Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z nawiewem przy klimatroniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich na forum.

Jestem posiadaczem Scenica z 2001r. silnik 1.9 DCI wyposażonego w klimatronik i mam problem, przestał działać wentylator nawiewu. Panel sterujący działa tzn. mogę zmieniać temperaturę i siłę nawiewu, ale nie ma odpowiedzi z elementu wykonawczego czyli z dmuchawy.

Przeczytałem już chyba wszystkie wypowiedzi na forum w temacie problemu z wentylatorem nawiewu, ale nie znalazłem żadnej w układzie z klimatronikiem.

Czy ktoś wie co może być przyczyną, czy są to te same powody co w pozostałych modelach Scenica lub gdzie znajdę na ten temat informacje, z góry dziękuję. Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko nie wiem gdzie ten wentylator jest, jeszcze nie patrzyłem. Wyczytałem w książce że powinien być w kabinie, może jutro będę miał czas to zobaczę.

Dziękuję za reakcję i czekam na kolejne podpowiedzi, może ktoś już ten problem przerabiał. Pozdrawiam :mrgreen: Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z brakiem nawiewu rozwiązany. Przyczyną moich zmartwień była zawieszona szczotka w wentylatorze. Napisze jak się dostać do wentylatora w Sceniku z roku 2001 z silnikiem 1.9 DCI może się komuś przydadzą te rady. Mianowicie aby odkręcić wentylator nawiewu i dobrać się do niego lub pomierzyć napięcie na wtyczce należy:

- zdemontować część uszczelki przednich prawych drzwi (od pasażera)

- wyczepić ostrożnie plastik maskujący przy progu (od kokpitu do fotela)

- pod schowkiem jest przekaźnik – wyjąć go i odkręcić jego podstawkę

- zdemontować gąbkę wyciszającą wentylator (ja odkręciłem jedną śrubkę od strony komory silnika i resztę odciągnąłem na bok w stronę drzwi )

- odkręcić trzy śrubeczki mocujące i wyciągnąć wentylator w dół.

Dzięki za dobre rady :) :) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Sidik mam podobny problem jak Ty miales.Przyciskam przycisk od dmuchawy czy od temperatury i jedo i drugie idzie w góre a od strony wentylatora cisza.Objade pół miasta wracam do domu a dmuchawa sie dopiero wtedy włącza.A nieraz jest tak ze wyjade z garazu minie z 2 min i dmuchawa juz działa.Nie wiem co jest grane ? Czy to tak jak u Ciebie wentylator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mój pierwszy post także chciałbym się przywitać: Witam ;-)

 

W czasie pierwszych mrozów tego roku nie mogłem odpalić auta (4 dni stał na mrozie). Udało się dopiero przez kable. Wtedy też pierwszy raz dmuchawa przestała wiać. Myślałem że może coś przemarzło, ale zrobiłem tego samego dnia 400km, więc to chyba nie to.

Po pewnym czasie jak przyszło ocieplenie (temp. na plusie), nagle w trasie dmuchawa zaczęła wiać.

Myślałem że już po problemie...niestety. Dziś znowu miałem problemy z odpaleniem. Próbowałem kilka razy go odpalić ale nie dało rady. Kilka godzin później jak troszeczkę postał na słońcu odpalił od razu. Chciałem trochę podładować akumulator więc pojeździłem sobie po mieście (i wpadłem do kilku sklepów... :/). W trasie wirnik zaczął piszczeć (wcześniej miało to miejsce tylko przez kilka sekund jak się rozkręcał) i po kilkuminutowej przerwie, po powrocie ze sklepu, dmuchawa już nie działała.

Wychodzi na to że będę musiał rozkręcić całość i obejrzeć bebechy. Rozpisałem się dlatego, by spytać czy to rozładowanie i problemy z odpaleniem może mieć jakiś wpływ na tą dmuchawę? :roll:

Dzięki za odpowiedz, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam, jak kogos interesują fotki z moich prac związanych z demontażem nagrzewnicy, wymiany modułu sterowania wentylatorem, mam też fotki z rozbiórki panelu podszybia (dot. sterowania klimatronikiem) to prosze o info na email lokur(at)osw.pl

[at-@ jakby co <piwko> ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lokur992, to żadna informacja, zdjęcia wrzucamy na forum, i wtedy każdy zarejestrowany użytkownik będzie mógł je obejrzeć w dowolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!