Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwna sygnalizacja na wskaźnikach


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu sporadycznie (jednak zauważalnie coraz częściej) mam dziwną sygnalizacje , a mianowicie na moment zapala mi sie lampka stop i kontrolka od hamulca ręcznego (towarzyszy temu jednokrotny pisk).

Zwracałem na to uwagę przy przeglądzie, zwalili sprawę na poziom oleju (że niby był w normie, ale przy przechyłach samochodu już niby miał być sygnalizowany zbyt niski poziom), w sumie nawet w to uwierzyłem (na wskaźniku po załączeniu silnika miałem 3 kreski)

Niestety problem ponownie wrócił i to bardzo szybko :mrgreen:

Sygnalizacja występuje w momencie mocniejszego przechyłu samochodu, a właściwie wahań przechyłu np: mocne hamowanie i ruszenie, hamowanie ze skrętem, itp (co chyba sugerowałoby poziom jakiegoś płynu)

 

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co to może być, ew co można w warunkach domowych sprawdzić stosunkowo łatwo (od razu mówię że mechanik ze mnie żaden :))

 

Oczywiście mogę pojechać do serwisu, ale skoro raz nic nie znaleźli to trochę boje się że dużo razy będę musiał do nich jeździć i sporo kasy będzie mnie to kosztowało (samochód po gwarancji)

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moim zdaniem pisk sugeruje ze klocki się kończą - każde klocki mają blaszke/spreżynkę która przy nadmiernym zużyciu kolcków dotyka do tarczy co powoduje zapelenie kontrolki (zamyka się obwód) oraz szum/pisk

Tyle że przy przeglądzie ktoś powinien był klocki obejrzeć (zazwyczaj to robią bo tu łatwo o dodatkową kasę) - chyba że nie chciałeś albo im się nie chciało zmieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie mogą powodować też zużyte tarcze hamulcowe, w których powstał już widoczny rant na krawędzi. Klocek dotyka rantu dużo wcześniej niż powierzchni tarczy i się ściera do twardszej warstwy która powoduje pisk, stad też przy czyszczeniu klocków warto lekko spiłować krawędź klocka aby tego uniknąć. Zazwyczaj pomaga na pewien czas (aż klocek i tarcza znów się mocniej nie zetrzą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!