Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężarowy ?


DARKOM

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś sie orientuje jak auto ma wbite w dowodzie auto ciężarowe to trzeba z klatką jeżdzić ? i czy można 5 osób przewozić czy tylko 4 ? bo mam dylemat i nie wiem czy kase wywalać (koszt okolo 260zł) za zmianę na osobowy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  DARKOM napisał(a):
klatką jeżdzić ? i czy można 5 osób przewozić czy tylko 4 ?

trzeba jeździć z kratką, nawet powinien być tylni podłokietnik jakoś przymocowany powiedzmy "bardziej na stałe" i tylko 4 osoby, na tyle masz zarejestrowany samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz w dokumentach że ciężarowy i masz określoną liczbę miesc (w Sceniku 4 mimo 5 foteli i pasów) to musisz wozić kratę i nie więcej osób niż wpisane. Za przewóz większej ilości osób mogą chyba wlepić mandat za użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem, ale nie dam głowy. I powinieneś mieć założoną kratę. Dodatkowo ciężarowym nie wolno parkować wszystkimi 4 kołami na chodniku. Ja przekwalifikowałem sobie z ciężarowego na osobowego ale kratę wożę dalej. Nie chcę żeby mnie ładunek popieścił w razie co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym wy koledzy mówicie, czasy kratki już się dawno skończyły, nie jest wymagana i nikt o to nie pyta. Jeżeli auto ma w dowodzie 4 osoby to powinny być 4 miejsca, jak jest 5 to 5 oczywiście mają być pasy i zagłówki. Co do pytania zobacz na ile osób auto jest zarejestrowane i tyle osób wolno w nim przewozić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja sie pytałem i musi byc rzeczoznawca i przegląd (rozmawiałem z diagnosta i powiedział ze to jakis tanszy przegląd) a na nast nie ma co czekac bo robiłem msc temu.Kratki od poczatku nie miałem,zagłówek i pas jest na swoim miejscu 8-) Dzieki za odpowiedzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe bo ja jeżdżę już parę lat takim autkiem, bez kratki przeglądy przechodzi, kontrole policyjne też i jakoś nikt mi nie mówi, że nie mam kratki. Pytałem nawet znajomego policjanta jak to w końcu z tym jest? Odpowiedź była jedna nie ma to, nie ma i już, a w ogóle kogo to obchodzi ? :-/ Na stacji diagnostycznej przy przeglądzie też się pytałem, gość mi powiedział, że to niczemu nie przeszkadza, że auto zarejestrowane jest jako ciężarowy, a koszt "ekspertyzy" z demontażem kratki (ponoć musi być :shock: ) to coś ok 250 zł + nowy dowód rejestracyjny, chyba 70 zł.

Więc już w końcu nie wiem, jedni mówią że trzeba, inni znowu coś przeciwnego. Jakiś przepis by się przydał. Ma ktoś? Bo jak na razie to sobie tylko gdybamy. Acha, auto ma być do użytku prywatnego nie na firmę , bo to zupełnie inna historia.

 

 

PS

Nie pamiętam już gdzie to czytałem, ale

Polak jadący do Chorwacji "autem z kratką", czyli ciężarowym (chyba to była jakiś opel kombi, ale nie pamiętam już dokładnie) został na którejś przekraczanej granicy cofnięty z przejścia dla samochodów osobowych na przejście dla ciężarówek.

Ot takie absurdy kratkowe :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wiec juz nie wiem sam czy cos z tym robić :shock: a i w dowodzie mam wpisane 5 osób jak byk :mrgreen: Kolega też tyle czasu nim jezdził bez kraty (około 3lat) i bez problemów :roll: znajomy policjant z ruchu drogowego tez potwierdził ze do tego sie nie czepiają,co innego jak auto jest na firme a nie na osobe prywatną :-P

Wiec zostawiam tak jak jest bo po co kasę wywalac w takim razie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zdemontuj kratkę bo nawet przy sprzedaży będziesz miał mniej marudzenia (że auto pofirmowe, i że pewnie ma już z 700 tys km :mrgreen: ). Koszt na uprawnionej stacji kontroli to koszt BT - 98zł bez opłaty ewidencyjnej, jeśli kończy Ci się przegląd niebawem to dopłać 1 pln na opłatę ewidencyjną to przedłużą Ci o kolejne 12 miesięcy dowód, 104 zł za zmianę konstrukcyjną (z ciężarowego na osobowy) - to są opłaty ustawowe wedle Dziennika Ustaw i są niezmienne. Jak będziesz miał zdemontowaną kratkę to porozmawiaj z diagnostą, żeby dopisał Ci do faktury ~20 zł za demontaż kratki i z tym idziesz do wydziału komunikacji, a no i oczywiście diagnosta musi wystawić Ci papiery na zmianę konstrukcyjną, dać xero nip'u, regonu i wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS'u. Tam jeszcze uiścisz parę PLNów ( w wydziale komunikacji) za nowy dowód i będziesz szczęśliwym posiadaczem auta osobowego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  P_r_z_e_m_o napisał(a):
PS

Nie pamiętam już gdzie to czytałem, ale

Polak jadący do Chorwacji "autem z kratką", czyli ciężarowym (chyba to była jakiś opel kombi, ale nie pamiętam już dokładnie) został na którejś przekraczanej granicy cofnięty z przejścia dla samochodów osobowych na przejście dla ciężarówek.

Ot takie absurdy kratkowe :-?

 

Ja takie coś widziałem 4 lata temu na przejściu w Chyżnem. Gość w Punto II z kratką został przegoniony do kolejki TIRów. Minę miał nietęgą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, w kwestii typu pojazdu (osobowy czy ciężarowy) nie ma znaczenia przy kontroli czy jest to samochód firmowy czy prywatny. Ciężarowy to ciężarowy, osobowy to osobowy. Koniec tematu. A interpretacja policji niestety bywa różna i kilku funkcjonariuszy powie że można, a trafisz na innego co stwierdzi że nie można. I jak odmówsz przyjęcia mandatu to w sądzie możesz się zdziwić jak się okazę że jednak kratka powinna być.

 

Dlatego sam sugeruję zmianę kwalifikacji pojazdu z ciężarowego na osobowy. Koszty-zgadza się są, ale wolę wydać kilka złotych niż później szarpać się z policją i ewentualnymi sądami nawet jeżeli stanie na moim.

 

Znaczenie czy samochód jest firmowy przekłada się na możliwości odliczeń VAT od zakupu takiego samochodu i odliczania później VAT od paliwa. Jest to ogólnie chory problem w tym kraju. Dlaczego ja mając samochód osobowy na firmę nie mogę odliczać VATu od paliwa, nie mogę kupić go bez VATu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!