Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 rozrząd,co wymienić?


magic.255

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,proszę o rady. Kupiłem meganke 2 ''żelazko'' 2003 rok 1.9Dci 120Km. Przebieg 71 tys. Na 99% licznik nie był cofany. Pytanie moje brzmi:

- czy trzeba już wymienić pasek rozrządu i rolkę napinacza?

- czy od razu przy wymianie paska rozrządu trzeba wymienić pompę wodną, jeśli nie to po ilu przejechanych kilometrach się ją wymienia?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku coś nie halo - masz MII z 2003 roku to jest faza I.

Dużo było napisane o zmianie rozrządu - zmieniasz komplet po 5 latach lub po 90tkm. Zależy co szybciej nastąpi. Niektórzy wymieniają po 120tkm i też dobrze - jeśli dojedzie do tych km ale za to jaki dreszczyk emocji bezcenne :oops: . Jeśli robisz rozrząd to po co bawić się dwa razy. Raczej nie zaoszczędzisz a nóż widelec stara zacznie ciec za 2tkm i ponowne grzebanie. Chyba że to lubisz. To tyle od laika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam ten sam dylemat co u kolegi...

Dane megi macie obok i to samo pytanie. do 90tys km nie dobiłem ale upłynelo już6lat czy zatem konieczna jest wymiana całego kompletu rozrzadu?

Koszta paska rozrzadu to ok 85zl, pozostalłych części nie znam i nie wiem. Wiem, że lepiej dmuchać na zimne ale w tym wypadku wiaże się to z kosztami. czy są to na tyle awaryjne części aby 'już je wymieniac?

Domyślam się, że najbadziej newralgiczną częscią jest tu pasek którego zerwanie może spowodowac uszkodzenia mechaniczne pozostałych części... wiec może zacząć od wymiany tylko jego? <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

detomasso, o czym Ty wogóle piszesz?

Chcesz wymienic teraz sam pasek a za powiedzmy 2 lata osprzęt do paska??? :evil:

upłynelo już6lat czy zatem konieczna jest wymiana całego kompletu rozrzadu?
Tak,konieczna jest wymiana CAŁEGO KOMPLETU ROZRZĄDU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja pozwolę się dołączyć jeszcze z dodatkowymi pytaniami:

1. Gdzie w Warszawie, można bezpiecznie i fachowo (nie ASO) wymienić komplet rozrządu do Megane II 2004r (F9Q) 1,9dci 120KM ?

2. Co wchodzi w tzw. komplet (pasek rozrządu, rolka napinacza, pompa wody - coś jeszcze) ?

3. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany (robocizny) oraz części ?

4. Czy lepiej kupić części i udać się z nimi do warsztatu, czy może powierzyć im całość usługi ?

5. Czy ktoś zna symbole części lub sprawdzone odpowiedniki, pasujące do wskazanego modelu Megane ?

5. Jak długo może trwać taka operacja ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. poszukaj w dziale serwisy > mazowieckie

ad 4. zależy od serwisu, ale kupując samemu, jeśli jesteś pewien, że dobre rzeczy kupujesz, jest chyba lepiej, masz rachunki za każdą rzecz, serwis krócej trwa, wiesz co masz wsadzone do autka.

ad 5. nr i $ części oryginalnych:

pasek - 82 00 542 743 - 298zł

napinasz paska - 82 00 709 719 - 294zł

pompa - 77 01 474 435 - 347zł

dane z najnowszego dialogysa (dostepny niedługo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam !

Właśnie żona mi zakomunikowała po powrocie z serwisu ASO, że nadchodzi czas najwyższy na wymianę rozrządu. Samochodzikowi stuknie 5 lat w czerwcu, przejechane 40tys. km, serwisowany od A-Z w ASO. Poza drobnymi usterkami elektrycznymi nie było problemów. Czytając na forum wypowiedzi dotyczące cen podzespołów i robocizny aż nie chce mi się wierzyć, że wyliczyli żonie 1.2 tys.zł za całość, i zapowiedzieli jeszcze 10% rabatu. Możliwe ? Obawiam się ,że w "praniu" wyjdzie co dodatkowo trzeba będzie wymienić.

Ma ktoś sprawdzony serwis w Lublinie, godny polecenia ?

Nie wiem ,czy już nie czas najwyższy podziękować ASO za "opiekę" :D

W poprzednich latach , wydaje mi się ,że było w ASO wiosna /lato jakaś promocja 30-40% na wymianę rozrządu, w tym roku chyba można zapomnieć.

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!