Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głosniki tył


Rekomendowane odpowiedzi

Tak wiec.. wspomniane było tutaj o porządnym montażu.. Czyli, że co?? Tak w ogole to jest taka opcja ze te glosniki z zestawów tutaj wymienianych sa za duze do montowania w przednich drzwiach... bo megi w drzwiach z przodu ma 13-stki dziury a glosniki sa 16-stki.. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kfadratowyte głośniczki potrzebuję tzn już je zakupiłem do mojego twingola bo niestety 10 letnie fabryczne powiedziały już nie, przy audycji transowej na jednym z regionalnych radiostacji, teraz szukam jakiś tweterków no i zakończę montaż radia JVC.

Zapewne padnie pytanie dlaczego tak małe głośniczki, bo w twingo jest brak miejsca na większe a cięcie "tapicerki" nie wchodzi w rachubę. Dos słuchania radia ZET i czasem September z płytki chyba starczy, to w końcu autko żony :P

AHA głośnik 2 drożny bardzo łatwo zamienić na jedno drożny wystarczy przeciąć te kabelki zwłaszcza że ten głośnik jest niskotonowy i ma średniotonowy piezo więc ten zostanie odcięty po zamontowaniu tweterków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dos słuchania radia ZET i czasem September z płytki chyba starczy, to w końcu autko żony
dla żony powinny być ok :P chyba że ma duże wymagania co do audio...
wspomniane było tutaj o porządnym montażu.. Czyli, że co??
Porządny montaż to:

midbas

Po pierwsze i najważniejsze - głośnik przykręcony do blachy lub do dystansu z mdf-u ( który też jest przykręcony do blachy ) a nie do tapicerki

po kolejne - wygłuszenie drzwi i wyciszenie plastików czyli stworzenie głośnikowi dobrych warunków do grania. Proponuje test dla niedowiarków: weźcie głośnik 16,5 cm ustawcie przed sobą w powietrzu. Posłuchajcie jak gra. Następnie za głośnikiem przystawcie jakieś pudełko, mniej więcej jego wielkości np. garnek :P posłuchajcie jak gra. Konkluzja: skoro w tak nieszczelnym układzie jest różnica na plus wyobraźcie sobie jaka będzie różnica w jakości brzmienia jeśli wygłuszycie drzwi...

po kolejne - wymiana kabli seryjnych

tweeter

Montaż na wysokości ucha słuchającego koniecznie przed nim, wymiana kabli seryjnych. Tu wygłuszać nie trzeba można przymocować tweeter do plastików. Najczęściej jest on umieszczany w słupku przednim z racji wymagań jakie trzeba spełnić.

Dodam iż jest możliwy montaż wg powyższych zasad bez ingerencji w tapicerkę auta - wygląda jak seria - jeśli mamy miejsce na 13 cm głośniki.

To co tu wypisałem to nie sa wymogi pod zawody CA tylko minimum jeśli chodzi o nagłośnienie auta. Bez tego nie ma co pakować kasy w dobre zestawy, wzmacniacze itd. bo i tak będzie... nie fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm i biorąc się już konkretnie do roboty (muszę robić to po kryjomu bo mnie żona uwiesi za zaskórniaki :P radyjko 111260_kd-g342_e.jpghttp://www.jvc.pl/product.php?id=KD-G342E&...ts#product-tabs

głośniki jak głośniki i tak będą schowane pod plastikiem

a do niewielkiego fakt bagażnika zamówiłem dziś taka zabaweczkę :

http://www.allegro.pl/item345832559_konkre...cja_okazja.html

i teraz specjaliści opowiadajcie mam sygnał z radia z 2 kanałów pociągnąć do filtra dolnoprzepustowego i potem do tuby czy tylko jeden kanał wybrać piszcie szybko bo to już za kilka dni przyjdzie i muszę zmontować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle czynisz :P za 150 pln mozna miec skrzynke ktora zje ta tube na sniadanie. Dlaczego, polecam FAQ audio Nazara tam jest wszystko ladnie opisane. Tego radia sluchalem, zadna rewelacja, za te pieniadze jesli musi byc nowe wolalbym kenwooda jakiegos. Co do wyjsc, jesli masz jedna pare rca z tylu to nie bedzie problemu, jesli dwie to patrzysz ktora para jest opisana jako rear i z tych gniazd czincze ida do wzmacniacza. Chyba o to chodzilo, bo nie bardzo zrozumialem pytanie mowiac szczerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kfadratowy, nie mam 150 zł ot tak ale mam 59,00 dobra odnośnie wyjść chodzi mi o to że tuba ma podłączenie na 2 kable a z radia na tył wychodzi 4 o to mi głównie chodzi czy do zwrotnicy podłączam tylko np prawy 2 kable czy lewy i prawy i dopiero do tuby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samo radio nie pociagnie tego wynalazku na pewno. Musisz to puscic przez wzmacniacz. Zobacz moc rms tego wynalazku to teoretycznie 50W. Z tego dzejwisa jak wcyciagniesz 13 W to bedzie wszystko, ale i tak watpie zeby tyle. Jak nie chcesz wywalac duzo kasy to kup jakis uzywany wzmak 2 kanalowy ktoremu np. nie dziala jeden kanal. Mozna to kupic za grosze a przynajmniej bedziesz wiedzial ze cos jest w bagazniku. A jak chcesz podlaczac wyjsciem wysokonapieciowym [czyli tymi kablami ktore dyndaja z kostki iso] a nie rca to musisz jeszcze wyposazyc sie w wzmak ktory ma wejscie high input.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kfadratowy, radyjo pociągnie bo ta tubka jest w mieście obok i znam kolesia ma radyjko identyko tylko starszy model jakoś mu to bombie, jednak jak już żona się oswoi z tubcią to pójdzie i wzamchol spokojnie, od razu Rzymu nie zbudowano a też wydatki mam inne W końcu 2 auta do uszykowania na spoty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś mu to bombie

 

o to to. To juz teraz kwestia tego czy ma "bombic", robic halas i powodowac bol glowy czy grac. Co do podlaczenia bezposrednio pod radio to ja bym ciagnal tylko jeden kanal do zwrotki. Ale pewnosci nie mam, w zyciu nie robilem takiego manewru i nie slyszalem zeby ktokolwiek robil. Biorac na logike to raczej jeden kanal ale tak jak mowie, na 100% nie jestem pewny. Najlepiej byloby sprobowac organoleptycznie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(muszę robić to po kryjomu bo mnie żona uwiesi za zaskórniaki

Za zaskórniaki to przeżyjesz :P Uwiesi Cię za zajęcie miejsca w bagażniku. Tam miały jechać torby z zakupami. :P :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Easy, szukałem za 59 zł nie znajdę skrzyni z głośnikiem i zwrotnicami, stąd pomysł tuby spokojnie panowie przetestuję jak będzie zbyt płaski dźwięk to pomyślę o czym innym, ale jak słyszałem to w bagażniku u tego kolesia (miał to w corsie) to był dość soczysty basik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jakbym chciał mieć car-audio z prawdziwego zdarzenia oddam samochód do profesjonalnej firmy, ale tu w tym przypadku chodzi mi jedynie o podłączenie tego zestawu o którym napisałem, myślę że moja niezboczona muzycznie małżonka nie będzie gardziła tym skromnym i nieprofesjonalnym zestawem "made in china" zawsze mogę głośnik z tuby wstawić do skrzynki wykonanej spokojnie pod wymiar bagażnika Twingola, wydaje mi się, że temat mojego zestawu audio się już wyczerpał, jestem uparty. :P

Pozdrawiam i dziękuję za rady na pewno część z nich zastosuję budując kolejny zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!