Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki aparat fotograficzny


tomek42007

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma robić wielkiego HALO z zakupu zwykłej małpki. Ten co proponujesz jest OK, ale ja dorzuciłbym jeszcze 3 grosze. Alternatywą jest małpka Olympusa wodoszczelna (możesz nurkować i robić foty pod wodą do 10m), odporna na upadem z odległości 1.5m na beton, oraz możesz walić foty w niskich temperaturach. Zmieścisz sie w cenie na pewno. Wydaje mi się to niezłą alternatywą że jednak fajnie miec aparat na tyle uniwersalny że możesz walnąć foty pod wodą. Teraz nie mam czasu aby podać typ i model aparatu, ale zrobie to jak uda mi sie powrócić do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem fotografem z zawodu i pracuje w fotojoker tak więc mogę ci polecić z ręką na sercu bardzo dobry aparat kompaktowy z którego będziesz zadowolony w 100%

 

Panasonic DMC-TZ5 cena 777 w fotojoker :oops:

 

Rewelacyjny aparat z genialną matrycą i królewską optyką Leica :oops: warto uwież mi optyka to podstawa jak u człowieka oko :)

 

kupiłem go ojcu i jak wrócił z Egiptu a Egipt to ciężki kraj do focenia, dużo słońca i żółtego koloru to powiem ci że zdjęcia były porównujące do mojej lustrzanki która kosztuje dużo więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek42007, ja powiem ci tak jeśli chodzi o luszczanki to nikon canon i sony

 

jeśli chodzi o kompakty to tylko sony i panasonic

 

sony ma carla zeis optykę a panasonic leica super optyka a tz to jest naprawdę majstersztyk 3 nagrody między innymi najlepszy aparat kompaktowy 2008-2009 :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparat ma mieć:

1.Szeroki obiektyw, żeby można fotografować z bliska duże obiekty(nie musisz odchodzić daleko, żeby obiekt zmieścił się w kadrze)

2.Zoom optyczny(nie cyfrowy) x 5 lub więcej.Przy wyższych zoomach potrzebny statyw

3.Jeśli użytkujesz go amatorsko, w celach turystycznych to musi być mały nie lustrzanka bo jest niewygodna i musi mieć pełną automatykę bo nikt nie bawi się w ustawianie różnych parametrów zwiedzając jakieś ciekawe miejsca lub gdy chcesz cyknąć ciekawe zdjęcie(naturalne bez pozowania).

4.Pikseli jak najwięcej żeby jakość była jak najlepsza.

Gdy chcesz fotografować profesjonalnie lub lubisz bawić się fotografią to sam znajdziesz najlepszy dla ciebie aparat nie pytając się innych

5.Dobrze jak ma stabilizację optyczną .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej pikseli,tym większe zdjęcie dobrej jakości i w drugą stronę robiąc zdjęcie mniejszego formatu z tej ilości pikseli otrzymujemy zdjęcie jeszcze lepszej jakości.Na komputerze nie widzimy tak tej różnicy ale na ekranie dużego ekranu LCD np.telewizora ,różnica jest kolosalna

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi pikselami to tak nie do końca, liczy się przede wszystkim fizyczny rozmiar matrycy, im większy tym lepiej oczywiście. Duża liczba interpolowanych pikseli na fizycznie małej matrycy prowadzi do szumów i w efekcie może się okazać że zdjęcia robione powyżej 400 Iso nie nadają się do niczego. Moim zdanie 10 mega to zupełnie wystarczająca liczba inerpolowanych pikseli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O czym my mówimy?Liczba pikseli w cenie aparatu jest w tej chwili tak mała, że lepiej jest wybrać aparat z większą liczbą pikseli bo nie wpływa to znacząco na cenę a zawsze możemy z tego zdjęci wybrać interesujący nas kawałek bez znaczącej utraty jakości.Oczywiście bez przesady i dlatego liczbę pikseli umieściłem na 4 miejscu przy wyborze aparatu.10 mega-oczywiście,że wystarczy a jak będzie więcej to żaden problem ale plus tego aparatu gdy nie wpływa to znacząco na cenę.Można też kupić lustrzankę jeśli ktoś lubi nosić na szyi taki ciężar.Szerokokątny obiektyw przede wszystkim,stabilizacja optyczna ,resztę ma prawie każdy kompaktowy aparat w danej klasie.No i firma też się liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża ilość pikseli w aparacie ma znaczenie tylko i wyłącznie wtedy gdy chcesz powiększać lub robić odbitki w nietypowo dużych wymiarach. I nie wazne czy twój aparat będzie miał 10 czy 20 milionów pikseli bo przy standardowych odbitkach w formatach np. 9x13, 10x15, 13x18 piksele będą tak samo nie widoczne i nie wpłynie to na poprawę jakości zdjęcia.

Natomiast gdy będziesz chciał robić jakieś wielkie banery reklamowe lub duże fotografie w wielkościach np. 30x45 i wzwyż, to wtedy im większa ilość pikseli tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jeju. Ludziska małpa to małpka. Ma zrobić wszystko sama i nie róbcie z niej lustrzanki. Jedynym kryterium które brałbym pod uwage przy zakupie małpki to:

1. jasny obiektyw rzędu f2.8 (im jaśniej tym lepiej) - ma znaczenie w sytuacjach kiedy jesteśmy przy ognisku a mała lampeczka błyskowa nie jest w stanie poprawnie doświetlić fotografowanej sceny. Często się zdarza że producenci omijają to poprzez zwiększania czułości aparatu (ISO) do rzędu 1600 i owszem fotka jest - ale jak już ktoś będzie chciał ją kadrować to zobaczy jak syfiacie działa system odszumiania w takich aparatach

2. matryca rzędu 5 Mpix to już jest aż nadto - zwykły śmiertelnik nie wykorzysta tego (nawet do kadrowania sie nie nadaje)

3. szumy matrycy na wysokich ISO - matryca to najważniejszy i NAJDROŻSZY element aparatu. Producenti wspomagają się systemami redukcji szumu i dzięki temu mogą włożyć tańszą (gorsza) matrycę. Żeby nie robić elaboratu wystarczy że przy jasnym obiektywie aparat będzie robił dobre fotki przy ISO800.

 

Jak widzicie można robić dyskusję nad tym który parametr nejważniejszy, a i tak każdy wybiera wg wlasnego zdania. Każdy ma inny gust, dla jednego fotka jest już beznadziejna (odszumiana i nieostra) a dla innego to będzie cud, miód i orzeszki.

 

Idz do sklepu pomacaj aparaty, popstrykaj (niektóre długo łapią ostrość i nie będziesz w stanie robić nieporuszonych zdjęć), jak będziesz miał faworyta (najpiej 2 lub 3) to poszukaj recenzji na necie lub konkretnie pytaj na tutejszym forum, a na pewno ktoś ci konkretnie odpowie. Tak te dywagacje są diabła warte :oops:

 

PS.

A może kluczowe będą uszczelnienia o ktorych pisałem kilka postów wcześniej (nie wszyscy wiedzą ale nawet używając aparat na plaży ryzykujemy zapiaszczeniem obiektywu na co oczywiście producent nie da gwarancji - niekoniecznie trzeba nurkować). Obecnie małpki oferują bardzo zbliżony poziom techniczny więc może warto się przyjżeć ich innym własnościom niż wielkość matrycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc klamka zapadła....wybór padł na Canona A1000. Cena nie całe 600 zł w tym karta 8 Giga, akumulatorki z ładowarką i pokrowiec. :mrgreen: Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocą. Pozdrawiam 8-)

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2009-03-08, 22:41 ]

W takim razie temat zamykam, gdyby jednak ktoś potrzebował porady w sprawie zakupu cyfrówki, a te informacje Mu nie wystarczą proszę o kontakt z Moderatorem w celu otwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!