Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC - HESTIA - SZKODA - pomocy!!!!


sinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem poszkodowanym w wypadku, odszkodowanie należy się z OC sprawcy.

28 listopada miałem kolizję - kierowca busa nie zatrzymał się na światłach i oderzył w tył mojego pojazdu.

Renault SCENIC 2000rok (pełna opcja, elektryka z tyłu i z przodu, klima, welur, 4xaribag itp.) silnik 1.9 DTi.

Był rzeczoznawca z Hesti i spisał szkody - powiedział że więcej nie widzi i żebym zawiózł do ASO to tam stwierdza resztę usterek powstałych z winy wypadku.

W serwisie wycenli autko i wycenili naprawę autka.

 

WARTOŚĆ RYNKOWA: 16,700zł

KOSZT NAPRAWY: 15.200zł

 

Nadmienię że autko kupiłem 6 miesięcy temu za kwotę 18.500zł i wymieniłem pasek, opony, itp. (byłem super zadowolony z autka)

 

Jeszcze pytanko - ile czasu ma HESTIA na zlikwidowanie szkody ?

 

Proszę o pomoc Was bo nie wiem jak zareaguje na to hestia i co mi zaproponują i jak najlepiej mam to zrobić - proszę o pomoc ponieważ nigdy nie miałem kolizji - ta jest pierwsza. Z góry dziękuję za odpowiedź

 

[glow=indigo:1bc5619765]POZDRAWIAM SERDECZNIE

Paweł[/glow:1bc5619765]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co chcesz zrobić czy odzyskać kasę? i kupić inny samochód czy naprawiać.

jeśli naprawiać to jedynie serwis i niech ślą rachunki do ubezpieczyciela, jeśli chcesz pozbyć wraka i dostać kasę ja nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wybrać najbardziej OPŁACALNĄ dla mnie kwestię ale nie wiem jeszcze co na to hestia. Ile mi wypłaca w przypadku szkody całkowitej i czy oddadzą mi auto czy nie.... nie znam się na tym i prosze o pomoc jak postąpić - bo chciałbym sprzedać Scenika i kupić Lagunę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem pasek, opony, itp.

Jak masz na to rachunki to im je przedstaw.

Jak oddadzą ci kasę i będzie to kwota, która cię usatysfakcjonuje to bierz kasę.

Autko prawie na 100% ci zostawią.

Będzie szacowanie ile było warte przed wypadkiem i ile jest warte po wypadku czyli to co z niego zostało. Robią rachunek, czyli od wartości z przed odejmują wartość po i tyle ci wypłacają. Jeśli autko było holowane i stoi na jakimś płatnym parkingu to mają obowiązek zwrotu kosztów - oczywiście jeśli im przedstawisz odpowiedni rachunek.

Co będzie dla ciebie lepsze, naprawa czy kasa - sam musisz zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz na to rachunki to im je przedstaw.

Za rozrząd nic nie dodadzą.. co innego oponki - rzeczoznawca wyceniając autko powinien je obejrzeć i ocenić stan - u mnie ocenił je na 80% i to dawało +400zł do wartości auta.

 

Ciężka sprawa w twoim przypadku, bo kwota wartości auta jest zbliżona do wartości naprawy. Od strony prawnej powinni auto naprawić od strony praktycznej napiszą że jest nieuzasadniona ekonomicznie.

 

Na likwidacje szkody ubezpieczyciel ma 30 dni - znów teoretycznie - w tym czasie o ile dopełnisz formalności (numer rachunku, zrzeczenie roszczeń - tego nie podpisuj) wypłacą Ci bezsporną kwotę.

Warto zrobić zdjęcia auta, wystawić na otomoto i zorientować sie ile handlarze gotowi są dać za "pozostałość", dodać do tego co zaproponuje hestia i ocenić czy Cie to satysfakcjonuje.

 

Przy strzale z tyłu o ile podłużnice nie zmieniły sie w "ósemki" auto bym naprawiał - jeżeli oberwały solidnie odpuściłbym sobie i walczył o jak największą wypłatę.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wygląda to tak.

Hestia ma 30dni kalendarzowych na zakończenie sprawy od dnia zgłoszenia szkody. Niestety nie dotrzymują terminów - wiem bo dopiero to z nimi przerabiałem. Firma dziad po całości.

Przyjeżdża do Ciebie ich rzeczoznawca, wyceniają Ci auto i dostajesz propozycje (przy szkodzie całkowitej jak u mnie)- 16kPLN wartość rynkowa auta Twojego auta, oni wyceniają szkodę powiedzmy na 14.5kPLN. Wrak niby wart 1.5kPLN. Dostajesz te 14.5kPLN, i dalej masz dwie opcje - albo auto złomujesz i przedstawiasz im świstek po czym oni w ciągu kolejnych 30dni od złożenia papierków o zezłomowaniu dopłacają Ci tyle ile byl warty wrak lub zostawiasz auto dla siebie i robisz z nim co chcesz mając w kieszeni 14.5kPLN.

Chyba, że chcesz robić to auto to inna bajka, ale jeśli wycenili naprawe na taką kwotę to raczej nie ma sensu.

Ogólnie nie polecam firmy, ilości telefonów na tą ich INFOLINIE nie zliczę, gdyby nie to, sprawa toczyła by się pewnie do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli autko było holowane i stoi na jakimś płatnym parkingu to mają obowiązek zwrotu kosztów - oczywiście jeśli im przedstawisz odpowiedni rachunek.

Kasę owszem zwrócą, ale tylko do dnia oględzin- tak wynika z ich bezsensownych przepisów.

Bardzo mocno trzeba się przypatrzeć sposobowi wyceny auta przed szkodą.Zaniżenie jest najczęściej spotykanym sposobem obniżenia kwoty do wypłaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!