Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pyt o przycisk Start/Stop i inne


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze witam na szanownym forum.

A że stałem się świeżym posiadaczem Megi II to mam również wiele pytań. Dużo odpowiedzi już poznałem czytając forum. Ale ....

 

Czytałem, że można uruchomić wspomaganie po włożeniu karty, hamulec i Start. I czy właśnie wtedy nie powinno działać wspomaganie ??

U mnie nie działa. A chcę po prostu spróbować "wyprostować" kierownicę bo skręca tradycyjnie w lewo :mrgreen:. Owszem zapalają się kontrolki działa nawiew i to wszystko. Aaaa i jak wyjść z tego stanu bo przyciśnięcie Stop nic nie powoduje :-) Muszę wrzucić luz lub sprzęgło i ponownie Start i odpalę silnik i dopiero Stop (wtedy reaguje)

 

I jeszcze jedno. Dziś przez przypadek na pracującym silniku wyciągnąłem kartę i on sobie nie zgasł (nawet nie wiem czy powinien ale wydaje mi się to dziwne). Wrzuciłem bieg bez karty i ruszyłem. Ale za chwilę włożyłem jakby nigdy nic i pojechałem dalej.

I pytanie czy "ten typ tak ma"

 

Czy czeka mnie wizyta w ASO ??

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wciskajac zadnego pedalu tzw sprzegla czy hamulaca nie zapali silnik. Zalaczy sie tylko napiecie czyli tak jak zauwazyles nawiew szyby elektryczne lusterka itp. Natomiast w czasie jazdy mozesz spokojnie wyciagnac karte i auto nie zgasnie. Jezeli masz hands free to nie musisz nawet wkladac karty aby zapalic auto.

 

[ Dodano: 2007-03-19, 21:07 ]

Aha zeby wylaczyc napiecie nie wlaczajac silnika wystarczy wyciagnac karte. Przynajmniej ja tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak. Jak nic nie wcisnę to silnik nie zapali i nic nie działa ale jak nacisnę albo sprzęgło albo hamulec to włączą się kontrolki i nawiew ale kierownica nie ma wspomagania - a to właśnie jest mi potrzebne do wycentrowania koła.

A mam normalną kartę nie hands free :->

 

[ Dodano: 2007-03-19, 21:12 ]

Czyli najpierw muszę odłączyć akku??

Sądziłem że to działa zawsze ( wspomaganie na sucho)

 

[ Dodano: 2007-03-19, 21:14 ]

No i przecież na początku pisłem, żę już poczytałem wcześniej Wasze informacje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem że wspomaganie jest elektryczne ale cytując Hadsona w http://megane.ruzam.pl/viewforum.php?f=39 powinno zawsze zadziałać przy wyłączonym silniku ale z wciśniętym hamulcem lub sprzęgłem.

 

Więc moje pytanie właśnie odnosiło się do tego czy tak jest zawsze czy tylko po odłączeniu akku

 

I jak wyjśą ze stanu po naciśnięciu Start bez uruchamiania silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chodziło mi o to że jednorazowa. Dzięki

 

No ale jak pisłaem to STOP-em nie idzie :mrgreen: I też się śmieję bo cóż zrobić.

Nie reaguje na naciskanie STOP-u. Dopiero wciskam hamulec lub sprzęgło i jeszcze raz START (silnik zapali) i dopiero wtedu STOP. Ufff

Ale się nastopowałem

 

Po prostu zaawsze używałem normalnego kluczyka a nie hmmmm... wynalazku i jeszcze się gubię :-). Ale się nie poddaję i będę walczył i czytał forum :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się na początku gubiłem. Jakoś weszło w nawyk. Startem bez sprzęgła odblokujesz kierownicę i włączysz chłodzenie itd, potem jak naciśniesz start/stop bez sprzęgła to się wyłącza ale po pewnym czasie. Jutro dokładnie sprawdzę.

Chyba jest tak że jak 2 razy się naciśnie w małym odstępie czasu to się zapala. Ale z tego nie korzystam. Poczytaj też w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak wdepnę hamulec i włączę start/stop to włączają mi się nawiewy, radio i wspomaganie działa. Przy włączonym silniku jak mam wyjętą kartę z czytnika i naciskam start/stop to wyskakuje mi na wyświetlaczu "Press start/stop twice" i dopiero jak nacisnę dwa razy pod rząd to wyłącza mi silnik ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chociaż Sornat marudził dziś że nie mógł tego zrobić. Wieczorem miał próbować jeszcze raz.

 

no no ja nie marudzilem tylko chcialem u kolegi potwierdzic, niestety ale u mnie tez wspomaganie sie nie wlacza, potrzymam dzis aku odpiety na 30min i zobaczymy...

robie wszystko zgodnie z instrukcja, podpinam aku, 1bieg karta w czytniku, hamulec i start, puszcza blokada wlacza sie zaplon (silnik nie odpala), choinka, nawiewy, radio i bog wie co tam jeszcze ale wspomaganie niet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie jest elektroniczne takze raczje bedzie działac tylko na zalaczonym silniku. Mechaniczne wspomagania dzialaja przed zalaczeniem silnika.

nie wiem co palisz ale to odstaw :mrgreen:

 

1. nie istnieje ELEKTRONICZNE wspomaganie...

2. w MII jest ELEKTRYCZNE wspomaganie, ktore nie potrzebuje zalaczonego silnika do dzialania. wystarczy akumulator napedzajacy silnik elektryczny *

3. wspomaganie mechaniczne (hydrauliczne) potrzebuje zalaczony silnik, ktory paskiem akcesoriow napedza mechaniczna pompe wspomagania.

 

no to jak to zostalo wyjasnione...

 

normalnie w MII (przynajmniej u mnie) jest tak:

syt1. niewazny bieg, nie dotykam pedalow, jeden raz StartStop (S/S) i zalacza sie podstawowa elektryka: nawiew, radio, szyby. (w tym miejscu moge od razu przejsc do syt2. lub syt3.)

syt2. jakis bieg + hamulec (nie trzeba puszczac, w sumie nie wolno, do momentu az sie wszystko zalaczy; to tak jak przy odpalaniu silnika, nawet jak rozrusznik juz zakreci i pusci sie sprzeglo rozrusznik zamiera), 1xS/S zalacza zaplon: cala elektryka, choinka na tablicy, podsystemy, pompy... no i wspomaganie. (w tym miejscu moge od razu przejsc do syt3.)

syt3. jakis lub zaden bieg + sprzeglo / luz + sprzeglo lub hamulec, 1xS/S zalacza silnik.

 

ad syt1. 1xS/S i wszystko gasnie

ad syt2. 1xS/S i wszystko gasnie

ad syt3. 1xS/S i silnik gasnie, zostaje radio i swiatla, elektryka gasnie do zera wraz z otworzeniem drzwi kierowcy (JA MAM HANDS HREE!, zeby nie bylo ze pierdoly opowiadam :-P)

 

kolejna sytuacja: otwieram auto, wsiadam, zalaczam radio guziczkiem on/off. zeby radio pozniej mi sie zalaczylo razem z silnikiem nie gasze go on/off'em tylko w miare szybko po sobie wciskam 2xS/S (jak w syt1.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki oki

wszystko u mnie jest dokladnie tak samo w syt 1, syt3 i prawie w syt2 bo puszcza blokada ale wspomaganie sie nie wlacza, czuje to poprostu na kierownicy, nie ma bata coby obrocic kierownice o wiecej niz 1 obrot bo kola stawiaja opor:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!