Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z automatycznym trybem pracy wyciera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z automatem sterującym pracą wycieraczek. Oto sytuacje, które mnie zaniepokoiły:

a) Pada marznący deszcz, mam włączony automat, który pracuje bez zarzutu. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika przełączam dźwignię pracy wycieraczek w położenie "wyłączone", idę na zakupy. Po powrocie i odpaleniu auta pierwszą rzeczą ktróra się dzieje jest pojedyncze przetarcie wycieraczek po szybie - niestety zamarzniętej.

:mrgreen: Samochód wyjeżdza z myjni, wytarty do sucha; piękna słoneczna pogoda. Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika stwierdzam, że któryś z myjących przełączył (przy wyłączonym silniku) niechcący dźwignię w położenie "automat". Przełączam ją na "wyłączone" i co się dzieje? Wycieraczki hyc po szybie (SUCHEJ! :evil: ). Znów porażka!

c) Auto odstawiam do garażu, padało, więc używałem automatu. Przed wyłączeniem silnika wyłączam wycieraczki. Na drugi dzień odpalam silnik, a wycieraczki znowu swoje!

To nie jest nagminne, zdarza się rzadko, ale już mam ślady na szybie :cry: ... Instrukcja podaje tylko tyle, że jeśli zostawi się włączony automat, to przy ponownym uruchomieniu silnika należy najpierw go wyłączyć i włączyć ponownie, aby zadziałał. POMÓŻCIE :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do podpunktu a) to tez tak miewam... ale ogolnie reszty to nie spotkalem :/ zwykle staram sie:

ALBO wylaczyc automat przed zgaszeniem jednostki

ALBO zostawic jak bylo, dopiero po zalaczeniu silnika przelaczam na wyl.

 

zdaje mi sie ze po prostu komputer troch glupieje przy zgaszonym silniku :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze... nie wiem... ja mam obycie z komputerami jako informatyk, serwisant i pasjonat wiec takie mam podejscie. co do podpunktu a) wczoraj idealnie po naszej rozmowie znow mi zamachaly po ponownym odpaleniu (jak pojechalem po kobiete - 20min postoju, nie wiecej) :mrgreen: zdaje mi sie, ze po dluzszym postoju nie machaja, po krotkim tak, bo dzis rano nie zamachaly a okladnie tak samo wylaczylem auto wczoraj wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to nie w porządku. Już mam porysowane szyby, a taki czujnik deszczu to miał być w założeniu nie lada cymes, a są przez niego kłopoty... W piątek mam przegląd i zapytam w serwisie, co oni na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jako że miałem zmieniony UCH mogę napisać wam tyle:

w starym z 2003 roku - dźwignia mogła być w pozycji włączonej non stop - po włączeniu silnika nic się nie działo. Automat działał dopiero po przełączeniu w wył i ponownym właczeniu - niby ok zgodnie z instrukcją, ale uważałem to za głupie po wolałem mieć non stop właczony automat i nie przełączać go zawsze aby zechciał zadziałać.

Zmieniłem UCH na nowy (z innego powodu)i jest jeszcze gorzej ! Teraz za każdym włączeniem silnikagdy automat jest włączony wycieraczki majtną się raz po suchej szybie, to nic w lecie ale w zimie gdy wycieraczki są przymarznięte - kończy się to wyświetleniem komunikatu: "auto wipers fault" SERWIS !

Francuski geniusz inżynieryjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam. pomozcie o co chodzi z tymi automatami? jade pada deszcz przelaczam w pozycje B i wycieraczki wykonuja jeden cykl i nic wiecej no to przekrecam na symbol z wieksza iloscia kropelek i tylko jeden cykl wykonuja i nie chca dalej pracowac nawet po kilkudziesieciu sekundach. w czym jest problem czyzby czujnik deszczu byl uszkodzony? jesli tak by bylo to idzie ustawic tak ze po przestawieniu w pozycje B i wybraniu pierscieniem ilosci kropelek wycieraczki by pracowaly nawet na sucho?bo pada deszcz a ja musze albo recznie uruchamiac cykl albo przelaczac w pozycje C lub D. co mam zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko u mnie w ogóle nie chce chodzić w tym położeniu, bez żadnych cykli, a ręcznie to jak mam jechać jakiś dłuższy czas to nie za bardzo mi sie widzi wachlować ta wajcha.

 

Ps. można pisać z polskimi znakami - lepiej się czyta. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam....

 

Sytuacja z czujnikiem deszczu w mojej Meganie wygląda tak: jak zostawię na "AUTO" i wyłączę silnik to po powrocie i odpaleniu samochodu funkcja "nie żyje" (wycieraczki nie reagują na krople deszczu na szybie ) muszę ją aktywować ponownym przełączeniem w górę i dół z pozycji przerywanej na STOP i z powrotem.. po tym zbiegu funkcja "AUTO" znów działa...?

Według mnie powinno być tak ,że po ponowny włączeniu silnika wycieraczki powinny zareagować na zabrudzoną szybę.... co Wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z czujnikiem deszczu w mojej Meganie wygląda tak: jak zostawię na "AUTO" i wyłączę silnik to po powrocie i odpaleniu samochodu funkcja "nie żyje" (wycieraczki nie reagują na krople deszczu na szybie ) muszę ją aktywować ponownym przełączeniem w górę i dół z pozycji przerywanej na STOP i z powrotem.. po tym zbiegu funkcja "AUTO" znów działa...?

tak ma działać :D

Według mnie powinno być tak ,że po ponowny włączeniu silnika wycieraczki powinny zareagować na zabrudzoną szybę.... co Wy na to ?

nie bardzo... bo pomyśl np. zima szron na szybie ty odpalasz samochód by go rozgrzać a tu trach wycieraczki ci automatycznie machają ręczę za to, że po kilku takich akcjach miał byś pióra do wymiany, to samo tyczy się np. brudu z piachem na szybie, odpalasz silnik a wycieraczki trach tylko tym razem cierpi szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Widzę, że te problemy mają wszyscy. U mnie po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu muszę dźwignię pozostawioną na "auto" wrócić do pozycji 0 i znów załączyć. A co do częstotliwości machania, to czasem jest dobrze, a czasem macha jak chce, np. mżawka, macha jak przy oberwaniu chmury. Próbowałem zgłębić to cudo, ale się nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W instrukcji jest wyraźnie napisane , że automat po odpaleniu trzeba wyłączyć i ponownie włączyć aby działał. A co do machania wycieraczkami po odpaleniu to nie miałem takich objawów bo zostawiam zawsze na automacie, ot taka maniera. I jaszcze jedno, miałem kiedyś problem z czujnikiem deszczu gdy na szybie w jego miejscu na żelu pojawiły się pęcherzyki powietrza. Odkleiłem całe to ustrojstwo przykleiłem na nowo wypierając powietrze i działa jak należy , ba nigdy dotąd nie działał tak dobrze... A przy okazji zakleiłem czujnik świateł i teraz na pozycji 0 włączają się w myśl polskich przepisów i gasną po wyłączeniu silnika... Jest więc OK .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!