Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzecie światło STOP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam ten sam problem: prawdopodobnie mam przerwę w którymś z kabli od trzeciego stopu

ponieważ nie dochodzi tam 12V.

Teraz mam pytanie: gdzie najlepiej się wpiąć z dodatkowym przewodem?

Czy na drodze od światła stop do trzeciego światła stop jest jakaś kostka połączeniowa? Bo za chiny nie mogę nic dojrzeć a pozdejmowałem wszystkie plastiki z boku ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie wszystkich!

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość <ok>

 

Na początek warto przedstawić Renatę.

Moja Renia to: Renault Megane 1,5 DCI GrandTour - kombi z 2003r.

 

Mój problem:

Straciłem wczoraj 3 światło stop. Czy nie orientuje się może ktoś z Was drodzy forumowicze gdzie mógłbym coś takiego zakupić (jakieś namiary, linki etc)? Ewentualnie gdzie mógłbym kupić jakąś zaślepkę na "dziurę" w nadwoziu wynikającą z braku modułu 3 światła :(?

Dodam że jestem dość początkujący jeśli chodzi o mechanikę samochodową więc nawet nie wiem o co pytać google, więc błądzę jak dziecko w ciemnościach ;D

 

Szukałem na allegro niestety nie mogę nic podobnego znaleźć tylko sedan... :(

 

Z góry wielkie dzięki

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, straciłem bo nie mam jej obecnie ;(.

Tak, cała lampa + plastik <ok>.

Tak, widocznie jest to możliwe ;(.

Tak, faktycznie chodzi o spoiler z lampą - nie chodzi o samą lampę. To był spory kawałek plastiku opadający lekko na dach. został mi jedynie kawałek przewodu do podłączenia lampy ;(

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie można takie coś dostać? Już odchodzę od zmysłów szukając tego kolejną godzinę :( ;( HELP

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uteka, skontaktuj się z kol. pawelp2008, z tego co pamiętam przerabiał ten temat w okolicach września 2009 roku u siebie w Megi kombi. Chyba jest najbardziej zorientowany gdzie i za ile można nabyć ten element.

http://megane.com.pl/album_page.htm?pic_id=2349

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas ten daszek z lampą na autostradzie odpadł rok temu. Musiały bolce być klejone albo połamane już, mieliśmy o tyle szczęście że to zabraliśmy do domu i lampa działała.

Te boczne mocowania tata pokleił jakąś żywicą, kable do lampy połaczył z przewodem oraz potem kupiłem komplet mocowań w ASO, te kołki co jest ich chyba 4 czy 5 bliżej środka dachu, za sam komplet chyba 75zł zapłacił ale tak trzymają że na pewno nie puszczą, teraz jedynie poznać można po tym że porysowany daszek jest i lampka pęknięta w jednym miejscu.

 

Na forum dużo o tym nie było, kiedyś znalazłem że sama lampka nawet 200 zł chyba kosztowała a sam daszek w ASO i 500zł, ale czy tak jest do tej pory to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jak wiadomo 3 stop w Megane 2 Kombi lubi się psuć, używane ciężko kupić a nowe to prawie 300 ^^

 

Jako że mi zgniła płytka z dioda od środka zrobiłem tak :

1. Wymontowałem lampę ze spoilera

2. Dostałem się do środka lampy - można od spodu rozciąć obudowę, ale podobno inaczej też się da, ja już wcześniej reanimowałem połączenia więc otwierałem tak jak wcześniej

3. Wyciąłem płytkę drukowaną z 4 diodami (swoją drogą diody działają)

4. Wyczyściłem wnętrze z rdzy i syfu który się zrobił ze zgnitej płytki

5. Zamiast płytki z 4 diodami zakupiłem elastyczną taśmę z czerwonymi diodami LED 5 elementów po 3 diody czyli 25 cm taśmy (koszt około 15 zł)

6. Połączyłem (przylutowałem) bolce z obudowy z taśmą

+ taśmy z diodami to dolny bolec w obudowie lampy patrząc od spodu tak jak miałem rozcięte

- tasmy z diodami to górny bolec...

7. Taśmę można przykleić do tyłu obudowy, ale u mnie siedzi sztywno więc nie kleiłem

8. Zamknąłem lampę klejąc odcięte części obudowy na silikonie

 

I działa !!! ^^

Edytowane przez tomke1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A fotki porobił by tooturiala zrobić? Jeśli nie to przynajmniej pokaż jak końcowy efekt wygląda.

Znając żywotność tych taśm to jeszcze należało przed podłączenie taśmy odpowiedni rezystor wstawić, by prąd ograniczy,c. Jeśli go brak, to za niedługo będą świecić słabiej co oznacza, że są na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotek niestety nie robiłem, ale efekt końcowy postaram się pokazać.

Rezystora żadnego niestety nie dałem, ale w sumie koszt taśmy jest na tyle niski że jakby co to można podmieniać ^^

Napisz jeżeli możesz na przyszłość jaki to powinien być rezystor ? i jak podłączony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakie diody są w tych trójkach, w tej taśmie, a rezystor trzeba policzyć na +/- 15V.

Diody czerwone to zazwyczaj 3V każda, więc zapewne jakiś rezystor tam już jest skoro połączone w trójki, ale znając chińską robotę może być podobny problem jak z innymi tanimi LED-ami.

Rezystor- około 750Ω- 1KΩ lub coś pomiędzy według typoszeregu ale minimum 2,5W ze względu na te 5 równoległych obwodów. Może być więcej, miejsca tam jest dość.

A wlutować go w szereg na przyłączu na jednym z przewodów.

Znajomy miał takie taśmy ledowe białe, jako dzienne i niestety nie świeciły za długo pełnym światłem bo nie zastosował dodatkowego rezystora. Po krótkim czasie były ledwo widocznie.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już lampa zaklejona więc zobaczę jak długo te diody pociągną, liczę na to że stop jednak nie świeci ciągle to trochę dłużej pożyją niż jako dzienne ^^

Teraz jeszcze mnie czeka klejenie pourywanych uchwytów spoilera i dopiero potem całość do zamontowania.

 

Zastanawiam się tylko czy klej Pattex Epoxy Uniwersal będzie wystarczająco mocny aby mieć z głowy problem spoilera i ryzyka jego zgubienia przy większej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostateczności, jeśli już to masz zaklejone możesz odszukać kabelek który biegnie do tej lampy i przeciąć go w dowolnym miejscu, by wstawić rezystor. (przeciąć, wlutować i zaizolować całość) Tu jednak wstawił bym go na przewodzie "+", bo nie wiem czy masa biegnąca do klapy nie jest jeszcze do czegoś wykorzystana, a wówczas to też by przez ten rezystor było zasilane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witajcie,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Podłączam się do tematu, w weekend mój spojler - aszek ze światłem stop odleciał na autostradzie - stąd nie zatrzymywałem się żeby zabrać część bo nie było co zbierać....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Szukam na allegro ale nie ma nic a jak jest to koszt 700pln....:/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Czy możecie polecić miejsce gdzie można takei części znaleźć?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Poza tym pojawił się problem - zaczął świecić serwis, informacja o zesputej elektronice i wyłączonym ABS i EPS..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

Adam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!