Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podtrzymanie podczas wymiany aku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czeka mnie wymiana akumulatora i co się z tym wiąże możliwość rozkodowania się immo. Moje pytanie dotyczy urządzenia podtrzymującego napięcie na czas wymiany albo ładowania po odpięciu klem. Czy bateria 9V z przewodem zakończonym wtyczką do zapalniczki pozwoli podtrzymać napięcie w samochodzie. Jak myślę bateria musi być zabezpieczona diodą zaporowo aby nie została zniszczona przez 12V i ważna jest także polaryzacja. Czy ktoś eksperymentował coś podobnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napięcie w gnieździe zapalniczki nie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce ? Nie wiem czy 8,4V wystarczy bo dioda jeszcze zabierze swoje, chyba coś właśnie około 0,6V. Jak już chcesz tak podtrzymać napięcie, to może poszukaj zasilacza stabilizowanego, np. od anteny szerokopasmowej (może na podtrzymanie wystarczy) i podepnij się krokodylkami do masy i do wyjścia z alternatora, lub podepnij się kablami do innego akumulatora np. z innego samochodu

Ale kombinacje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norby, jeśli zrobisz to szybko i sprawnie, to nic immo się nie stanie, przygotuj sobie klucze i nowy aku, poluzuj klemy i zrób zamianke szybką i nic nie narozrabiasz. Przekładałem już aku w ten sposób kilkakrotnie i immo mi się nie rozkodował :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy to na poważnie piszecie z tymi kombinacjami?

Mi już zdarzało się wyjmować akumulator na całą noc, po podłączeniu jedyne co wklepywałem to kod do radia i tyle.

Aż boje się pomyśleć co by było gdyby to się tak rozkodowywało przy odłączaniu akumulatora :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, nie zapomniałem ;P mam mI phII i cudów z szybami jeszcze tam nie było :mrgreen:

Dzięki Twojej wypowiedzi już wiem że mogę ten temat potraktować mniej poważnie :) ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, czy wg ciebie to są komplikacje?? Proste pytanie i oczekiwałem na poważną odpowiedź a skoro nie masz nic do powiedzenia nie zabieraj głosu.

 

[ Dodano: 2009-01-03, 07:53 ]

prosiaczek231, Mam nadzieję, że odbędzie się to szybko i sprawnie sam wiesz jak umiejscowiony jest akumulator :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam wiesz jak umiejscowiony jest akumulator

jest w zaskakującym ale bardzo dogodnym miejscu. Z wymianą problemów być nie powinno, imo się nie rozkoduje, jedynie znikną przebiegi dzienne i radio będzie wymagało podania kodu. Jeśli kodu nie posiadasz, to można sobie podtrzymanie zapewnić przez podłączenie kablami z innego auta, tak jak przy awaryjnym rozruchu. Minus podepnij pod taśmę pomiędzy silnikiem i karoserią, a plus do zacisku w komorze silnika, po lewej stronie nad górną łapą. Taka czarna osłona z żółtą naklejką. Dopiero potem zabieraj się za wymianę akumulatora, pamiętaj jednak, że w odłączonych przewodach od zacisków jest zasilanie. :!::!::!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norby, gdyby pytanie było poważne to i odpowiedż byłaby poważne.Tak jak pisałem,można akumulator wyciągnąć nawet na kilka godzin i nic się nie stanie z immo...

waldek708, czy wg ciebie to są komplikacje??

tak-według mnie jest to komplikowanie sobie niepotrzebnie sprawy.Megi z 97 roku to nie powiedzmy jakiś nowy mercedes(nie ma tyle elektroniki) i nie trzeba stosować podtrzymywania.Ale jeżeli Norby, masz zamiar się w to bawić to nic nie stoi na przeszkodzie,przecież możesz tak sobie zrobić.Koledzy wyżej napisali Ci co i jak...do dzieła :mrgreen: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest chyba 100 temat o tym że niby immo się dekoduje po wyjęciu akumulatora.

To jest nie prawda. Ja wczoraj swój aku wyciągnąłem z auta do podładowania (gdyż nim nie planuje jeździć przez jakiś tydzień) i jakoś się nie obawiam że auto nagle mi nie odpali. Stacje radia zapamiętam w parę minut po odpaleniu i do dzieła. Tak więc nie bać się tylko można śmiało zostawiać auto bez zasilania. Jeszcze rok temu jak mój bolid stał na kołkach to przez ponad tydzień nie miał akumulatora w sobie i też nie było problemów z niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, choć niektóre osoby uważają pomysł za zupełnie bezcelowy. Wykonałem owy układ zasilany baterią 9V, który działa doskonale faktycznie dopiero po przekręceniu stacyjki. Radio nie rozkodowane, immo całe (może nic by się nie stało ale...), nie potrzeba żadnych dodatkowych kabli z innego auta, dzienny przebieg nie ruszony, mała rzecz a cieszy :mrgreen:

 

Pozdrawiam wszystkich sceptyków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja się podobne tutaj..

 

Problem przy wolnym ruszaniu (wjazd do garażu) widzę jak zmniejsza się na chwilę jasność światła z reflektorów. Czy jest to oznaka słabego akumulatora?

Z Tego co pamiętam to wcześniej (wymiana aku w wrześniu '08) było bodajże 600A, a teraz mam 400 - to nie jest informacja pewna :] (możliwe, że pomyliło mi się z 60Ah i 40Ah) W każdym bądz razie czegoś było 6X a teraz jest 4X. Mam nadzieję, że się jasno wyraziłem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!