Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow,

 

od wczoraj jestem posiadaczem renault scenic rok 2005. Na głównym wyświetlaczu na stałe świeci się pomarańczowa kontrolka service i "P" w pomarańczowym trójkącie. Zaznaczę że jest to wersja z automatycznym hamulcem ręcznym który działa bez zarzutu. Próbowałem znaleźć jakieś info na forum ale bez zadowalających efektów. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli hamulec działa prawidłowo a denerwuje Cię świecąca kontrolka to zdemontuj schowek pod siedzeniem kierowcy. Znajdziesz tam małą skrzyneczkę z sześcioma bezpiecznikami i przekażnikem. Wyciagnij na chwilę bezpiecznik 25 A oznaczony nr. 1 i załóż go z powrotem. Miałem tą samą usterkę i pomogło. Prawdopodobnie była użyta dźwignia w bagażniku do awaryjnego zwalniania hamulca.

post-4670-1237736515_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciagnij na chwilę bezpiecznik 25 A oznaczony nr. 1 i załóż go z powrotem. Miałem tą samą usterkę i pomogło. Prawdopodobnie była użyta dźwignia w bagażniku do awaryjnego zwalniania hamulca.

 

zrobiłem jak opisałeś i niestety nie rozwiązało to mojego problemu, może jakieś inne propozycje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas uruchamiania samochodu słychać dźwięk ostrzegawczy i czy wyświetla sie komunikat o usterce hamulca ręcznego? Sprawź jeszcze dźwignię awaryjną w bagażniku czy jest na swoim miejscu. Bezpiecznik o którym pisałem należy wyjąć na ok. 1 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

tak podczas uruchamiania słychać dźwięk ostrzegawczy i jest komunikat o usterce hamulca. Według mnie dźwignia w bagażniku jest na swoim miejscu i jest chyba nieruszana. Bezpiecznik wyciągnąłem na dłużej niż minutę. Czy odpalałeś silnik bez bezpiecznika?

 

Za postępującą (od wczoraj) amnezję w sprawach regulaminu, następnym razem przybędzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam to samo może jakieś pomysły ????

 

U mnie piszczy ale jak gaszę auto to pokazuje się normalnie breake on a jak trzymam i zgasze to break OFF tylko jak chcę go wyłączyć zaraz przy uruchomieniu to odrazu wuwala breake failure check press breake

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Ja mam natomiast inne objawy, oczywiście świeci się SERVICE i P ale hamulec działa chyba normalnie, ponieważ kupiłem auto i po tygodniu użytkowania pojawił się dany problem, ale hamulec działa tak jak działał.

Pojechałem na komputer i gościu oznajmił, że wywala błąd czujnika siły nacisku, oraz jego zdaniem hamulec zbyt długo zaciąga i spuszcza.

Miał ktoś podobny problem, czy ten czujnik jest do wymiany czy trzeba wymienić cały moduł?

 

Jak długo zaciąga hamulec u was. u mnie jest to ok 3-4 sek

Spuszcza też dosyć długo, na konsoli dawno znikła ikonka hamulca ręcznego a on jeszcze trzyma i też po ok 4-5 sek dopiero puści.

Ma ktoś jakieś pomysły???

 

Przeczytałem całe forum i nie zauważyłem odpowiedzi na moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki czas to zdecydowanie za długo. u mnie ok. 1 sekundy. niby gdzie ma być ten czujnik siły nacisku?? może musisz przeczyścić elementy tegu układu. być może są zapieczone i stawiają duży opór.

 

też mi świeci SERVICE i P. na pewno da się to CLIPem usunąć sprawdząjc wcześniej powó świecenia.

muszę spróbować z dolewką płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby gdzie ma być ten czujnik siły nacisku??

Znajduje się w module zaciągającym linki hamulca.

jonasz1983, Jak piszesz, masz błąd czujnika siły nacisku (prawidłowa nazwa to czujnik siły naciągu) a ten czujnik decyduje kiedy silnik ma przestać naciągać linki a co za tym idzie decyduje o sile nacisku klocków. To może być przyczyną, że zaciąganie trwa tak długo. Cujnik ten jest integralną częścią modułu zaciąganie hamulca postojowego i jest niewymienialny. Bez wymiany całego modułu chyba sie nie obejdzie. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Ponowię temat - kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka service i P - wszystko działa, dziś dodatkowo włączył się przy odpaleniu sygnał dźwiękowy i lampka STOP, ale tylko raz.

Co dziwne teraz pali się tylko trójkąt z literką P, zgasł STOP, zgasł service (zapala się co któreś odpalnie)

- pytanie - jechać na komputer? czy pokaże coś jeśli to mechanika np starte klocki?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!