Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaryjne otwarcie pokrywy silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc szanowne grono forumowiczów! Po całkowitym rozładowaniu akumulatora w mojej Megance 1,5 dci (pozostawione światła na noc) nie mam możliwości dostania się do auta, gdyż zamek otwierania awaryjnego jest (chyba) uszkodzony (nie miałem potrzeby wcześniejszego sprawdzania), wprawdzie klucz się kręci jak powinien, niemniej jednak drzwi pozostają nadal zamknięte. Jedyną możliwością według mnie pozostaje "awaryjne" otworzenie maski i naładowanie akumulatora. I tutaj moja prośba - jak się do tego zabrać?? Zdemontowałem już atrapę wlotu powietrza jednak nadal nie mam dostępu do zamka. Proszę bardzo o pomoc! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, ale jednak udało mi się otworzyć maskę przez atrapę chłodnicy (oczywiście po wyjęciu plastików), wbrew pozoru nie jest to skomplikowany proces, wiedząc który element zamka i w którą stronę "pocisnąć"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, potrzebuje waszej pomocy żeby móc uruchomić samochód, który z własnej, no cóż głupoty zamknęłam na amen - dosłownie(sytuacja ma prawo wywołać śmiech:))

a oto, co się stało:

Przez nieuwagę zostawiłam włączone światło pasażera w kabinie na całą noc.

Rano przy otwarciu samochodu (z karty) zaczął wyć alarm - już słabiutko, nie mogłam go wyłączyć, w końcu jakoś się udało - po wyłączeniu tego światełka pasażera.

Oczywisty objaw, że pada akumulator.

Wyjęłam go do naładowania (oczywiście okazało się, że był słabiutki).

I tu dochodzę do sedna sprawy, a właściwie swojego głupiego postępku.

Aby wyjąć akumulator otworzyłam maskę, wysiadając z kabiny odruchowo zamknęłam zamkiem centralnym drzwi. Odłączyłam aku i zamknęłam maskę......i klops!!!

Kluczykiem zapasowym nie mogę otworzyć drzwi (przekręca się do góry i na dół, czuć że o coś zahacza i puszcza, ciągnę za klamkę i nic, drzwi zamknięte)

Proszę pomóżcie - jak ma otworzyć samochód i wsadzić mu aku? Może ktoś zna jakiś sposób na otwarcie od zewnątrz maski!!!!

Czy też ten zamek w drzwiach się jakoś specjalnie przekręca czy co!!!! Czy WD40 pomoże?

Meganka uziemiona a bardzo potrzebny mi samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek bym prysnął WD i odczekał dłuższą chwilę. Potem kluczyk w zamek i może się uda.

Jak nic z tego nie wyjdzie trzeba zrobić próbę otwarcia maski - zwalniając odpowiedni rygiel w zamku - nie wiem czy się da przy całej lince od cięgna otwierania. Przerabiałem tylko w MI przy zerwanej lince. Opisy i porady jak to zrobić, były na forum. O M II też chyba coś już było - :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś takiego znalazłem:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=11542...orzy%E6+mask%EA - Scaliłem - Prezes

oraz

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3336&...ight=otwieranie

Pozdrawiam.

 

P.S. Sorry Prezesie za kłopot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, powiem tak:

-wd 40 nie zadziałało(pstrykam cały dzień i nic),

-megi nie podniosę - bo uniemożliwa to zaparkowanie sam. na styk przy budynku-ciężkie podejście,

-wiem że mozna spróbować zdjąć atrapę i tam ręcznie pokombinować z zamkiem klapy, ale wszyskie inf. na ten temat dotyczą sytuacji gdy linka jest zerwana, a u mnie jest cała:(

-no i zastanawia mnie czy ktos wie czy w megankach II te atrapy są tylko na plastikowe zatrzaski czy na sruby - żebym czegos nie urwała:P?

 

może uda mi się ja wyjąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i otwarta:)

zajęło mi to normalnie pare chwilek no i zastanowienie sie jak by to złodziej zrobił( bez zrywania atrapy, bez podnoszenia samoch. itp.) i już otwarta:)))

 

Jedyny nie przyjemny wniosek jest taki ze jak wyjmiemy aku lub jesli nam padł, to megi otwieramy bez problemu za pomoca drutu:( pociągnięcie za klamkę od środka otwiera drzwi:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

:) ja właśnie mam teraz ten problem, bo liczyłem że otworze drzwi kluczykiem

który jest w karcie.....no i się rozczarowałem na maxa !

Czy może mi ktoś z Was podpowiedzieć jak najlepiej rozwiązać ten problem,

może jak ściągnę atrape plastikową zderzaka to da się tam jakoś dostać i otworzę klape a wtedy podłącze akumulator.

ehhhh a to wszystko przez to że pojawił mi się błąd Electronic fault, załamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany czy ten błąd pozwoli na otwarcie z przycisku karty nawet z podłączonym nowym akumulatorem. Można jednak próbować. Bezinwazyjne podłączenie drugiego aku. równolegle do obecnego, możesz zrobić od dołu na zacisk plusowy rozrusznika (najgrubszy przewód do niego) przez podniesienie auta i masę karoserii. Będzie to jednak zasilanie przez bezpieczniki płytkowe na plusowej klemie. Jak któryś z nich będzie wypalony to Twój aku. wspomagania nie odczuje, albo nadal nie będzie zasilania w układzie elektroniki. Wtedy już musisz bardziej drastycznie maskę otworzyć by je podmienić.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!