Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria elektrycznej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od wczoraj mam problem. Mam 4 elektryczne szyby z wyłącznikiem impulsowym ( przełączniki 5 pozycyjne ) i ku mojemu zaskoczeniu prawy tył po zamknięciu auta sam się otworzył i zastygł. Najpierw próbowałem domknąć szybę z pilota ale nic z tego. Wszedłem więc do auta i okazuje się, że przełącznikiem też nie da rady. Wszystkie pozostałe szyby i dach domykają się a prawy tył nie reaguje. Po kilku próbach przy domykaniu z karty szyba ruszyła ale tylko tyle jak przy programowaniu czyli jakieś 5cm i znowu zastygła. Podmieniłem przełączniki między tylnymi drzwiami i bez zmian. Ściągnąłem tapicerkę i sprawdziłem sam silnik po odkręceniu od mechanizmu i kręci się ale po podłączeniu instalacji nie słychać nawet kliknięcia przekaźnika. Tylne szyby są na jednym bezpieczniku więc wyklucza to brak napięcia bo lewy tył działa. Szybę domknąłem kręcąc ręcznie wirnikiem rozebranego silnika. Na wyświetlaczu nie mam komunikatu błędu czy też awarii. Czy ktoś ma pomysł na rozwiązanie problemu lub spotkał się z podobnym przypadkiem? :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogla ci sie rozprogramowac szyba zamkinij ja do konca a potem przycisk od szyby podnies do gory i prztrzymaj przez 3 sekundy mówię o przycisku na panelu od strony kierowcy tym głównym i napisz czy zadzialalo i napisz czy prubowales zamknac bezposredno przyciskiem na prawych tylnych drzwiach??

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o czytanie ze zrozumieniem.

W opisie wszystko jest napisane...

jednym słowem szyba stoi jak zamurowana,

nie reaguje na jakiekolwiek próbu zamknięcia jej.

Dopiero po rozebraniu tapicerki zamknąłem ją ręcznie,

kręcąc palcami wirnik rozebranego silnika.

:mrgreen: a może faktycznie wystarczy ją zamknąć elektrycznie i przytrzymać 3 sekundy i rozebranie tapicerki nie było potrzebne? :)

 

[ Dodano: 2009-03-10, 14:02 ]

Czy istnieje możliwość "zgubienia" jej w sterowniku i dlatego nie reaguje czy może przekaźnik jest walnięty, jeśli to sam przekaźnik to czy pasuje ten z lewych drzwi do prawych żeby można było podmienić i sprawdzić? Pytam zanim rozbebeszę dwoje tylnych drzwi bo jest trochę z tym roboty. A jeśli to sterownik to co można z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psikałem wszystkie wtyczki i złączki jakie znalazłem na drodze do "elektrycznej szyby - prawy tył" i nic... obawiam się, że to coś z elektroniką dotyczącą sterownika, mam jednak nadzieję, że to przekaźnik w drzwiach pod tapicerką. Ale zanim zacznę "kopać" w drzwiach to chcę uzyskać info czy podmianka silnika z lewych do prawych drzwi jest możliwa aby praca ma, dotycząca rozbiórki nie poszła na marne... Może ktoś zna cenę podnośnika tylnych szyb... a może wie jak naprawić przekaźnik... lub wie jak uzdrowić centralkę podnoszenia szyb lub sterowania nimi... POMOCY :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przydazyło mi się to samo. Podczas zamykania auta odruchowo nacisnąłem dwa razy klawisz na klamce. Szyby były wszystkie zamknięte, za to przednia od pasażera zjechała na dół i tak została. Dzwoniłem do znajomego co zajmuje się renówkami i powiedział że do wymiany mechanizm szyby. Dla pewności rozpiąłem akumulator, psiknąłem kontaktem w styki komputera pod maską rozpiąłem kostkę w drzwiach, klawisz zamykania szyb w drzwiach - wszystko spsikałem kontaktem. Nic to nie dało. Ponieważ musiałem jakoś zamknąć szybę, rozebrałem tapicerkę drzwi, odkręciłem silnik od mechanizmu szyby i kręcąc ręcznie udało się szybę domknąć, nie zapinałem kabla do mechanizmu żeby mi z powrotem nie zjechała. ciekawostka że kable idace do sterownika i silnika podnoszenia są oklejone gąbką żeby nie obijały się wewnatrz drzwi - u mnie mozna było ta gąbkę wykręcać z wody, pomimo ze ogólnie w drzwiach sucho :mrgreen: Dzwoniłem do łomianek pod warszawą po mechanizm okazało się że impulsowego (z domykaniem) nie mają (podnośnik z domykaniem ma 6 pinów w kostce)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo. to dokładnie to co u mnie. Nie byłbym taki pewien co do wymiany mechanizmu. Mechanika pewno jest bez zastrzeżeń a i silnik tak jak i u mnie podejrzewam, że i u Ciebie też będzie sprawny. Gdyby był uszkodzony to niby jak szyba by się otworzyła? Sprawdź czy u Ciebie podczas próby otwarcia lub zamknięcia "tyka" przekaźnik. Jeśli nie to są prawdopodobnie dwa powody. Pierwszy, to napięcie nie dopływa do silnika z powodu braku "komendy" która wydana za pomocą przełącznika powinna trafić z modułu elektrycznego zamykania szyb. A drugi to taki, że napięcie pomimo prawidłowej "komendy" nie jest przekazane za pomocą przekaźnika do silnika mechanizmu zamykania szyb. Wywnioskowałem wraz z kolegą mechanikiem, że albo jest uszkodzona centralka albo przekaźnik. Oczywiście to nie jest opinia rzeczoznawcy i jeśli się z nią nie zgadzasz to nie bierz jej pod uwagę. Ale daj znać jak rozwiązałeś problem, ja i moje sknerstwo nakazuje mi odczekać jakiś czas i działać w tej kwesti po zaciągnięciu języka u wielu wielu ludzi... :mrgreen: Za uszkodzeniem centralki przemawia delikatnie fakt iż szyba "poszła" w dół a "ktoś" jej tak kazał, dostała taki impuls i wykonała go... a może to sklejenie się przekaźnika spowodowało otwarcie szyby po czym uszkodzony przekaźnik został "odcięty" od systemu. W więkrzości systemów uszkodzony element zostaje wykluczony jeśli to umożliwia dalsze działanie systemu ( z wyjątkiem Microsoftu :) ) , chodzi mi oczywiście o podobne systemy do opisanego np. alarm i czujki ruchu czy zmieniarka CD po błędzie odsyłająca do radia itp, itd...

 

[ Dodano: 2009-03-10, 20:10 ]

a i jeszcze jedno z tyłu w kostce jeden z pinów jest zaślepiony plastykowym kołeczkiem, kabli jest 5. Dwa grubsze to zasilanie silnika a trzy cieńsze to sterowanie przekaźnikiem ( obracanie napięcia góra - dół i impulsowy wyłącznik przeciwprzygnieceniowy czy jak go tam zwą )

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

W mojej Megance przestały działać dwie szyby. Zabrałem się sam do naprawy, robiłem to co opisaliście wyżej: rozbieranie tapicerki, czyszczenie itp. nic nie pomogło. W serwisie Renault okazało się że zepsuły się moduły przy silniczkach. Niestety takich modułów nie ma osobno i trzeba zakupić całe podnośniki czyli ok1000zł + robocizna :P . Oczywiście w super serwisie można się dogadać i o dziwo znalazły się używane moduły z demontażu hihihi <piwko> .

Cena do uzgodnienia... ;-)

Szybki działają jak ta lala!!

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że zepsuły się moduły przy silniczkach.

Tak z ciekawości, mógłbyś zrobić zdjęcie tego modułu albo przynajmniej go opisać jak wygląda i gdzie jest zamontowany?

U mnie takiego ficzera nie ma i stad ciekawość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem taki progblem. to nacisnalem zeby sie zamykala i popchnalem troche do gory. staram sie jej nie otwierac. ale u mnie byl zmieniany silniczek bo megi dostala od wozka widlowego w bok. drzwi nowe wymienione a silniczek i prowadnice te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

dzisiaj padła mi szyba od strony kierowcy. Diagnoza z ASO u Lisowskiego to padnięty silniczek. Ponieważ nie zamierzam wybulić 1200PLN na naprawę u nich szukam używki i tu pojawia się moje pytanie: czy można wymienić sam silniczek czy trzeba to robić razem z mechanizmem? Koleś z ASO upierał się, że nie zdemontuję samego silniczka, a po Waszych postach widzę że chyba jest inaczej? Widziałem używki silniczków za 100-200PLN, więc gra jest warta świeczki. Jak to w końcu jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Sznownych Forumowiczów !

Widzę, że szyby w naszych autkach to ostatnio istna plaga! Mój przypadek wygląda nastepujaco - w ubiegły piątek po powrocie na parking zastałem otwartą szybę (przód od kierowcy). Oczywiście wszelkie próby zakończyły się fiaskiem-powrót do domku na tzw. "zimny łokieć". Wizyta w ASO, rozbebeszenie plastików, psikanie, czyszczenie - działa ! Ale diagnoza - jeżeli raz jeszcze to wystąpi, to czeka wymiana całego podnośnika - ok. 1200 zł. Szybka hula, lecz mija tydzień, znowu piatek, to samo miejsce parkingowe (!!!), no i... znowu szyba otwarta ! Jakimś cudem w czasie jazdy się zamknęła, ale po tym wyłącznik szyby znów nie działa. Pod garażem zaryzykowałem "zabawę" z pilotem (otwiernie-zamykanie auta) i wydarzyła sie interesująca rzecz - zamykając auto, przy domkniętych szybach nagle otworzyła się do połowy właśnie szyba od kierowcy, próba kolejnego klikniecia (domknięcia) spowodowała, iż zjechała na dół ! Oczywiście ponownie klapa, nic nie działa - jakimś jednak cudem, ponownie klikając za którymś razem szyba się zamknęła... Jak dla mnie (elektryk - amator) wygląda na to,że silnik jest OK, natomiast wariuje komputer/opisywany we wcześniejszym wpisie moduł/przekaźnik lub czort wie jeszcze co i po prostu idzie do szyby błędny komunikat - zamiast domykać, szyba się otwiera. Proszę o poradę Szanownych Kolegów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. podłączę się również do tematu. Ten sam problem, zauważyłem, że nie działa szyba przednia od pasażera, no to mało myśląc zamknąłem samochód i zapodałem domykanie szyb. wszystkie pojechały do góry ta na dół i dalej znów nie działa. Odpiąłem akumulator i podłączyłem,, dalej nie działa, jak dałem domykanie podjechała trochę i koniec, kilka razy tak powtórzyłem aż dojechała do góry, nadal nie działa, dodam, że nie słychac żadnego cykania przekaźnika, jutro będę miał trochę czasu to się z tym trochę pobawię, jak coś wymyślę to napiszę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można wymienić sam silniczek

Wg mnie tak jest, chociaż nie robiłem tego, ale mam stary podnośnik z pourywanymi plastikami. Dokładnie go oglądałem i na pewno silniczek da się podmienić. Mam Scenica I, w MII nie wiem bo nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!