Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z klimą w Megi II ,

klimatyzacja raz się załacza a raz nie, poziom czynnika jest OK,

Podejrzewam niedomaganie przekaźnika ale nie mam pojęcia gdzie go szukać,

no chyba że mój trop jest błędny

 

Dzięki za wskazówki...,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Proszę o potwierdzenie - w kabinie pod kierownicą w skrzynce przekaźników i bezpieczników są dwa przekaźniki. W moim przypadku brakuje tego dolnego od zakupu go nie ma ( górny jest na miejscu) dodatkowo po nabiciu klimy w dalszym ciągu się nie załącza sprzęgło sprężarki na krótko po podaniu 12 V sprzęgło działa dodam że zakupiłem scenica miesiąc temu i nigdy sprężarka nie działała.Ze schematów wynika że ten przekaźnik jest od akcesoriów oraz klimatyzacji.

Climatronic.

Bardzo proszę jeżeli nikt nie wie może się ktoś odważy i wypnie ten dolny przekaźnik i sprawdzi czy załączy się sprężarka jeśli się nie załączy będę miał awarię z głowy.

W serwisie jestem umówiony za tydzień kolejki.

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw temperaturę na 27°C i zobacz czy Ci się włączy klima jak tak to sprawdź czujnik temperatury w kabinie. Nie wiem jak w Scenicu II ale pewnie znajduje się pod lampką sufitową jak w Scenicu I.

 

PS

W j. polski są tzw. interpunkcje, dobrze byłoby je od czasu do czasu stosować wtedy wypowiedź jest bardziej czytelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem w tym że clip nie wykazał żadnych błędów, wszystko sprawne tylko sprężarka się nie załańcza, podejrzewam przekaźnik ale co jest nie wiem.

Mam taki jeszcze zwariowany pomysł, jak włącze klimę to włancza się zawsze obligatoryjnie dodatkowy obieg wentylatora chłodnicy, może według schematu wpiąć tam też sprzegło sprężarki choćby poprzez dodatkowy swój przekaźnik, wszystko by działało super tylko kwestia czujnika za dużego cisnienia w układzie, byłby on poza układem, a nie wiem czy jak klimę włącze czy sprężarka może działać non stop - chyba nie...i najważniejsze czy jak czujnik cisnienia wyśle informację że ciśnienie jest za duże czy poza tym że planowo wyłączy się sprężarkę to czy też wyłańcza się ten obieg wentylatora do którego chcę wpiąć sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam, jestem tu nowy. Czy mógłby ktoś wskazać, który z przekaźników załącza sprzęgło sprężarki klimatyzacji manualnej Renault Scenic II - 2008r. Zrobiłem zdjęcia mojej skrzynki USM C-PFT po jej rozebraniu - załącznik. Szukając w sieci znalazłem jedynie wskazany na takiej płytce przekaźnik od ogrzewania szyb.

Czynnik mam nabity, wentylator nawiewu pracuje, czujnik ciśnienia pokazuje wartość 0,8 - 0,9V i wartość ta dociera na środkową wtyczkę sterownika za akumulatorem - lewa strona patrząc od strony lamp (zielony przewód)-przemierzyłem go na całej długości. Sprzęgło sprężarki nie dostaje jednak napięcia na brzoskwiniowej żyle z modułu USM - ciągłość również sprawdzona. Masa na czarnym również prawidłowa - sprawdzona. Nie słychać aby załączał się przekaźnik więc chciałbym go sprawdzić/ewentualnie wymienić. Dzięki, pozdrawiam. Rafał.post-81412-0-19896400-1430941584_thumb.jpg; post-81412-0-93639900-1430941662_thumb.jpg; post-81412-0-04325800-1430941808_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Czy kolega już zlokalizował który przekaźnik w BSM jest od klimy?

Mam identyczny problem u Siebie. Jak dałem prąd na krótko (pomarańczowy kabel idący do sprężarki) to oczywiście wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!