, nierówności na drodze – cisza. Problem tylko przy progach zwalniających i tylko przednia oś. Co to może być? Czy to skrzypienie może mieć źródło na dolnym połączeniu sprężyny z amortyzatorem? Z góry dziękuję za wskazówki.
  12. Samochód jest użytkowany często (co drugi dzień), max przerwa w jeżdżeniu to 4 dni ale bardzo rzadko. Samochód stoi pod chmurką.
  13. Witam forumowiczów, Krótkie pytanie czy ze względu na takie przebarwienia tarcza już do wymiany? (tarcze tylnych kół) Druga strona podobnie. Przebieg na tarczach lekko ponad 35 tys. zamontowane lekko ponad 2 lata temu. Pozdrawiam
  14. Zostało wymienione koło pasowe - już miało dość ale o dziwo jeszcze się nie rozlatywało. Wymieniłem także sprzęgło. I tak na tarczy sprzęgła było jeszcze troszeczkę "mięska" ale dwie sprężyny tarczy były bardzo luźno osadzone w tarczy. Okazało się także, że dwa "zęby" docisku były mocno odgięte w kierunku skrzyni biegów. Problemu stuków już nie ma. Auto lepiej się zbiera. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!