Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem na zimnym silniku po noc


bunio

Rekomendowane odpowiedzi

regulamin!

 

jutro sprawdzę. ale na filmiku widać, kręciłem długo i nic, za drugim razem z kopyta zapalił tak jakby właśnie napompował sobie paliwa.

 

Zapraszam do zapoznania się z nim :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś z 5 razy przekręcałem kluczyć żeby podpompować i to samo, kręci i nie zapala, za drugim razem pali z kopyta ale dławi się dalej jak dodam gazu mocniej. Już mi się skończyły pomysły:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się pokusił o sprawdzenie instalacji LPG,bo skoro na gazie jest ok,to istnieje możliwość że ECU ustawił się pod nieprawidłową dawke gazu,a na benz. te czasy wtrysków są inne i stąd te problemy...Albo jest coś nie tak z elektrozaworem od pochłaniacza par paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód stał 2 dni u mechanika, sprawdził wszystkie czujniki, przeczyścił przepustnice, krokowca, listwę wtryskowa paliwa, sprawdził mapsensor, cewki, pompę paliwa, podłączał komputer - zero błędów. Została wymieniona sonda lambda, filtr paliwa, świece. i nic. Jak było tak jest. dosłownie nic a nic się nie poprawiło choćby o włos. Zakręcałem butle z gazem, gasiłem na benzynie, dolewałem świeżej benzyny, jeździłem trochę na benzynie, odłączałem akumulator, przez złącze diagnostyczne wgrywali mi czyste mapy komputera do benzyny lub resetowali nie wiem do końca. Na jednym z komputerów że błąd wtrysków ale to podobno normalne jak jest gaz zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowali odłączyć instalacje gazowa(chodzi mi o bezpośrednia podłączenie wtrysków,a nie przez kompa gazowego),bo może komputer od gazu leci w kulki... Pokusił bym się jeszcze o sprawdzenie i przeczyszczenie listwy bezpieczników,nie wiem gdzie jest ona w scenikach,bo w megi jest obok akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sprawdził, czy nie padła przypadkiem grzałka sondy lambda. Opisane objawy, pasują do takiej usterki.

Przy rozruchu sonda nie jest brana pod uwagę w żadnym systemie

Bunio, sprawdź ew. wymień czujnik temp. cieczy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto normalnie jeździ na lpg a na benzynie nie chcę palić, muli itp. to problem związany jest z zasilaniem paliwem.

Od jazdy na gazie masz zapieczone wtryski, do tego dochodzi na pewno zwietrzałe paliwo w baku i przytkane filtry. Przerabiałem od kilku tygodni ten sam problem w moim Sceniku. W baku po 6 latach małych dolewek benzyna była pomarańczowa i prawie bezwonna.

Zrób tak. Odlej z baku paliwo ile można pompą np. odpinając przewód przed filtrem. Potem wyciągnij pompę i wyczyść filtr-smok przy samej pompie, bo pewnie jest zabity i słabiej ciągnie. Wyciągnij całe paliwo z baku (oprócz tego, co wyciągnęła pompa, w baku zostało jeszcze jakieś 5 litrów). Wymień też filtr paliwa jeśli dawno tego nie robiłeś. Poskładaj wszystko to kupy wlej z 20 litrów dobrego paliwa 98 oktanowego i dolej jakiś specyfik do czyszczenia wtrysków (polecam STP Formuła do czyszczenia wtryskiwaczy w czarnej butelce za około 20 zł). U mnie już przy pierwszym odpaleniu widać było różnicę, ale zostawiłem go jeszcze na biegu jałowym na około 40 minut, a potem jeszcze zrobiłem z 20 km po mieście. Następnego dnia rano odpalił bardzo ładnie, równa praca, po wciśnięciu gazu aż się rwie. Warto potem pojeździć jeszcze ze 200 km na benzynce żeby wtryski popracowały i się dokładnie przeczyściły :mrgreen:

Aha a ta benzyna, co ją odlałem z baku nie nadaje się nawet do kosiarki, nie przepaliłem nawet 3 litrów jak zapchał się gaźnik :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukx, ja robię trochę kilometrów miesięcznie i co 3 tyg wlewam za 100zł paliwa. Układ paliwowy miałem sprawdzany, na zimnym jak i ciepłym wtryski bardzo ładnie rozpylają, pompa ładnie daje paliwo. Powiedziałbym że raczej za dużo z rana mam benzyny bo mi strzela jak już odpali i dam mocno w gaz. A może nie za dużo tylko za mało lub za dużo powietrza i kiepskie spalanie benzyny jest na zimnym. Jutro zmieniam na nowy silnik krokowy. Zobaczymy czy coś pomoże.

 

[ Dodano: 2010-08-11, 21:37 ]

problem po części rozwiązany, krokowiec wymieniłem ale on tylko pomógł w tym że nie gaśnie mi jak dojeżdżam do skrzyżowania, noga z gazu i gasł. Problem z odpalaniem wynikał ze zbyt długiej jeździe na gazie, ok 15 tyś i prawie w ogóle na benzynie, tyle co odpalanie. Zabrudziły się wtryski i nie dawały takiej dawki jak trzeba, gdy były zimne. Przejechałem 500Km na benzynie z dodatkiem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i odpalanie wyraźnie się poprawiło. Nie jest idealnie ale odpala znacznie szybciej. Niedługo oddam wtryskiwacze do czyszczenia ultradźwiękową metodą i pochwale się efektami.

 

[ Dodano: 2010-08-17, 21:39 ]

temat złego odpalania zakończony, brudne wtryski były przyczyną, wyczyściłem metoda ultradźwiękowa i zapala na dotyk na zimnym:) tak że jak ktoś ma podobny problem jeździ dużo na gazie sprawdzić pierw czy wtryski się nie zapiekły!

 

[ Dodano: 2010-09-06, 17:49 ]

po wyczyszczeniu wtrysków problem powróciłem po tygodniu, dalej nie odpalał, dziś wyczyszczony został zbiornik, przewody, cały układ zasilania paliwem i znów odpala na dotyk:) tak że nie ma co się poddawać i pierw wyczyścić wszystko, potem dopiero szukać innych przyczyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!