Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie do wlascicieli Diesla 1,9 dci


Rekomendowane odpowiedzi

jak będę miał warunki to zajrzę do niego jeszcze raz i zobaczę jak on się zachowuje. Może uda mi się go otworzyć "na krótko" i wtedy już wtyczki nie podłączę <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane .Jak odepniesz wtyczkę EGR to wystarczy w zupełności.Natomiast możesz i powinieneś zrobić tak: a. zdejmij obudowę filtru powietrza .Jedna 10-ka po prawej stronie a druga z tyły po lewej obok ucha wyciagania silnika.Tu trzeba się nieco namęczyć rurkowa 10-ką ,dość długą.Musisz mieć kanał na nakrętkę aby wystająca śruba sie zmieściła.Trzeba uważać bo dostęp marny i łatwo zgubić nakrętkę.Następnie odpinasz rurę dolotowa do obudowy filtra. Potem lampka za obudowę i na grubym plastikowym przewodzie ssącym do intercoolera zobaczysz wytyczkę do przepływomierza oraz opaskę zaciskową.Wtyczkę wyjmij naciskając zaczep a opaskę ,która jest na zaczep (obejrzyj uważnie ) zdejmiesz podważając zaczep śrubokrętem płaskim niezbyt dużym.Tu też jest zonk bo musisz ją założyć z powrotem więc delikatnie aby nie zniszczyć.Można w razie potrzeby założyć skręcaną ale narobisz się przy skręcaniu bo kiepski dostęp.

Z wyjęciem całej obudowy z przepływką nie ma problemu ale należy uważać aby nie uszkodzić kabelków do czujnika przy uchu do wyciągania po lewej stronie.

teraz odkręcasz przepływomierz i wyjmujesz filtr powietrza.Wydmuchaj i oczyść miękkim pędzelkiem przepływomierz i obudowę filtra.Filtr wymień jeżeli brudny.Nie zaszkodzi umyć delikatnie benzyna ekstrakcyjna termistora (pastyleczka na 2-uch nóżkach ) i elementów po drugiej stronie. Spisz sobie nr z obudowy.W razie czego jak znalazł. U Ciebie powinien być Siemensa.Składanie w odwrotnej kolejności oczywiście.

b. jak już masz zdjęty filtr to zupełnie łatwo zdjąc zawór EGR .Cylindryczna pozioma pucha przykręcana na 3 10-ki. Zawór wyczyść nafta lub ekstrakcyjną (nie za dużo aby nie dostała sie do solenoidu.Nadmiar nagaru zeskrob twardym patyczkiem lub np.śrubokrętem.Jak go oczyścisz (grzybek i prowadnice ) to wciśnij kilkakrotnie grzybek aby łatwiej chodził w tulejkach.Jeżeli masz sporo nagaru w rezonatorze do którego przykręcony jest EGR, to szmatką z nafta wybierz ile można .Staraj się aby nic nie wpadło do środka.Jeżeli jakieś resztki nagaru wpadną do środka to tragedii nie będzie ale lepiej aby było czysto.

Psiuknij z umiarem np.Electrosol we wtyki i poskręcaj.

Na razie tyle. Teraz skończyłem mycie i czyszczenie przepływomierza .Nie zapinam wtyczki i jadę sprawdzić co pokaże komputer.Sprawozdanie za jakieś 2 godziny.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapinam wtyczki i jadę sprawdzić

Gdy zrobiłem to u mnie to autko do 1800 obr miało turbo dziurę i dopiero od 2000 szło normalnie ale paliło jak smok,jeździłem tak tydzień bo nie mogłem znaleźć oryginała simensa z tymi samymi numerami ale się udało <ok>

Jeśli chodzi o błąd to był w następujących komunikatach

1 czujnik temperatury powietrza

2 przepływomierz

Taką informacją podzielił się ze mną mechanik który zakładał nową przepływkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za instrukcję, ale już to wszystko robiłem <ok>

przyznam że opis dokładny, na pewno się przyda.

Czekam na relacje :mrgreen:

 

Tomik 1970, pamiętasz czy z wypiętym przepływomierzem komputer wskazywał chwilowe spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętasz czy z wypiętym przepływomierzem komputer wskazywał chwilowe spalanie

Nie mam komputera pokładowego , spalanie wyliczałem na wlanym paliwie do baku .do pełna ,przejazd 200 km i znów do pełna . Tak litrażuje swojego . Nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć komputer ma tolerancje i nie jest zbyt wiarygodny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, ja jak na razie też muszę się z tym wyliczaniem bawić :-/

W Scenicu komputer wylicza prawie dokładnie tyle co dystrybutor. Różnica jest ok 0.3 litra, ale to dlatego że kawałek przejeżdża na benzynie.

Jak już jest to chciałbym żeby to działało, może przy okazji bym spalanie zmniejszył bo noga ciężka czasami się robi <ok>

Zobaczymy co napisze chrzan49.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melduję wykonanie testu z odpiętą wtyczką przepływki.Komputer wskazuje poprawnie.Tak zresztą być powinno o przepływomierz podaje sygnał do głównej jednostki a ta steruje wydatkiem dawki dla wtryskiwaczy.Ewentualne różnice nie są do wychwycenia .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer wskazuje poprawnie.Tak zresztą być powinno

To po co instaluja przepływomierz ;-)

Ech Ci francuzi ;-)

Nie zauważyłeś żadnej różnicy w przyspieszaniu,mocy itd ?

Może właśnie masz rąbnięty ten przepływomierz ?

To raczej nie jest normalne by z wypiętą wtyczką nie było różnicy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem dodać,że jedynie wiarygodny pomiar zużycia paliwa jest możliwy metoda podaną przez kol.Tomik'a.Komputer podaje wartości przybliżone i usrednione i aby wskazywał dokładnie (o ile jest to możliwe) to trzeba przejechać dobre kilkaset km.Jak to w życiu bywa nowe często nie znaczy lepsze! Tradycyjne metody pomiaru są bezkonkurencyjne.

Zastanawia mnie natomiast dlaczego W moim przypadu odpięcie przepływomierza nie skutkuje wskazaniem błędu oraz podwyższonymi obrotami(chociaż).Analizując problem wychodzi na to ,że w akurat w moim samochodzie EGR i przepływomierz mogę "wyrwać z korzeniami".Jak już pisałem zużycie uśrednione ( ołówek +kartka papieru) po 30 tkm =7,1-7,2 l/100km czyli dobrze. Az mnie robzolała biedna inżynierska głowa.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za sprawdzenie chrzan49 <ok>

Tomik, wcześniej pisałeś że po odpięciu przepływomierza włącza się tryb awaryjny i podaje jakieś tam zapisane informacje. Dzięki temu komputer może pokazywać informacje o spalaniu, tak jak pisze chrzan49 - to tylko moja teoria, jeśli się mylę proszę poprawiać bo sam jestem ciekawy :mrgreen:

Myślę że u mnie przestał działać jakiś czujnik i dlatego nie podaje spalania. Styki w kompie wyczyszczone, wypsiukane, przy liczniku też więc innego wytłumaczenia nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem już wszystko co możliwe, wszystkie sposoby z forum sprawdzone i nic. Opisy są głównie dla benzyny.

Po odpięciu przepływomierza powinien przyspieszać dużo lepiej, ja tak jeździłem ponad pół roku bo ktoś tego nie podpiął (chyba specjalnie) a wtyczkę schował gdzieś pod rurą od przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i to nie raz. Podczas testu pokazuje --d-, po resecie po przejechaniu 16 km od nowa to samo. Clip nie wskazał gdzie tkwi problem. Mimo wykasowania nim błędów nadal nie wyświetla tych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślę.Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-02-08, 09:06 ]

Litera d oznacza przerwę na linii połączenia czujnika przepływu z procesorem w liczniku.Proponuję prześwietlić złączki oraz kable od licznika do czujnika poziomu paliwa w zbiorniku.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!