Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stukanie w przednim zawieszeniu z obu stron!


Rekomendowane odpowiedzi

Hm Panowie , a może to tak sworznie wahacza? :) Mi poszły z obu stron, i próbuję na forum jakieś znaleźć sensowne sugestie, jak za to dobrze się zabrać w aspekcie - krok po kroku..

Pukanie niemiłosierne - i gumy "staba" też do wymiany mam. Echhh nic tylko się pochlastać z polskimi drogami... :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie martwicie sie panowie to chyba bolączka naszych aut, mnie tez przodek stuka, juz nie wiem co w firmie mechanik sprawdzil zawieszenie stwierdzil ze jest delikatny luz na drązku, ale nie kwalifikuje go do wymiany, dla swietego spokoju wymienilem oba i co?? auto dalej stuka, bylem u 3 zaprzyjaznionych diagnostow, szarpali autem i nic, wszystko sztywne, szlak mnie trafia najgorsze to ze stuki zaczynaja byc coraz glosniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem na przeglądzie rejestracyjnym.

Ponieważ stukało mi z przodu kazałem wymienić zewnętrzne gumy stabilizatora, więc auto zostawiłem w warsztacie żeby to wszystko zrobili i pojechałem sobie do pracy.

Po czym po godzinie zadzwonili z warsztatu że auto jest gotowe, ale gum nie wymienili bo nic na szarpakach nie wykryli. Kategorycznie kazałem im jednak wymienić gumy.

Przy odbiorze mechanik stwierdził, że rzeczywiście gumy były luźne, ale zobaczyli to dopiero jak wszystko rozkręcili.

W czwartek byłem na wymianie opon i jak to mam w zwyczaju oglądam wszystkie koła przy okazji szarpiąc ile sie da. No i co... okazuje się, ze jeszcze do wymiany jest sworzeń z prawej strony. Jest dość spory luz. Przy okazji zauważyłem, że przy zjeździe z krawężnika z prawego koła dochodzi taki dziwny dźwięk.

Do wymiany gum nie było go słychać. Przypuszczam, że po wymianie nastąpiło usztywnienie zawieszenia i pojawiła sie dodatkowa atrakcja słuchowa.

Też wiec czeka mnie wymiana sworznia. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

może mój przypadek komuś się przyda.. Ostatnimi czasy stukanie z przedniego zawieszenia z dnia na dzień się zwiększało, przy czym pukało od dawna. Jeszcze dwa dni temu wręcz trzaskało. co sie okazało,,, uszkodzony był (teraz tu nie pamiętam fachowej nazwy) docisk hamulca. Wcześniej w innym warsztacie powiedzieli mi że na 100% stukanie/trzaskanie nie może mieć żadnego związku z hamulcami,, przednimi rzecz jasna. owy docisk/zacisk hamulca naprawiono mi za 50zł, nie obiecali ze się uda a nowy 200-300zł no ale sie udało. I juz jest wszystko dobrze. Od razu zmieniałem tarcze i klocki,, ale owe trzaski były winą uszkodzonego ..docisku. Trzaski nie były słyszalne na miękkich polnych nierównościach ~ (jak ta tylda :-P ) tylko na normalnych nierównościach/dziurach w asfalcie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie! ale troszkę lubię 8-) olej mi ucieka,, jutro jade na wymiane korka bo kapie z niego, mam nadzieje ze to jest jedyna przyczyna, silnik po remoncie. znalazłem jeszcze patent na skrzypiące drzwi ale nie wiem gdzie go opisać, zawsze myślałem że to plastiki albo zawiasy skrzypią a to wcale nie tak 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

pytanko co to moze bycw sceniku II znajomej, ktory ma 50 tysiecy przejechane 1.6 16v na nierownosciach z lewej strony sluchac taki dziwny dzwiek jakby butelki sie obijaly o siebie ?? byla u majstrow i kazdy mowil co innego;) auto nie szarpie, dobrze sie prowadzi i hamuje, tylko czasami sciaga w lewa strone - drazki stabilizatora??

 

zauwazylem tez ze miala z lewej strony nadkole popekane moze tam jakas srubka sie tak obija ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm u mnie mam taki problem, ze na dolach z zawieszenia dochdzi taki jakby martwy stukot. Przy okazji wymiany oleju kazalem mechanikowi sprawdzic no pomacal tam to przez 10min i mowi, ze co najwyzej na lewym drazku jest minimalny luz ale on nie powinien tak walic. Pozatym stukot jest z obu stron najlepiej slyszalny przy malej predkosci na sporych dolach, z ktorych zrobiona jest moja ulica. Autoko ma 130tys przebiegu podejrzewam, ze cos z tymi amortyzatorami czy moze te jakeis gumy w kielichach jak dobrze zrozumialem dodam, ze z prawej strony mam chyba peknieta sprezyne bo wysoko stoii :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to i ja sie dołączę do tematu :mrgreen: W mojej Megi (Megane II, 1,9dci, 2003 rok 110 tyś km ) też jest jekieś dziwne stukanie - wg mnie słychać to z kolumny kierwoniczej. Normalnie zawieszenie zachowuje się więcej niż przyzwoicie ale jak tylko trafię na jakiś przejaz kolejowy, tramwajowy lub poprzeczne nierówności ( w Łodzi takich nie brakuje :-x ) to odrazu słychać metaliczny stukot. Szlag mnie już trafia bo byłem z tym u trzech mechaników i żaden nie wie o co chodzi, zawsze szapią zawieszenie, jeżdżą ze mną, nasłu[ciach]ą a potem każdy wzrusza ramionami i mówi że nie wie. Wymieniłem końcówki drążków kierowniczych bo miały luzy ale to nie pomogło - reszta zawieszenia jest podobno w bardzo dobrym stanie. Nie wiem już co robić. Może ktoś z was ma jakieś propozycje? Dodam tylko że nie działa mi blokada kierownicy ( może się poluzowała i to ona tak stuka ?? Pojęcia nie mam :-( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie stuki w przednim zawieszeniu mogą powodować poluzowane klocki (tak było u mnie). Wystarczy odgiąć trochę blaszki stabilizujące klocek i sprawdzić czy spinka dobrze dociąga zacisk. Spróbuj delikatnie hamować na nierównościach, jeśli stuków nie będzie to znasz już przyczynę :mrgreen:

 

PS.

Też na początku miałem wrażenie, że stuki dochodzą z przekładni kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię ale to też by wyeliminował bo wymieniałem klocki jakiś czas temu a stukało przed no i nadal stuka. Przy klockach wszystko było spasowane ściśle także tam żadnego luzu raczej nie ma :cry: Na wszelki wypadek rozkręcę wszystko i złożę ponownie ale nie wydaje mi się żeby to pomogło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź jeszcze amortyzatory ! U mnie było podobnie i mimo ,że na badaniu wyszło ,że są sprawne to lewy od kierowcy po wykręceniu latał jak ... po pustym sklepie-wymieniłem i spoko :mrgreen: . Sposobem by to sprawdzić jest owiązać amorek w sprężynie i poruszać nim na boki ,jeśli ma luz to już wiesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzeję trochę temat

U mnie pojawia się takie stukanie jak by stłumine przy podjeżdżaniu pod niski krawężnik lub na nierównej powierzchni ale jadąć wolno, przy prędkości ok 50 już prawie nie słychac. Byłem na diagnostyce- szarpaki amorki klocki tarce i wszystko jest ok. Amortyzatory na 72 - 74 % żadnych luzów a jednak stuka. Trochę przypomina to słabe drążki kierownicze ale stukanie jest bardziej stłumione no a drążki są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!