Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V Zablokowany bieg wsteczny w


mrdyziu

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest ktos w stanie pomóc mi w rozwiazaniu problemu z renault megane classic 1.6 16V benzyna z roku 99.Podczas cofania na biegu wstecznym coś pyknęło stuknęło i samochód mi sie zatrzymał (nie wcisnąłem sprzegła) a bieg pozostał nadal w pozycji wstecznego podczas gdy silnik pracował.Nie mogę włączyć dżwigni biegówna luz nawet próbując troszke mocniej nie wychodzi.Podejrzewałem że mogła walnąć półośka,sprawdziłem czy półośki nie obracają się przy włączonym silniku i chyba moge wyeliminować ten defekt gdyż stały w miejscu.Czy ktoś z was ma pomysły co mogło nawalić??? i jak sprawdzic samemu w domowyc warunkach co mogło sie stać???? sprzegło czy coś z skrzynią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wajcha od biegó lata luzno czy stoi w miejscu i nie daje sie ruszyć. jesli wajcha lata luzno znaczy cos sie urwało od wybieraka. jeśli stoii sztywno i nie mozesz nią ruszyć najprawdopodobniej przykleszczył sie bieg w skrzyni . auto jedzie do tylu jak puscisz sprżegło???? bez kanału sie nie obedzie moze tylko mechanizm sie przyblokował np weszy 2 biegi albo moze cioś w skrzyni. opisz dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie,odnośnie wajchy to lata lużno tylko w prawą stronę jak na luzie -puszczając ją wraca do pozycji wstecznego.Nie moge jej pionowo wrzucić w dół powracając do luzu.Także nie porusza sie w górę i dół (przy próbie delikatnych ruchów góra-dół słychać jakieś pukanie w okolicy silnika)Co do sprzegła to czy wciśnięte czy nie ,samochód stoi w miejscu.Czy jak ostatnio (3 miesiące temu) mechanik ustawiał mi skrzynie biegów przynajmniej tak twierdził mógł coś spaprać??Ustawiał skrzynie gdyz 5 bardzo cieżko wchodziła ,a wsteczny nieraz zaskakiwał jak jedynka.Np. chciałem wrzucić jedynkę a wskakiwał na wsteczny mimo niepodciągania zabezpieczenia.Ten sam mechanik teraz twierdzi że skrzynia mi poszła i nie mam pewności czy nie chce mnie poprostu naciągnąc na wydatek który jest zbedny.Mam nadzieję że opis mój jest wystarczająco dokładny -jeśli nie proszę pytać o inne szczegóły za które bardzo dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz skąd jesteś jak radzi ci szefo wyzej. zawsze jak ktoś luknie to chociaż poradzi mechaniora. był bym bardzo ostrożny co do wymiany skrzyni bądz jej naprawy. stawiam tu raczej na ten mechanizm wybierania biegów który jest pod skrzynia . widoczny najlepiej z kanału. kiedys w megane diesel walczyłem z ustawieniem tego aby wszystkie biegi ładnie wchodziły. dopiero po wymianie tylnej poduszki silnika szlo to ustawić. jest tam duze pole manewru do regulacji w twoim silniku równierz. badz ostrozny z tym mechanikiem nie wiem czy cie nie naciąga. skrzynia tak szybko nie siada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, Gdyby napisał odpowiednio z zasadami, czyli tak jak piszemy nazwy miejscowości, czyli z WIELKIEJ litery, to bym wiedział <ok>

Specjalnie zrobiłem taki wpis.

Dzięki nie mniej za mapkę.

 

Niestety na taką odległość z pomocą się nie piszę. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego.Piękne okolice ( nie tak ładnie jak u Ciebie ale inaczej)a niedaleko do Muzeum Broni Pancernej w Bovington.Kto nie był ten nie wie jak życie wygląda.Od czasu do czasu jeżdżą m.innymi Tygrysem Królewskim.Chciałem na Renię wymienić ( wybaczcie)ale to są zwierzęta nie ludzie i pogonili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam u mnie jest podobny problem ,z tym że wczoraj jechałem sobie na 3 biegu, coś zgrzytło i auto jest cały czas na 3 biegu nie moge wrzucić innego. Sprzęgło wciska się normalnie, wajcha lata luźno ale żadnego innego biegu nie da się wrzucić. Co to może być? pomóżcie bo inaczej na święta jestem uwalony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gradi, dostań się pod auto i sprawdź czy drążek wybieraka zmiany biegów się nie poluzował. Zobaczysz taką rurkę idącą od lewarka zmiany biegów w stronę skrzyni - musi być skręcona dobrze z drążkiem przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!