Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem na zimnym silniku po noc


bunio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam -po pierwsze nie wiem czy to dobry dział -ale jak coś to Mod przesunie.

 

Mam taki problem ze scenikiem -jak rano go usiłuję zapalić (palę na Pb oczywiście) muszę zakręcić raz ok 5 sek -nie zapali .Potem drugi raz i zapala po 2 sek.Obroty idealne,praca równa,zapala bez kichania i prychania na wszystkie garnki ,ruszam i muszę delikatnie i stopniowo wciskać gaz-bo jak przydepnę więcej to jakby się zalewał (albo miał za mało paliwa) i nie jedzie-jak odpuszcze gaz ,powoli przyśpiesza.Przechodzi mu to po ok 30 sek.Zauważyłem że tak mu sie robi im zimniej na zewnątrz, tym dłużej ta poranna zamuła i dłużej musze go odpalać.

Mam go od kwietnia i zawsze palił na dotyk (zresztą jak teraz po tych 30 sek zmuły )

Dalej po feralnej zmule -ideał-falowanie delikatne obrotów jest wprawdzie (ale pływa coś ok 50 ) zero zwiech obrotów ,strzałow,kichnięć ,przerw-przejscie na LPG płynne i niezauważalne na obroty się wkręca jak powinien przegoniłem go dziś na 160/h -żadnych uwag.

Nie mogę go przełaczyć ,recznie,na LPG jak jest zimny bo to sekwencja -więc nie wiem jakby się zachowywał na LGP rano.Ale boję się że to tak bedzie mu sie coraz gorzej robiło ,bo coraz zimniej nocami.

Ma ktoś jakąś koncepcję na to?

Nie jestem leszczem co tylko choinkę zapachową w samochodzie potrafi wymienić -więc co nieco poczytałem i posprawdzałem i tak:

Paliwo ( koncepcja stare przy LPG itd ... dolałem Vpałera :) plus tego STP do czysczenia wtryskiwaczy )narazie nic.

Czujnik temp płynu sprawdziłem fejsem rano -było tyle samo co na temp wyswietlanej w kabinie -testu omomierzem nie robiłem-tylko jak odepnę wtykę od czujnika temp (znalazłem tylko jeden u siebie) to nie włacza mi się wentylator a (tu zdania podzielone) powinien?.

Swiece sprawdziłem (nie wymieniałem maja ok 20 tys ) przerwy OK stan ogólny nie zarzucone itd.

Diagnostyka zwykłym fejsem -nie ma żednych błędów

Reset komputera (poprzez zdjęcie klem) zrobiony.

Filtr paliwa zmieniony,pompa pompuje,na regulatorze ciśnienia paliwa raczej nie przepuszcza.

 

Co dalej sprawdzać? Najgorsze w tym wszystkim (albo najlepsze;)) to to że mogę tą usterkę testować tylko raz dziennie przez 30 sek .

 

Aha przy dodaniu gwałtownie gazu (ciągnąc za linkę w komorze silnika)słyszę takie jakby cmoknięcie zasysanego powietrza( nieważne ciepły czy zimny) -gdzieś w okolicy dolotów kolektora -ale gdzieś czytałem że tak sceniki mają -no nie wiem czy iść tym tropem?

Edytowane przez flatron316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq dzięki już to robiłem - jak chyba jeszcze paręnaście rzeczy które sprawdziłem ale zapomniałem o nich napisać .

Pompę też puściłem jak wymieniałem filtr paliwa-przepompowałem z 2 l paliwa do butelki .

Ale fajnie ,dzięki za odzew i czekam dalej na sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK czujnik położenia wału to wiem gdzie jest.Tylko nie wiem co by mógł mieć na logikę do odpalania "na zimno" i przyduszania.

Jak radzicie tylko oporność sprawdzić , czy wyjąć i czyścić czujnik i gniazdo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo ja wiem jak działa ten czujnik i co robi ,ale jak uzasadnić logicznie jego wpływ na odpalanie zimnego auta ?

Rezystancja nie może się zmienić po 5 sek obracania rozrusznikiem .

Ale dobra spróbuję go jutro przeczyscic -w sumie to dużo czasu zająć nie powinno

 

Dodano: 29 wrz 2011 - 19:10

Dobra czujnik wyczyszczony i zgodnie z przewidywaniem żadnych zmian.

Szkoda że nic nikomu nie przychodzi do głowy co by można było jeszcze sprawdzić.

Edytowane przez flatron316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może być jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, ale jak miałem go padniętego to jeszcze świeciła się kontrolka od silnika+serwis. Silnik gasł sobie za pierwszym odpaleniem i potrafił zgasnąć podczas jazdy.

Ps. A próbowałeś podłączyć auto pod Clipa? Możesz także naładować akumulator. Miałem w Tico podobny objaw za pierwszym razem nie chciał zapalić a za drugim śmigał aż miło. I okazało się że akumulator miał gdzieś zwarcie i tak się dziwnie zachowywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze jedną rzecz. Ostatnie 100m przed pozostawieniem auta, przejechać na benzynie. Niech auto ostygnie (najlepiej na noc zostawić) i wtedy je odpal. Opisz, czy coś to dało.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wyłączyłem LPG i przejechałem ok 3 km na Pb przed wyłączeniem silnika i stał całą noc.Rano odpalił jak zawsze czyli ze zmułą.

Tak kombinuję -czy mam sprawny ten czujnik temp płynu chłodzącego-albo może jego obwód .Fejsem pokazywał mi temperaturę prawidłową (czyli taką jak na zewnątrz) .

Ale może mam coś w instalacji przerwane-bo u mnie po odpięciu wtyczki od czujnika temperatury -nie włacza się wentylator.

I nikt nie chce napisać czy powinien.

Mam czujnik ten 3 pinowy -i ja widzę tylko jeden (tak jak mówi książka ) ale ktoś gdzieś pisał że powinny być dwa czujniki .

Oczywiście nie mówię o tym drugim w chłodnicy.

Ale do rzeczy -ostatnio jedna noc była dość chłodna (ok 5 st) i tak jakby lepiej zapalił -i teraz kombinuję czy może być czujnik walnięty w pewnym zakresie opornośći (no wiem że może bo jestem elektronikiem ) czy to może zbieg okoliczności ew sonda przebogaca i jak jest ciepło lekko przylewa silnik a jak jest zimno jest bardziej znośnie.

Jakby ktoś napisał czy jak się odepnie wtykę z czujnika 3 pin to się wentylator włacza ,i czy w 1,6 16V K4MA700 są jeden czy dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej -byłbym wdzięczny.

 

PS Czujnik położenia wałka rozrządu to nie wiem gdzie jest w tym silniku (o ile jest ) -niech ktoś się wypowie czy mam , i gdzie ,takiego czujnika szukąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3-pinowych czujnikach są 2 czujniki w jednym. Pin masy, pin na komputer i pin na deskę rozdzielczą. Tak więc masz jeden czujnik.

Sonda Lambda... możliwe że padła grzałka, ale podczas uruchamiania i chwilę po, sonda nie pracuje i nie są z niej zbierane żadne sygnały. Dla testu możesz ją (lub obie, jeśli posiadasz dwie) odpiąć i sprawdzić czy coś to dało.

Może dla Ciebie będzie to pomocne:

Jeżeli czujnik ma ujemną charakterystykę opornościową (czyli wraz ze wzrostem temperatury, opór maleje), to wentylator po odpięciu czujnika się nie włączy. Rozwarcie, czyli odpięcie czujnika powoduje w tym momencie wzrost oporności (do maksimum), dla komputera jest to znak, że ciecz chłodząca jest bardzo zimna. A jak silnik jest zimny, nie ma potrzeby go chłodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może być jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu

W silnikach K4M7xx nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, został wprowadzony w silnikach K4M8xx czyli w Menagne II i ScenicII.

Odnośnie czujnika położenia wału można poczytać LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czujnik ma ujemną charakterystykę opornościową (czyli wraz ze wzrostem temperatury, opór maleje), to wentylator po odpięciu czujnika się nie włączy. Rozwarcie, czyli odpięcie czujnika powoduje w tym momencie wzrost oporności (do maksimum), dla komputera jest to znak, że ciecz chłodząca jest bardzo zimna. A jak silnik jest zimny, nie ma potrzeby go chłodzić.

 

OK Kreciq książka mówi dokładnie tak:...czujnik podwójny rezystancyjny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji...Inna sprawa że w tej książce to trochę głupot jest popisane w stosunku do rzeczywistośći i dlatego lepiej sie na Forum upewnić.

Ale pozwolę sobie nie zgodzić się z tym co napisałeś powyżej -nie zawsze tak działa czujnik temperatury w temacie właczenia wentylatora -tzn (zewrzyj/rozewrzyj)

Ten w chłodnicy może tak ale ten w bloku to raczej nie.

Ten w bloku raczej(piszę raczej bo to moje domniemanie -ja jak nie sprawdzę to nie wierzę ,a już najmniej naszym krajowym mechaniorom :) - a tego nie sprawdzałem) podaje rezystancję do komputera który ma za zadanie załaczyć wentylator przy określonej rezystancji.

I jak jest rezystancja "nieskonczoność" -komp widzi błąd (bo takiej rezystancji nie zna)i może musi profilaktycznie załączyć wentylator -tylko to by ktoś musiał sprawdzić OSOBIŚCIE -bo u mie się nie załacza i tyle.

 

Tak samo jest w makaronie (punto) czujnik ma opis jak wyżej a to już sam sprawdzałem :) -zdejmiesz wtykę ,załaczaw wentylator na 10 sek z przerwą z 5 sek i tak ciągle.

To coś jak parametryzacja czujki w alarmie np domowym -opornikiem-po ustawieniu ile ma być omów wykryje ci wzrost opornośći (czyli ktoś ci np szpilkę w kabel wbił żeby oszukać czujkę) albo spadek (ktoś ci przeciął kabel) ...hehe oczywiscie odwrotnie...

To oczywiście moje domniemanie i może jest na forum ktoś kto to wie lepiej -ale na pewno a nie wujek mechanik mu powiedział .

Ale to takie dywagacje .Mnie by wystarczyłożeby ktoś kto ma czujnik z 3 kablami zdjął wtykę i sprawdził jak to ztym wentylatorem jest.

 

 

W silnikach K4M7xx nie ma czujnika położenia wałka rozrządu,

Przemo dzięki tak myślałem -co oczywiście dalej nie rozwiązuje mojego problema :P

Edytowane przez flatron316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!