Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria elektrycznej szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na Forum, również stałem się posiadaczem Megane II '04r wersja z elektrycznymi szybami przednimi. Problem jest z szybą pasażera, nie słychać reakcji silniczka. Jestem słabo rozeznany w budowie kostki w drzwiach. Mogli byście mi powiedzieć które przewody są odpowiedzialne za sterowanie szybą i na których pinach powinno być napięcie? Czy aby dostać się do silniczka wystarczy zdemontować materiałową część boczka drzwi czy trzeba całość? Co do boczka materiałowego wiem jak go zdemontować bez uszkodzeń, jednak jeśli jest potrzebny demontaż reszty obudowy prosił bym o porady :)i jeszcze kwestia bezpieczników- w skrzynce wewnątrz auta oznaczone do szyb są trzy bezpieczniki, u mnie był włożony tylko jeden- dolny z tej pary po prawej? Czy te dwa pozostałe są również do moojej wersji?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zrobie mały up. Wymiana ślizgów podnoszenia szyby w megane II. Czy trzeba rozbierać wszystko do tzw zera ze zdejmowaniem szyn, czy da radę wymienić same ślizgi? Ciut pęknięte są z jednej strony, dostęp do obu mam w miare spoko taki że mogę je złapać ręką, bez zdejmowania całej tapicerki ( bo na jednej stronie prawej są dwa ślizgi). Te ślizgi są identyczne? w sensie trzeba kupić dwa takie same tak? Ktoś coś wie?

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podepnę się pod temat.

Parę dni temu odmówiła mi posłuszeństwa szyba od strony kierowcy.

Trochę poczytałem i zabrałem się za robotę.

Pierwszą myślą było zdjęcie tapicerki i wymiana/naprawa modułu opuszczania szyb wszystko odkręcone pięknie ładnie i... plan wymiany/naprawy modułu niestety się nie udał, bo takiego modułu nie mam (zapomniałem ja głupi, że mam zwykłą wersje Megi czyli tylko dwie przednie szyby elektryczne...) :applause: JA. Szybka diagnoza i biorę mikro przełącznik od opuszczana szyb do domu (a mówili zaczynaj od błahych rzeczy). Otwieram go delikatnie by nic nie połamać i faktycznie zimny lut <_< ehh szybka rozgrzewka lutownicy trochę cyny i po robocie DZIAŁA bez zarzutów.

Niestety nie zrobiłem zdjęć, co i jak po kolei, więc wybaczcie, ale pomogła mi ten wątek z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2611342.html

Na jednym ze zdjęć jest właśnie ten mikro przełącznik i delikatnie trzeba go odłączyć od niebieskiego plastiku tak by nie połamać. Trzeba go zdjąć z tych metalowych bolców. i jeśli są jakieś zimne luty to na nowo je przelutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie :)

Podepnę się pod temat, choć jest troszkę inny.

Również mam problem z zaprogramowaniem przedniej szyby (krokowo się otwiera i zamyka) od strony kierowcy, ale zacznę od tego, że wymieniałem ogranicznik drzwi (strasznie strzelał), więc musiałem wyłączyć również wtyczkę w drzwiach.

Po naprawie wtyczkę wpiąłem z powrotem do gniazda. No i teraz zaczął się problemy:

1. Poza tym, że nie mogę zaprogramować szyby (całkowite zamknięcie i dłuższe przytrzymanie zamykania) to przy zamykaniu słyszę dźwięku sygnalizujące (chyba) blokowanie zamków i odblokowanie.

2. Do tej pory po wyjęci karty, elektronika wyłączała się po krótkim czasie, teraz sam muszę ją wyłączyć wciskając start/stop.

Pozostałe szyby działają bez zarzutów.

 

Proszę o pomoc

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam problem z elektryczna szyba w Renault Megane II CC, mianowicie po uruchomieniu auta i przejechaniu kilku metrów szyba w prawa z tyłu samoczynnie stopniowo schodzi sobie w dół i tak zostaje. Można ją przyciskiem podnieść do góry ale robi się to samo, natomiast przyciskiem w boczku z tyłu szyba schodzi tylko w dół nie chce się podnieść. O co kamman?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już pytałem w temacie o aucie (przymierzam się do kupna) i nawet mi conieco doradzono <piwko> ale spytam i tutaj. Mianowicie szyba pasażera działa skokowo (zjedzie z centymetr i stop, jak wciśniesz drugi raz przycisk to znów kawałek i znów stop), od kierowcy w ogóle - obie sterowane z przycisków kierowcy, nie sprawdzałem innych bo się nie przesiadałem.

 

Są to rzeczy do ogarnięcia przez typowego elektromechanika - tzn. takiego który zajmuje się kabelkami, ale nie kabelkami typowo w Renault? Bo mam takowego gdzie za robociznę płacę grosze (znajomości :mrgreen: ) ale wiem, że specjalistycznych spraw nie ruszają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No to i ja mam problem. Ale po kolei :

1. Padło otwieranie zamka klapy bagażnika - musiałem nurkować do bagażnika i awaryjnie otwierać klapę.

2. Sprawdzaliśmy bezpieczniki (nie wiedziałem który to jest, więc wyciągałem ze skrzynki w kabinie wszystkie po kolei).

3. Próbowałem sprawdzać bezpieczniki w komorze silnika, ale po demontażu osłony sobie odpuściłem.

4. Demontowaliśmy lewe plastiki w aucie, aby sprawdzić napięcie na kostce R2, ale niestety nie dostaliśmy się do kostki, ponieważ za dużo demontażu albo lebiegi z Nas.

5. Okazało się koniec końców, że przyczyną były przetarte dwa kabeli od wiązki prowadzącej do klapy - naprawione, otwieranie zamka klapy bagażnika działa.

6. Po skręceniu wszystkiego okazało się, że nie reaguje prawa przednia szyba na włącznik od strony kierowcy ani na włącznik od strony pasażera - jest martwa, nie słychać żadnych dźwięków.

 

Co mogło się stać? Nie mam pomysłu jak to naprawić. Odłączyć i podłączyć akumulator? Ale co to da?

Edytowane przez tu_es
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

megane ii cc 1.9 dci

To mój pierwszy post ale już dopadła mnie rezygnacja. Miesiąc temu po ulewnym deszczu (taka przyczyna jest jak mi się wydaje) wsiadam rano odpalam dach a szyby stoją jak stały, nie otwierają się natomiast dach działa idealnie. Na oba przyciski centralne szyby nie reagowały. Co się okazuje dalej, przejechałem kilkanaście km, testuję przycisk centralny otwierania szyb i szyby poszły w dół. Potem do góry już nie ale znów parę minut i poszły do góry. Teraz sytuacja jest taka, auto postoi parę godzin szyby z centralnego przycisku nie działają, pojeżdżę działają a szwankuje zamykanie, czasem zamkną się wszystkie, czasem 2, czasem 1.

Co zrobiłem :

rozebrałem wszystkie boczki

przeczyściłem styki i pryskanie kontaktem moduły są sprawne bo z panelu kierowcy idealnie działa. Jeden moduł wymieniony, tylnej szyby za kierowcą ale działa odwrotnie z tym, ze działa ;]

wtyczki r2 suche

wtyczki w drzwiach wyczyszczone.

moduł uch za bezpiecznikami suchy .

aku ładowałem.

szyby przyuczane.

szyny i linki szyb przesmarowane.

Czytając wszystkie tematy robiłem te rzeczy po kolei i nic nie zmieniłem ;[

Dziwne dla mnie jest to, że szyby z centralnego przycisku zaczynają jakoś tam działać choć ułomnie dopiero po przejechaniu kilkunastu km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podepnę się tu z moim problemem, mianowicie w Megane II phI przy 2-krotnym zamknięciu auta (bez różnicy czy z pilota czy z przycisku w klamce, bagażniku) otwiera się szyba pasażera, mam pytanie czy to wina tego że szyba się źle zaprogramowała ? czy problem jest gdzie indziej, sama szyba normalnie działa zarówno otwieranie jak i zamykanie. Problem tylko występuje jeśli przycisnę zamykanie auta 2 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!