Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opinia o silnikach 1,9 DTi


Delongi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Moze troche nie na temat ale troszke mi sie spieszy:)) Mógłby ktoś zerknąć na ten post:http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=12418 (ostatni wpis) dzieki !!

A co do 1,9 dTi to rewelacja, zrobiłmenim juz około 20 tys i nic chodzi jak rakieta. Srednie spalanie około 5,5 l. Najniższe jakie udało mi sie to 4,5l na 100 km ale to nie przekraczałem 80 - 90 km/h. W miescie to około 6,2l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra ma 1,9dci scenika pojeździłem nim trochę ostatnio i muszę stwierdzić, że jak dla mnie to dużo, dużo mu brakuje do 2,0 16V.I to pod w każdym względem głośny,mało dynamiczny,szybko i często trzeba biegi zmieniać,a dla przykładu przy 2,0 16V przy ostrym wyprzedzaniu na 3 biegu cisnę do 5500obr,a po skończonym manewrze mogę wpić od razu 6 bieg i w autku jest cisza.Ze spalaniem też bez rewelacji, gdyż jechaliśmy do Baryslavy łeb w łeb z takim samym obciążeniem (po 5 osó:mrgreen: i diselek 1,9 zjadł 8,2l ON /100km =(31,16zł), a 2,0 LPG 11,2l/100km =(22zł) przy średniej V=84km/h głównie autostradka.Mam już 3go scenika 2,0 z LPG i nie miałem problemów z instalacją.I raczej częściej ciągałem na lince znajomych z td, dti i dci z ukręconymi turbinami.Jedyna awaria w starszym sceniku to padła jedna z cewek Sagema,lecz mogłem (kuleć) i jechać dalej.Owszem znam osobiście takie 1,9dci po chiptuningu na prawie 140KM co zamiata, a raczej zamiatało lepiej niż PB 2,0 16V do czasu ukręcenia turbinki.Ale i tu odpowiedzią na takie wściekle diesle może być 2,0TCI to dopiero jest frajda z jazdy i naprawdę mało który diesel seryjnie produkowany mu nie podskoczy nawet 3,0dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat się ciekawie rozkręca, wysokoobrotowe diesle i te sprawy :D

Panowie, podajcie konkretnie jakie silniki porównujecie, dTi miało przecież kilka mocy, od 80 KM wzwyż. Mam teraz okazję jeździć różnymi dieslami Renaultowskimi i powiem, że bardzo dużo zależy od utrzymania auta, niektóre, mimo tych samych mocy jeżdżą zupełnie inaczej. Krótko mówiąc jedne są "zajechane"mniej, inne bardziej. W porównaniu do dCi to dTi wydają się być trochę głośniejsze i wymiana rozrządu jest trochę bardziej urozmaicona.

Nie ma co porównywać osiągów Scenica dCi i np coupe dCi, bo różnica jest znaczna na korzyść coupe - miałem okazję to sprawdzić niedawno.

 

Co do benzynowych, jednym wystarcza 1.6 16V, dla mnie np minimum to 2.0 16V :mrgreen:

Teraz w ogóle zrobił się zamęt, mowa o dTi, a są tu dCi 102 KM, 120KM, 2.0 16V w Scenicu I phII (skrzynia 5 biegów) no i 2.0 16V z 6 biegami :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra ma 1,9dci scenika pojeździłem nim trochę ostatnio i muszę stwierdzić, że jak dla mnie to dużo, dużo mu brakuje do 2,0 16V.I to pod w każdym względem głośny,mało dynamiczny,szybko i często trzeba biegi zmieniać,
to chyba jej auto jest popsute :roll: Obiektywnie stwierdzam,że 136konnego scenika objeżdzam jak chcę :mrgreen: I wcale nie będzie głośniej w aucie i nie będę musial zmieniac częściej biegów :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diselek 1,9 zjadł 8,2l ON /100km =(31,16zł)

 

Sorki ale co za diesel, ktory w trasie tyle "chla" w dodatku przy takiej sredniej predkosci??

A jeszcze co do dynamiki

Znajomy ma lagune 1.9 dci (105KM chyba, napewno jest bardziej cicha niz moja) wczesniej mial vectre 1.8 miala cos ponad 110KM i mowi, ze laguna duzo szybsza jest od tamtej vectry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to Dti jest trwalszy od Dci

Dci jest cichszy od Dti

Dti jest słabszy od Dci

Faktycznie Dti ciągnie od 1800 obrotów

spalanie jest podobne. Mój Dti wg ostatniego pomiaru spala w samej trasie 5 litrów a w mieszanym (połowa miasto polowa trasa wyszedł 6 litrów)

Co do gazu to się nie wypowiadam ale twierdzę że same z nim problemy tak jak to widzę w aucie służbowym.

aha. W dti z klimą nie jest źle w porównaniu jak w zwykłym D po tym jak załączysz klimę, tam dopiero czuć brak mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i diselek 1,9 zjadł 8,2l ON /100km =(31,16zł), a 2,0 LPG 11,2l/100km =(22zł) przy średniej V=84km/h głównie autostradka.

 

Nie wiem kolego jak tego dokonałeś. Ostatnio robiłem traskę Bielsko-Biała - Nysa. Nie oszczędzałem samochodu. Przeważnie trzymałem noge w granicach 130-150. Część z tej trasy również jechałem przy 180km/h. Po powrocie wyszło mi spalanie srednie 6.6. W jedną stronę jechałem sam a w drugą z qmplem. Sądze że jadąc srednio 120 km/h powinieneś się zmieścić w 5.5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić Scenika 1,9 DTi, 99r. Co sądzicie na temat tej jednostki.

 

Czy lepiej się rozejrzeć za 2.0 benz + lpg

 

Więc moja wcześniejsza wypowiedź jest zgodna z pytaniem

dla kolegi waldek708

Autko siostry 1,9dci scenic II jest z 2007r i ma 67kkm przebiegu

A moje opinie o silnikach dti i dci nie są wyssane z palucha,gdyż zajmuję się trochę elektroniką samochodową w warsztacie szwagra i mam styczność z różnymi "renatkami" i jedno mnie zawsze zastanawia z jakich pomiarów ludziska biorą te rewelacyjne spalania w dislach ? Bo co przyjedzie do warsztatu jakiś dt,dti,tdi czy dci i zaglądam w ich wskazania spalania w komputerze to są one grubo,grubo większe niż podają ich właściciele.I tak np. miasto typu Wrocław od 8,6l do 11l/100 przy średniej 20-23km/h, a nawet było 13,8l/100 przy skrzyni automat. A co najciekawsze jest to, że wszyscy właściciele autek co zrobili chiptuning zachwalają, że spalanie im spało :mrgreen: bzdura! to komputer po takim zabiegu kłamie,bo przelicza ilość powietrza pompowanego przez turbinę,a nie przez pomiar ilości ON.Koledze pokazywał 5,5l, a faktycznie było 7,6l (pomiar przez lanie pod korek).Proszę zrozumieć,że ja w swojej wypowiedzi nie neguję silników td,dti i dci tylko stwierdzam fakty z jakimi mam styczność prawie codziennie.Sam niedawno stałem przed wyborem 2,0dci czy 2,0 16V i wybrałem LPG, bo widzę często w warsztacie jaką kasę ludzie płacą za naprawy dieselków i jak ciężkie i skomplikowane są ich naprawy.Wiec ja polecam koledze Delongi 2,0 16V F4R.Pozdrawiam więc wszystkich użytkowników renatek tych z dieselkami z PB,LPG i CNG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, twierdzisz że w moim motorze poprzez interfejs możesz zobaczyć jakie mam spalanie. hmmmmmm bardzo ciekawe to co piszesz. Może pochwal się jaki masz sprzęt bo na clipie nie dało rady zbadać takich rzeczy ale może mechanik był słaby po prostu.

ps. nie mam kompa więc spalanie mierzę zawsze tankując pod korek.

Jeżeli piszesz o dti i Dci pierwszej generacji to dla mnie twoja wypowiedź to bzdury.

Z jednym się zgodzę że naprawa PB jest tańsza a żeby zakładać instalację gazową to trzeba dużo jeździć żeby się zwróciła. Każdy zawsze broni swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem oczywiście o wynikach spalania mierzonych przez elektronikę auta przez tzw. komputer pokładowy ECU, który nawiasem mówiąc i tak oszukuje zaniżając pomiar spalania średnio o 0,5l do 1,5l/100km. A to co wcześniej opisałem to są prawdziwe fakty i chętnie bym w końcu zobaczył na wyświetlaczu któregoś dti czy dci spalanie chociaż 5l lub 6l ON/100km przy średniej np.70-80km/h. Proponuję, aby ktoś nakręcił krótki filmik z pełnym stanem wyświetlacza i jego pomiarami i wystawił np.na YouTube lub innym portalu chętnie popatrzę.Ja niebawem zrobię coś takiego w kilku autkach i wystawię.A może we Wrocku jest złe powietrze dla tego typu autek lub wszystkie ulice są pod górkę przez co te tyle spalają, albo wszystkie,które sprawdzałem były zepsute zaraz ktoś napisze <ok> Jedno wiem na 100%,że LPG jest tańsze pod względem eksploatacji niż ON i nie ma z tym żadnych problemów z instalacją czy eksploatacją, a i zakup autka z PB/LPG jest tańszy o 10-13tys.zł (mowa o nowym),a jeśli chodzi o używki to ok.5tys.zł i trudno znaleźć dieselka z małym przebiegiem no chyba,że jest kręcony :mrgreen: wiem bo zjeździłem trochę naszego kraju i niemieckich landów w poszukiwaniu scenika dla kuzyna i trenowałem ich naprawdę sporo. Ale to nie ten temat i nie chcę go dalej rozwijać. Sorrki, że tyle namieszałem nie jednemu w głowie zamęt zrobiłem,ale po to jest forum, aby pisać o swoich spostrzeżeniach, doświadczeniach i informacjach dla innych.

Ps.Dwa tyg. temu przyjechał do mnie wujek Meganką II 1,5dci z Katowic jechał autostradą A4,ja pod pretekstem obejrzenia jego MII zajrzałem do skazań spalania i ujrzałem na displayu 6,6l/100km przy średniej 109km/h, nie komentowałem tego głośno, bo nie wypada, przecież brat mojej mamy nie kłamie, że autko pali poniżej 5l :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przez jakiś czas tylko benzynkami - było świetnie bo nie miałem porównania jeśli chodzi o inne aż wreszcie postanowiłem jako ustatkowany ojciec rodziny zakupić rodzinne kombi w formie mondeo mk II z silnikiem 1,8 tddi i powiem szczerze-byłem w szoku.Osiągi tego auta nie powalały na kolana ale moment obrotowy silnika od 1500 obr TAK !!!! PO czterech latach rodzina stwierdziła ,że chce jeździć jeszcze wygodniej i wyżej więc wybór padł na scenica , ja tylko dodałem,że ma to być dti lub dci . Jest dci i powiem krótko - TYLKO DIESEL ma tak elastyczny i oszczędny silnik i nie wierzę ,że dti lub dci przy normalnej jeździe spali powyżej 6,5 litra. Są to silniki bardzo oszczędne i ciche w porównaniu do tdi (wiadomo jakiej marki). Moja opinia na temat diesla Renault jest jednoznaczna - SUPER SILNIK ale tak jak o każdego diesla tak i o tego trzeba dbać. i jak już raz pisałem są to silniki do normalnej i rozważnej jazdy z której czerpie się najwięcej przyjemności. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu ludzi podnieca się nieziemsko dieslami przez wysoki moment obrotowy tych jednostek dostępny przy niskich obrotach. Jakieś 2 lata temu przejechałem się pierwszy raz (jako pasażer) nowoczesnym dieslem (Leonem TDI 110km). Byłem w szoku jak to wciska w fotel i w ogóle... Parę miesięcy temu na 400m przegrałem z tym Leosiem tylko o 2-3 długości.

Samochód z dieslem wg. mnie jest bardzo fałszywy od 2tys robi się mocny sprawia wrażenie jak by zaraz miał polecieć, ale nie leci tylko zaczyna muuulić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie leci tylko zaczyna muuulić.

Jak mu odpuścisz :mrgreen:

A jeśli chodzi o tdi to nie ma żadnego porównania z dci . W dti jest turbo dziura do 1700 obr a w dci jej nie ma !!!

I najważniejsze - przegrałeś z Leosiem i dieslem w dodatku <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!