Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skandal!!!


piszu

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro nieznajomość prawa nie zwalania od odpowiedzialności, to i brak pewności ile jedziesz też - tak to będą argumentować. Zawsze Ci powie oszołom, że mogłeś jechać 60 i co z tego, że można 70. Ehh jak to mówi mój kolega: "naród wspaniały, ale ludzie [ciach]e".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj wymagania dla techografów czyli można przyjąć że takia jest dokładność naszych prędkościomierzy:

§ 16. 1. Błędy graniczne dopuszczalne urządzeń wskazujących i rejestrujących wynoszą:

1) dla przyrządu kontrolnego na stanowisku pomiarowym, przed zainstalowaniem w pojeździe:

a) dla długości drogi: ±1% poprawnej wartości długości drogi, jeżeli długość drogi wynosi co najmniej 1 km,

:mrgreen:dla prędkości: ±3 km/h względem poprawnej wartości prędkości,c) dla czasu: ±2 min na dobę, jednak nie więcej niż 10 min na siedem dni, w przypadkach gdy czas pracy zegara po nakręceniu nie jest krótszy od tego okresu;

2) dla przyrządu kontrolnego bezpośrednio po zainstalowaniu go w pojeździe:

a) dla długości drogi: ±2% poprawnej wartości długości drogi, jeżeli długość drogi wynosi co najmniej 1 km,

:) dla prędkości: ±4 km/h względem poprawnej wartości prędkości,

c) dla czasu: ±2 min na dobę lub ±10 min na siedem dni;

3) dla użytkowanego przyrządu kontrolnego:

a) dla długości drogi: ±4% poprawnej wartości długości drogi, jeżeli długość drogi wynosi co najmniej 1 km,

:) dla prędkości: ±6 km/h względem poprawnej wartości prędkości,c) dla czasu: ±2 min na dobę lub ±10 min na siedem dni.

2. Błędy określone w ust. 1 obowiązują dla zakresu temperatur od 0°C do +40°C, przy pomiarze temperatury w bezpośrednim sąsiedztwie przyrządu.

podstawa:http://bap-student.lex.pl/serwis/du/2002/1929.htm

Czyli błąd radaru 3km/h, błąd naszego "licznika"4km/h daje trochę więcej niz 1km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio jadac z Gdanska do Lodzi naliczylismy ponad 40 fotoradarow na tej trasie...

Przy czym byly odcinki, ze na 10km drogi ustawili 4 fotoradary... co kawalek.

Za wszelka cene chca wyciagnac kase od podatnika... obniza sie podatek o 1%,

ale za to stawia wiecej urzadzen, SM dostanie wieksze uprawnienia i ten zalegly % zwroci sie z nawiazka.

:evil:

 

Ilekroć jadę jakąs jednopasmówką to uważam, że fotoradary powinny być co 500m... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008

 

jezeli nie jesteś pewien dokładności pomiaru predkości w swojej meganie ,np 53 , to jedź 49, będziesz na miejscu minutę później :mrgreen:

Przepisy o dokładności pomiarów obowiązują juz od wielu lat np. w Austrii , pamiętam jak jadąc ze znajomym zapłacił mandat na ograniczeniu do 60 , gdy policja zmierzyła mu 62km/h.

I nie było dyskusji o tolerancji naszego prędkościomierza.

U nas jak zaczniesz się zasłaniać swoim wadliwym prędkościomierzem też możesz dostać skierowanie na badania diagnostyczne, to wszystko zależy od nastroju miśka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze wyczytałem, radar ma błąd +/- 3% ile to jest każdy sobie policzy, ale na pewno nie 1 km/h

Jakby co to tu jest więcej na ten temat

http://www.ifp.pl/index.php?name=PNphpBB2&...highlight=radar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to, że jestem przeciwny karaniu debili, którzy szaleją i narażają innych, czy tych pomykających zbyt szybko, permanętnie ignorujacych przepisy. Nie mam też zamiaru tłumaczyć się nieprecyzyjnymi wskazaniami prędkościomierza( swoją drogą nie widziałem jeszcze takiego, który pokazuje idealnie).

Uważem jednak, że przepisy powinny byc racjonalne.

Czy ktos może wie co będzie jeżeli np. przejadę przed radarem z innym samochodem i na zdjęciu będą 2 auta a predkośc bedzie przekroczona? Kto dostanie mandacik(napokutu :mrgreen: )?

Do tej pory takie zdjęcia nie są brane pod uwagę. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu będą 2 auta a predkośc bedzie przekroczona? Kto dostanie mandacik
Takie zdjecia nie sa brane pod uwage tylko i wylacznie dla tego, ze nie mozna stwierdzic, ktory ile jechal... Najnowszej generacji urzadzenia juz to umozliwiaja, ale sa cholernie drogie... na szczescie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie wkleic kawałek rozporządzenia podane przez JANUSZ35:

 

Co do radarów do chyba najnowsze rozporządzenie z 2007 roku:

Rozdział 3

Wymagania w zakresie charakterystyk metrologicznych przyrządów

§ 22. Wskazania przyrządów powinny mieścić się w granicach błędów granicznych dopuszczalnych przy następujących znamionowych warunkach użytkowania:

napięciu zasilania w zakresie:

od 90 % do 120 % wartości znamionowej napięcia zmiennego lub stałego - dla przyrządu zasilanego z zewnętrznego źródła zasilania,

od 90 % wartości znamionowej do wartości napięcia znamionowego - dla przyrządu zasilanego napięciem stałym z wewnętrznego źródła zasilania;

temperaturze otoczenia zawartej w zakresie wartości mieszczących się w granicach określonych przez producenta, jednak nie mniejszym niż zakres od 0 °C do +50 °C;

wilgotności względnej powietrza w zakresie od 20 % do 95 %;

występowaniu narażenia spowodowanego oddziaływaniem wody - dla przyrządów radarowych.

 

Zauważyłem bardzo poważną furtkę prawną , a mianowicie wilgotność.

Jeżeli ktoś dostanie zdjęcie wykonane podczas deszczu , to spokojnie może je zakwestionować , bo podczas deszczu wilgotność powinna być powyżej 95%.

Co o tym sądzicie?

A gdzie można znaleźć całe rozporządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zdjecia nie sa brane pod uwage tylko i wylacznie dla tego, ze nie mozna stwierdzic, ktory ile jechal... Najnowszej generacji urzadzenia juz to umozliwiaja, ale sa cholernie drogie... na szczescie

 

A to dlatego nie dostałem jeszcze zdjęcia z Radomia. Jakieś 3 miechy temu zapomniałem o jednym fotoradarze na dwupasmówce w Radomiu. Przejechałem obok niego na równo z innym pojazdem na drugim pasie i walnął flesz. No i zastanawiałem się komu przyślą mandat z fotką. Myślałem że jemu (chociaż jechał prawidłowo i zgodnie z ograniczeniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!