Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie do wlascicieli Diesla 1,9 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Przy odpięciu przepływomierza przyspiesza o wiele lepiej.

Przy odpiętym EGRze wywala błąd "EKG".

Obu naraz nigdy nie odpinałem więc nie powiem.

Teraz mam odpięty tylko czujnik ciśnienia w kolektorze, jeździ lepiej ale do tego jak odłączyłem przepływomierz to silnik głupiał i wywalał błąd, bo niby skąd miał brać informacje do prawidłowego działania.

Bez tego czujnika w kolektorze jazda tylko do 140km/h :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.To jasne bo na wtryski idzie większa dawka po odpięciu przepływki.

U mnie jakby też miał więcej koników. Natomiast odpięcie EGR(wyczyszczony) nie ma wpływu .Dla rozpoznania sprawy odpiąłem obie wtyczki na raz .Nie było ŻADNEJ różnicy poza jakby większa mocą.Silnik nie dymił,zapalał normalnie.Przejechałem około 50 km i zapiąłem z powrotem.Zużycia paliwa nie mierzyłem ale sadzę ,że wzrosło.Silnik został podpięty pod Clipa i tu niespodzianka.Program nie pokazał ŻADNYCH błędów.

Rozpocząłem temat ponieważ ciekawi mnie czy mimo wszystko lekko zawyżone zużycie paliwa w mieście( około 9 l) nie wiąże się z usterką któregoś z tych urządzeń.

Proszę kolegów o wypowiedzi bo temat ciekawy i możemy się wspólnie wiele dowiedzieć o naszych ulubieńcach.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ci zżarł 9 literków to nie pisz ,że odłączenie przepływki nic nie dało !!! Bo miałeś przez to co naj mniej 2 litry przepału. A jeśli wypiąłeś obydwie wtyczki i nie wykazał żadnych błędów to albo ktoś nie umie sprawdzić albo zrobił Cie w ... <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrzan49, ja też zauważyłem że teraz pali więcej niż normalnie. Przy normalnej jeździe gdy jest ciepło robię ok 950-1000 km na zbiorniku, tak ostatnio wyszło tylko 800.

Temperatura robi swoje, zanim się rozgrzeje sprzęt po mieście to trochę schodzi, a jadę 4 km do sklepu i z powrotem to wskazówka od temp. niewiele się podnosi. Myślę że na wiosnę wszystko wróci do normy.

A jeszcze pytanie do Ciebie, po odpięciu EGR-a i przepływomierza nie wywala Ci błędu po przekroczeniu 120km/h albo więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.To jest ciekawe że nie ma żadnych błędów.Auto jeździ prawidłowo(no prawie) tak jakby zarówno przepływka i zawór EGR były zbędne!Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-02-05, 23:24 ]

Kolego Tomik.Ja miałem w życiu więcej aut niż kolega ma lat i ile NAPRAWDĘ pala samochody doskonale wiem.9 l w zimie przy praktycznie zimnym silniku bo jazdy po 0,5-1,5 km to jest OK.Auto przecież duże choć nie autobus.Średnia wyliczona za 35 tkm wyszła 7,1 wiec dobrze.W praktyce nie przekraczam 130-140 km na autostradzie a w mieście dynamicznie ale bez wyścigów.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak podłączałeś pod kompa to miałeś podłączony EGR i przepływkę?

Czy masz na myśli to, że po odpięciu i ponownym podpięciu komputer nie zarejestrował błędów?

Jak miałem walniętą przepływkę to od razu wywaliło błąd na komputerze.

Podpinałeś pod Clipa czy komp mejd in czajna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozłączeniu obu wtyczek przejechałem po mieście około 50 km w 2 dni.Potem wtyczki zapięte i pod Clip do ASO a tu zonk! Nic nie wykazało.Czasami zapala mi się chwilowo to cholerne żółte z którym prawie wszyscy się męczą.Silnik pracuje jednak poprawnie i mocy nie traci.Clip podłączono 2 razy i wynik:ZERO błędów.Pokiwaliśmy głowami bo co robić w takiej sytuacji. Znalazłem na to sposób.Po prostu ignoruję ale denerwujące.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz rozjaśniłeś sytuację <ok>

W takim przypadku nie pokaże błędu, musiała by być uszkodzona któraś część.

Czy możesz opisać w jakich okolicznościach pojawia się błąd?

Jak pokazuje Ci się co jakiś czas ta kontrolka to może być zapchany katalizator.

W serwisie dowiedziałem się, że jeżeli błąd się pojawia to Clip to pokaże, jednak komputer musi być podłączony wtedy gdy występuje błąd. Jak EKG świeci się na postoju to Clip powinien pokazać błąd. U mnie natomiast błąd się pojawia przy (dokładnie) 140 km/h i żeby to sprawdzić musiałbym wziąć serwisanta z laptopem, rozpędzić maszynkę do 140 i wtedy sczytywać błąd. Trochę trudne do wykonania, ale możliwe. Chcę się tym zająć bo denerwujący jest fakt że coś "nie gra", a z drugiej strony mam ogranicznik i wiem że szybciej nie pojadę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy dośc podobna sytuację.Kontrolka usterki pojawia się niejednoznacznie.Zaczęło się rok temu podczas jazdy Gierkówką przy prędkości około 120-130. Świeciła przez około 5 sekund i gasła.Z silnikiem nic złego się nie działo .I tak prawie regularnie co 10-15 km na kilkuset kilometrowej trasie.W ruchu miejskim zapalała się rzadko.Później nieco zjawisko przygasło.Wydaje mi się że jest to związane z temperaturą bo jakby częściej zachodziło w upalne dni,ale nie było jednoznacznie.I tak zostało do dziś.Ciekawi mnie (i nie tylko mnie ) dlaczego: a. w pamięci komputera nie pozostał ślad "awarii" a powinien? b. odpięcie 2 ważnych urządzeń pozostało praktycznie bez reakcji i śladu. Katalizator w tym modelu nie ma sondy lambda więc nie wpływa na pracę silnika pod warunkiem że np. nie zapcha się układ wydechowy.Zawór EGR pobiera spaliny przed katalizatorem więc jego wpływ jest dosć ograniczony.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator w tym modelu nie ma sondy lambda więc nie wpływa na pracę silnika pod warunkiem że np. nie zapcha się układ wydechowy.

Zgadzam się, jednak w kolektorze jest czujnik podciśnienia (przykręcany do ściany grodziowej, dwa gumowe wężyki i kostka elektryczna) i u mnie prawdopodobnie to on szwankuje, więc go pominąłem. Auto mocniejsze, ale podejrzewam że przy 140 komputer nie ma informacji co i jak ma działać, dlatego pojawia się błąd.

Z tego co mi wiadomo nie każdy błąd musi być zapamiętany, bo niektóre pojawiają się i znikają, a my nawet o tym nie wiemy. Elektronika :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ten czujnik podciśnienia o którym piszesz to moim zdaniem jest zawór sterujacy turbiną.Sprawdź jeszcze szczelność przewodów dolotowych do turbiny.Od przepływki poprzez IC.Miałem lekko poluzowane opaski i nieco mocy mi brakowało .Cóż to przecież tylko 102 kM i 200 Nm. Jak jest naprawdę! Po dokręceniu silniczek jakby żwawszy i cichszy a i to żółte paskudztwo rzadziej się zapala.Sa tygodnie kiedy jej nie ma a czasami jest obecna częściej.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie przewody dolotowe, razem z intercoolerem były wymyte, wszystko jest szczelnie skręcone. Nie wiem jak w Scenicu, ale mi te 102 KM i 200Nm do normalnej jazdy wystarcza. Do nienormalnej też <ok>

A do paskudztwa sie przyzwyczaiłem i jeżdżę max do 13X km/h :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrzan49, ja na Twoim miejscu bym odłączył wydech za katalizatorem, umocował go gdzieś z boku żeby nie dotknął gleby i wtedy zrobił jazdę próbną. Tak mi doradził mechanik gdy mu opisałem objawy usterki. Po tym wywaliłem katalizator. Serwis po podpięciu pod komputer skasował błędy, powiedział że już jest dobrze. Gucio prawda, zmianę odczułem tylko w portfelu :-/

Jaki przyrost mocy i momentu planujesz?

Masz sprawdzony warsztat, który to zrobi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!