Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie do wlascicieli Diesla 1,9 dci


Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem w życiu więcej aut niż kolega ma lat
. Kłócił sie o to nie będe bo to nie temat na to ale jeśli chodzi o spalanie 1,9 dci i scenica to ja Was proszę- nie można podac obiektywnie spalania jeśli ktoś przejeżdża kilometr lub półtora - koledzy ,litości , czy jest sens kupować diesla jeżdżąc takie "trasy" . Ja podałem spalanie które wypracowałem robiąc rocznie 40 tys km , więc jeszcze raz - proszę , nie piszcie ,że wasze dci palą 9 czy 10 i jest to normalne ;-) A jeśli chodzi o przepływkę i egr to są to urządzenia wręcz nie odzowne by silnik pracował normalnie.Wiem tylko(bo pytałem w serwisie),że jeśli wypnie się przepływomierz to komputer włącza tryb serwisowy i podaje wartości wpisane fabrycznie ,dlatego więcej pali i być może jest troszkę żwawszy -coś za coś !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o przepływkę i egr to są to urządzenia wręcz nie odzowne by silnik pracował normalnie.
Jeżeli chodzi o przepływkę to się z Toba Tomik zgodzę.EGR mam zamknięty i wypiętą wtyczkę,w żaden sposób nie wpłynęło to na pracę silnika,spalanie i osiągi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR mam zamknięty i wypiętą wtyczkę

Tak waldek708 - masz rację , nie wpływa on na pracę silnika tylko na czystość spalin . Sorki ,mój błąd . Ale co do tego wypinania przepływomierza i braku błędu to trochę przegięli !!! <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie piszcie ,że wasze dci palą 9 czy 10 i jest to normalne ;-)

Tomik, ale na "trasie" 4 km przy temperaturze poniżej zera, przy zimnym silniku to jest normalne <ok>

Sytuacja wygląda zupełnie inaczej gdy jest ciepło, wtedy 50 km na zbiorniku nie robi mi zupełnie różnicy. Ostatnio jak zauważyłem różnicę prawie 200 km na zbiorniku to myślę że można to odnotować :mrgreen:

Hehe, miałem powody żeby kupić dieselka i niekoniecznie chodzi tu o oszczędność, ale... to tajemnica :P

 

chrzan49, po odpięciu przepływomierza komputer wyświetlał Ci spalanie chwilowe/średnie/ilość km do przejechania?

 

Waldek, jak mam rozumieć to że masz zamknięty EGR? Jakoś fizycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie.Mam "wypasioną " wersję ale była bez komputera zużycia paliwa.Dokupiłem licznik od anglika i po przeprogramowaniu mam wsio.Licznik założony został po Bożym Narodzeniu a zabawy z EGR i przepływką były na jesieni.Wkrótce zamierzałem podłubać w aucie i sprawdzę.Oczywiście dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

privilege bez komputera :shock:

Będę czekał na ta informację, może pomoże mi w rozwiązaniu problemu związanego z brakiem wyżej wymienionych wskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i to firmowo.Kupiona w Szwabii niedaleko jeziora Bodeńskiego.Jak dobrze pójdzie to sprawdzę jutro do południa.Pozdrawiam

Ponieważ człek to zachłanne bydlę to brakuje mi:otwieranej w klapie szyby oraz szyberdachu no i nieco kuni.Do firmowego podłokietnika w fotelu dodałem jeszcze jeden na tunel i teraz zupełnie nie wiem gdzie co mam!A w podłokietniku też dorobiłem schoweczek.

Kolegę Tomik70 przepraszam bo nieco zbyt obcesowo się wyraziłem.Cóż nie zawsze mamy dobry dzień.Nie jestem alfa i omegą ani cudotwórcą.Mam za to duże doswiadczenie z racji wieku ,przejechanych km,ilości użytkowanych samochodów (od trucków do sportowych).

A diesle lubię nawet jeżeli mam jechać 0,5 km.Benzyna mnie nie kreci.Miałem chyba ze 12 rożnych marek i generacji .Osobiście uważam ,że współczesne auta są zbyt skomplikowane ale to temat zupełnie osobny.Przy ograniczeniach ruchu i prędkości (a będzie coraz gorzej) te wszystkie bajery są psu na budę a psuja sie i kosztują krocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik70 przepraszam bo nieco zbyt obcesowo się wyraziłem
<ok> - wcale się nie gniewam . Spoko gostek z Ciebie skoro mimo tego "dojrzałego wieku masz ochote do kombinowania w autku - Szacuneczek :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam ale rozsądnie.Nie kombinuję z żadnymi cudownymi "xenonani",filtrami,tłumikami warczącymi ani gigamocnymi pierdziawkami wypychajacymi szyby.Dbam sam (o ile możliwe o jak najlepszy stan techniczny i staram się SAM naprawiać bomam ograniczone zaufanie do serwisów.Dla mnie auto jest normalnym środkiem transportu a nie garażowym ołtarzem.Niestety coraz częściej jakby obserwuję mądrych inaczej ,inwestujących w koszmarne pseudotuningi a jeżdzących na łysych kapciach bo nie starczyło kasy.Ostatni modyfikacja to teleskopy do podnoszenia maski.Działa znakomicie i wygoda duża bo nie trzeba sie męczyć z patykiem.Niedługo będzie podświetlenie pod nogi przód i tył.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ człek to zachłanne bydlę to brakuje mi:otwieranej w klapie szyby

chcesz zakładać szybę uchylną? Trochę jest z tym kombinacji, ale bajer przydatny <ok>

Jakby co mogę pomóc bo mam taką klapę i można powiedzieć że znam ją prawie od podszewki :mrgreen:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek, jak mam rozumieć to że masz zamknięty EGR? Jakoś fizycznie?
tak mam zamknięty i wypięta wtyczkę.Jest takie specjalne urządzenie do czyszczenia EGRu,podpina się i pracuje sekwencyjnie otwierając i zamykając zawór przez jakies 5 min.Po pełnym cyklu informuje o skończeniu pracy,w tym momencie zawór pozostaje zamkniety.Po prostu nie wpinalem już wtyczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawe, dałeś mi teraz do myślenia <ok>

A gdzie to magiczne urządzenie można spotkać? W ASO?

Nie wiesz czy w moim dCi tak samo to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, mają to w ASO ale nie w każdym.Przyrząd służy do czyszczenie EGRa.Myślę,że do Twojego też podejdzie,przecież masz dCi.Ja musialem tak zrobić bo ok.2000/min mi się zawór wieszał i autko na chwilę traciło moc.Co ja sie naszukalem:przepływka,coller,całe doprowadzanie powietrza do turbawki itd.A tu tylko 5 minut cyk,cyk-wtyczka wypięta i auto hula. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR w sumie błędu mi nie pokazywał na kompie i jeszcze pomyślę co z nim zrobię <ok>

Interesuje mnie teraz działanie EGR-a, w jakim położeniu (otwarty/zamknięty) się znajduje gdy silnik jest wyłączony. Bo może wystarczy odpiąć wtyczkę przy wyłączonym silniku i mamy "gościa" z głowy. Jak go wyjąłem to ta zastawka nie była wypchnięta - czy mam rozumieć że wtedy jest zamknięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR w sumie błędu mi nie pokazywał na kompie
mi Clip też nic nie pokazywał,dlatego miałem tyle szukania.Autko jechało normalnie,dopiero jak kawałek przejechałem na obrotach 2000/min to dalej sie rozpędzał jakby sie turbawka nie włączała.Przy odjęciu gazu do powiedzmy 1600/min autko normalnie wchodziło na obroty i przekraczało te "magiczne" 2000/min.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!