Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stukanie w przednim zawieszeniu z obu stron!


Rekomendowane odpowiedzi

Hm Panowie , a może to tak sworznie wahacza? :) Mi poszły z obu stron, i próbuję na forum jakieś znaleźć sensowne sugestie, jak za to dobrze się zabrać w aspekcie - krok po kroku..

Pukanie niemiłosierne - i gumy "staba" też do wymiany mam. Echhh nic tylko się pochlastać z polskimi drogami... :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie martwicie sie panowie to chyba bolączka naszych aut, mnie tez przodek stuka, juz nie wiem co w firmie mechanik sprawdzil zawieszenie stwierdzil ze jest delikatny luz na drązku, ale nie kwalifikuje go do wymiany, dla swietego spokoju wymienilem oba i co?? auto dalej stuka, bylem u 3 zaprzyjaznionych diagnostow, szarpali autem i nic, wszystko sztywne, szlak mnie trafia najgorsze to ze stuki zaczynaja byc coraz glosniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem na przeglądzie rejestracyjnym.

Ponieważ stukało mi z przodu kazałem wymienić zewnętrzne gumy stabilizatora, więc auto zostawiłem w warsztacie żeby to wszystko zrobili i pojechałem sobie do pracy.

Po czym po godzinie zadzwonili z warsztatu że auto jest gotowe, ale gum nie wymienili bo nic na szarpakach nie wykryli. Kategorycznie kazałem im jednak wymienić gumy.

Przy odbiorze mechanik stwierdził, że rzeczywiście gumy były luźne, ale zobaczyli to dopiero jak wszystko rozkręcili.

W czwartek byłem na wymianie opon i jak to mam w zwyczaju oglądam wszystkie koła przy okazji szarpiąc ile sie da. No i co... okazuje się, ze jeszcze do wymiany jest sworzeń z prawej strony. Jest dość spory luz. Przy okazji zauważyłem, że przy zjeździe z krawężnika z prawego koła dochodzi taki dziwny dźwięk.

Do wymiany gum nie było go słychać. Przypuszczam, że po wymianie nastąpiło usztywnienie zawieszenia i pojawiła sie dodatkowa atrakcja słuchowa.

Też wiec czeka mnie wymiana sworznia. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

może mój przypadek komuś się przyda.. Ostatnimi czasy stukanie z przedniego zawieszenia z dnia na dzień się zwiększało, przy czym pukało od dawna. Jeszcze dwa dni temu wręcz trzaskało. co sie okazało,,, uszkodzony był (teraz tu nie pamiętam fachowej nazwy) docisk hamulca. Wcześniej w innym warsztacie powiedzieli mi że na 100% stukanie/trzaskanie nie może mieć żadnego związku z hamulcami,, przednimi rzecz jasna. owy docisk/zacisk hamulca naprawiono mi za 50zł, nie obiecali ze się uda a nowy 200-300zł no ale sie udało. I juz jest wszystko dobrze. Od razu zmieniałem tarcze i klocki,, ale owe trzaski były winą uszkodzonego ..docisku. Trzaski nie były słyszalne na miękkich polnych nierównościach ~ (jak ta tylda :-P ) tylko na normalnych nierównościach/dziurach w asfalcie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie! ale troszkę lubię 8-) olej mi ucieka,, jutro jade na wymiane korka bo kapie z niego, mam nadzieje ze to jest jedyna przyczyna, silnik po remoncie. znalazłem jeszcze patent na skrzypiące drzwi ale nie wiem gdzie go opisać, zawsze myślałem że to plastiki albo zawiasy skrzypią a to wcale nie tak 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

pytanko co to moze bycw sceniku II znajomej, ktory ma 50 tysiecy przejechane 1.6 16v na nierownosciach z lewej strony sluchac taki dziwny dzwiek jakby butelki sie obijaly o siebie ?? byla u majstrow i kazdy mowil co innego;) auto nie szarpie, dobrze sie prowadzi i hamuje, tylko czasami sciaga w lewa strone - drazki stabilizatora??

 

zauwazylem tez ze miala z lewej strony nadkole popekane moze tam jakas srubka sie tak obija ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm u mnie mam taki problem, ze na dolach z zawieszenia dochdzi taki jakby martwy stukot. Przy okazji wymiany oleju kazalem mechanikowi sprawdzic no pomacal tam to przez 10min i mowi, ze co najwyzej na lewym drazku jest minimalny luz ale on nie powinien tak walic. Pozatym stukot jest z obu stron najlepiej slyszalny przy malej predkosci na sporych dolach, z ktorych zrobiona jest moja ulica. Autoko ma 130tys przebiegu podejrzewam, ze cos z tymi amortyzatorami czy moze te jakeis gumy w kielichach jak dobrze zrozumialem dodam, ze z prawej strony mam chyba peknieta sprezyne bo wysoko stoii :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to i ja sie dołączę do tematu :mrgreen: W mojej Megi (Megane II, 1,9dci, 2003 rok 110 tyś km ) też jest jekieś dziwne stukanie - wg mnie słychać to z kolumny kierwoniczej. Normalnie zawieszenie zachowuje się więcej niż przyzwoicie ale jak tylko trafię na jakiś przejaz kolejowy, tramwajowy lub poprzeczne nierówności ( w Łodzi takich nie brakuje :-x ) to odrazu słychać metaliczny stukot. Szlag mnie już trafia bo byłem z tym u trzech mechaników i żaden nie wie o co chodzi, zawsze szapią zawieszenie, jeżdżą ze mną, nasłu[ciach]ą a potem każdy wzrusza ramionami i mówi że nie wie. Wymieniłem końcówki drążków kierowniczych bo miały luzy ale to nie pomogło - reszta zawieszenia jest podobno w bardzo dobrym stanie. Nie wiem już co robić. Może ktoś z was ma jakieś propozycje? Dodam tylko że nie działa mi blokada kierownicy ( może się poluzowała i to ona tak stuka ?? Pojęcia nie mam :-( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie stuki w przednim zawieszeniu mogą powodować poluzowane klocki (tak było u mnie). Wystarczy odgiąć trochę blaszki stabilizujące klocek i sprawdzić czy spinka dobrze dociąga zacisk. Spróbuj delikatnie hamować na nierównościach, jeśli stuków nie będzie to znasz już przyczynę :mrgreen:

 

PS.

Też na początku miałem wrażenie, że stuki dochodzą z przekładni kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię ale to też by wyeliminował bo wymieniałem klocki jakiś czas temu a stukało przed no i nadal stuka. Przy klockach wszystko było spasowane ściśle także tam żadnego luzu raczej nie ma :cry: Na wszelki wypadek rozkręcę wszystko i złożę ponownie ale nie wydaje mi się żeby to pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź jeszcze amortyzatory ! U mnie było podobnie i mimo ,że na badaniu wyszło ,że są sprawne to lewy od kierowcy po wykręceniu latał jak ... po pustym sklepie-wymieniłem i spoko :mrgreen: . Sposobem by to sprawdzić jest owiązać amorek w sprężynie i poruszać nim na boki ,jeśli ma luz to już wiesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzeję trochę temat

U mnie pojawia się takie stukanie jak by stłumine przy podjeżdżaniu pod niski krawężnik lub na nierównej powierzchni ale jadąć wolno, przy prędkości ok 50 już prawie nie słychac. Byłem na diagnostyce- szarpaki amorki klocki tarce i wszystko jest ok. Amortyzatory na 72 - 74 % żadnych luzów a jednak stuka. Trochę przypomina to słabe drążki kierownicze ale stukanie jest bardziej stłumione no a drążki są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!