Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Paliwo z węgla


LPS

Rekomendowane odpowiedzi

Takie paliwo juz produkowano za czasow Hitlera podczas II wojny swiatowej. Jak na dzien dzisiejszy jest daleko do tego bo nie maja jeszcze technologi dzieki ktorej oplacilo by sie produkowac takie paliwo.

 

A tak na marginesie: Kopalnie zamykaja bo podobno sa nie oplacalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co węgiel. Sięgnijmy do Historii. Dlaczego jest jak jest i paliwa z węgla nie będzie.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel

 

Rudolf Diesel zrobił silnik który "przedstawił na Wystawie światowej w Paryżu silnik swojej konstrukcji napędzany olejem arachidowym z orzeszków ziemnych."

 

Czytamy dalej...

"Niestety, zmarł zanim wprowadził napędzany olejami roślinnymi silnik do produkcji. Należy zauważyć, że przerwanie prac nad projektem spowodowane śmiercią Diesla było na ręke producentom ropy, "

 

Dlatego też wszystkie inicjatywy zostaną wykupione przez ARABÓW którzy mają wielką kasę po to by nie zachwiać ich pozycji przez najbliższe kilkadziesiąt lat.

 

Szukam danych na temat silników w Ameryce PD (chyba w Brazylii). Tam chyba większość aut jeździ na jakimś alkoholu albo jakimś dziwnym oleju z roślin.

 

 

A tu coś co mi wpadło w oko. :mrgreen:

Radial_engine.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik gwiaździsty stosowany w samolotach duża moc wysoka sprawność.

Ta niemcy robili z naszego węgla benzyny w momencie jak im alianci odcięli dopływ ropy z bliskiego wschodu.

na chwilę obecna jest to nieopłacalne.

 

[ Dodano: 2007-03-19, 21:58 ]

czy to nie była benzyna syntetyczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś mi chodzi po głowie metanol.:mrgreen: W polsce by penery przyłaziły i za 3 zł z dystrybutora piły literka. Potem od razu na toksykologię... ;-)

 

[ Dodano: 2007-03-19, 22:10 ]

A jednak nie metanol. Konstruktorzy wzięli pod uwagę że ludzie by pili. Chodzi o etanol. Pamiętałem o tym bo widziałem kiedyś cLio. TEraz znalazłem od razu linka w googlach do meganki.

 

http://www.motofakty.pl/artykul/megane_na_bioetanol.html

 

[ Dodano: 2007-03-19, 22:12 ]

I to nowość. Raqu nie pisze nowości!! To nie ja jestem od pisania newsów. ;-)

 

Jak byśmy mieli portalik to byśmy wsadzili takie info. W sam raz ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam chyba większość aut jeździ na jakimś alkoholu albo jakimś dziwnym oleju z roślin.

taak etanol do benzyniaków i olej roślinny do diesla

(diesel (stary szmelcwagen) odpalił na popularnym oleju roślinnym o nazwie rodzinny zakupionym w pewnej sieci handlowej(nie polecam stosować w DCI padną wtryski))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co to na wikipedi ktoś napisał że diesla można zagazować, co mnie zainteresowało.

tak diesla można zagazować ale robiąc z niego silnik o zapłonie iskrowym. No i gazem tym jest CNG. Praktyki stosowane w autobusach komunikacji miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Anglii pewien rolnik ma w swojej oborze czy budynku do tego podobnym, gdzie trzyma kilkadziesiąt krów urządzenie, które wytwarza gaz z krowiego łajna. On sam na tym gazie jeździ :mrgreen: Były testy i wcale nie był złej jakości ten gaz. Można to w TG zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.wnp.pl/gornictwo/21777_1_0_0.html

 

Według tego artykułu możliwe jest za siedem lat rozpoczęcie produkcji takiego paliwa. Kompania Węglowa podobno już szukla sponsora...

Ciekawe czy cokolwiek z tego wyjdzie, ale jeśli chodzi o mnie to i tak wolę zostać przy normalnym paliwie, nawet jeśli to coś miałoby być tańsze nawet złotówkę na litrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia produkcji benzyny z węgla jest znana od dawna. W RPA takie instalacje stoją od lat. Kraj ten miał nałożone embargo na dostawy ropy.

Problem w tym, że na dzień dzisiejszy koszt produkcji takiej benzyny jest większy niż otrzymywanej w tradycyjny sposób. Po za tym taka benzyna nie bardzo nadaje się do silników i w zasadzie powinna być mieszana z "normalną" benzyną.

Żeby w ogóle to się opłacało to trzeba przerabiać co najmniej 40-50 kt węgla na dobę. Kto chce niech sobie policzy ile to pociągów.

I jeszcze jedno, węgiel musi mieć dużą zawartość węgla. Nasz węgiel zawiera dużą zawartość skał i różnych śmieci. Dodatkowo jest znacznie zasiarczony. W wyniku tego przy produkcji powstaje kilkadziesiąt ton siarki. Powstają też ogromne ilości popiołów i innych śmieci, z którymi coś trzeba zrobić.

Praktycznie wszelkie materiały roślinne i zwierzęce pozwalają przy zastosowaniu prostych technologi na uzyskanie "paliwa", czy to w postaci gazu - metan, czy etanolu.

 

Jako ciekawostkę podam, że w Japonii prowadzone są prace ,z dużym powodzeniem, nad technologią otrzymywania tworzywa z mleka, a konkretnie kwasu mlekowego.

Takie tworzywo po wykorzystaniu wystarczy zmielić i zrobić z niego kompost. Otrzymany w ten sposób nawóz rozsypuje się potem na pola.

 

A wracając do tematu.

W czasie II wojny w Oświęcimiu, na terenie obecnej Firmy Chemicznej Dwory SA, była instalacja produkująca benzynę syntetyczną tzw. syntinę. I o ile się nie mylę po jej odbudowaniu pracowała jeszcze jakiś czas po wojnie. Potem instalację rozebrano.

W latach 70-tych ubiegłego wieku przymierzano się do wybudowania takiej instalacji w okolicach Libiąża, ale projekt upadł.

Teraz temat powraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!