Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana pompy wody a pasek rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Powiem tylko, że wszystkie noty serwisowe, wręcz zakazują zakładania starego paska, w przypadku jakiegokolwiek grzebania przy rozrządzie. Sam widziałem pompę wody wyjętą z silnika K4M700 o przebiegu 80 kkm (przypomnę gwarancja zaleca 120kkm lub 5 lat) nie dość że była cała skorodowana to jeszcze miała wyczuwalne luzy i bicia, na rolce paska. Tak jak napisał

zrobiłeś jak uważałeś,

Płacz będzie potem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

ja właśnie odebrałam scenica z naprawy- poszła pompa wody - wymieniłam pompę plus pasek rozrzadu, podobno tak trzeba a i jeszcze jakies zaslepki do rozrzadu bo sa na raz

pompa - 145 zł

pasek - 95 zł

zaslepki - 35 zł

plus robocizna 150 zł

pozdrawiam

 

Proszę w regulaminie forum poczytać o zasadach pisowni postów. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie,mój mechanik wymieniając rozrząd w 1.9 DTI 98KM mówił,że u mnie pompa wody nie wchodzi w skład rozrządu,można ją osobno wymieniać,prawda to?Jakoś mnie się wydaje,że pompa wchodzi w skład rozrządu ale pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Mam problem z dokładną lokalizacją wycieku płynu chłodzącego. Prawdę mówiąc to się normalnie leje jak układ nabierze ciśnienia.

Był wymieniany rozrząd w tym pompa. Wyciek jest z tych okolic ale nie widać dokładnie miejsca wycieku. Zdemontowałem nadkole, osłonę dolną silnika ale widoczność jest bardzo ograniczona. Za pomocą lusterka widać ,że cieknie po rurze(chyba metalowej) która wychodzi na wysokości pompy wody z silnika. Do niej dochodzą inne węże gumowe chłodzenia.

Czy na połączeniu tej rury z silnikiem może dojść do nieszczelność?

Proszę o pomoc bo mechanik ,który wymieniał rozrząd mnie zbywa.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wykluczę możliwość przecieku na połączeniu rury z silnikiem to nic innego być nie może jak wyciek na pompie. Rura jest albo zaprasowana albo w inny sposób zamocowana.

Nie mam książki z opisem czy rysunkiem tego miejsca.

 

[ Dodano: 2009-08-30, 17:03 ]

Właśnie znalazłem w necie rysunek układu chłodzenia i jak z niego wynika, ta rurka jest na uszczelce. czyli jest możliwy wyciek w tym miejscu. Żeby dostać się w to miejsce trzeba zrzucić pompę wspomagania, alternator i pewnie jeszcze sporo innych drobiazgów.

Może ktoś miał już doświadczenia w tego typu problemie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam oski .Jestem ciekaw jak rozwiązałeś ten problem z wyciekiem w tym miejscu bo u mnie jest ta sama sytuacja tzn cieknie od strony gdzie wchodzi przewód metalowy układu chłodzenia w korpus gdzie jest zamontowana pompa wodna .Tak mi się zdaje ze tam jest przeciek gdyż zauważyłem tam płyn pod tym przewodem. Pompę wodna markową miałem wymienianą z całym rozrządem niecały rok temu to pompa powinna być ok no chyba że złośliwość rzeczy martwych?! Może oski mnie naprowadzisz na jakiś trop . Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam problem w moim sceniku 1.9 dci 2002 rok , w niewielkiej ilosci i dosc czesto nieraz wiecej nieraz mniej ubywalo wody w ukladzie chlodzenia w serwisie boscha stwierdzili ze to pompa i wymienili ja, skasowali mnie jak za zboze, wycieki sa nadal, a oni twierdza ze to nie mozliwe, sam zagladalem i stwierdzilem ze kapie z miski olejowej, z przodu silnika nie widac skad ten wyciek jest ze az z miski kapie, prosze Was o pomoc

 

Na forum piszemy używając polskich znaków. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

Bo tam nie ma uszczelki (przynajmniej w moim silniku), uszczelnia się ją silikonem.

 

Jutro będę wymieniał pompe wody. Do nowej pompy mam dołączoną uszczelkę. Więc mam nie dawać tej uszczelki tylko silikon.??

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 15:07

dsc03646an.jpg

 

W te rowki nałożyć silikonu i uszczelka do tego.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hejka,mam szybkie pytanko.W moim silniku wymieniłem KZFR bo już wstyd był jeździć i wszystko pięknie ucichło.Teraz jak jest już cicho od strony rozrządu to niesamowicie jęczy mi pompa wody której wcześniej chyba nie było słychać.Czy mogło się jej coś stać przy wymianie paska mikro? bo jak wiadomo ten silnik nie napędza pompy paskiem rozrządu.Wycieku nie ma,luz ma taki dosłownie minimalny tylko tak jakoś ciężko się obraca.Da rade pojeździć tak chwilke?Czy lepiej wymienić od razu bo zaraz będzie lała?

 

Dodano: 10 maj 2013 - 09:41

Pompe wymieniłem na nową,koszt nowej jest znikomy.Teraz jest cichutko.Dodam że odkręcenie tych osmiu śrub zajeło mi pare godzin masakra jakaś szybko się obrabiają i nie obeszło się bez przecinaka i spawarki.To tyle z mojej srony, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!