Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak przerobić na bezpieczną bagażówkę.


pizza

Rekomendowane odpowiedzi

Obiecałem że podzielę się swoim dokonaniem pt. "jak przerobiłem Jaśniepana na ciężarówkę". Chodzi o to jak małym kosztem zaadoptować taki samochód do bezpiecznego transportu dużych i ciężkich przedmiotów. Jako że posiadam wersję która salon opuściła jako ciężarowy i posiada kratę mam w pewnien sposób ułatwione zadanie.

 

1. Wyjmujemy półkę i chowamy w bezpieczne miejsce:

 

pict0022v.th.jpg

 

 

2. Składamy i wyjmujemy tylne fotele (chowamy w bezpiecznym miejscu):

 

pict0023w.th.jpg

 

pict0024p.th.jpg

 

3. Wyposażeni w klucz nasadowy 13 odkręcamy kratę z dolnych mocowań:

 

pict0025k.th.jpg

 

i przy użyciu ręki z górnych:

 

pict0026l.th.jpg

 

 

4. Przestrzeń po wyeliminowaniu wspomnianych elementów wyposażenia staje się ogromna ale niezbyt przydatna do pakowania dużych i ciężkich ładunków (nierówna podłoga-skos w miejscu kotwiczenia foteli oraz miejsce na nogi pasażerów 2. rzędu nie są najszczęśliwsze):

 

pict0027d.th.jpg

 

5. Z wymontowanej kraty należy odkręcić wsporniki górnych mocowań:

 

pict0028z.th.jpg

 

6. Z zakamarków firmy wyciągamy jedną z części specjalnie dorobionej sklejkowej podłogi:

 

pict0029h.th.jpg

 

7. Układamy ją za przesuniętymi do przodu przednimi fotelami:

 

pict0030hlj.th.jpg

 

widać jej dopasowanie do plastików wnętrza:

 

pict0032u.th.jpg

 

od spodu ma przymocowaną pionową podstawę gwarantującą jej stabilność:

 

pict0031ljw.th.jpg

 

8. Wyciągamy z zakamarków drugą część podłogi ( ze śladami moich butów z ubiegłego roku :P ):

 

pict0033ekp.th.jpg

 

9. Układamy ją na odpowiednim miejscu (co daje nam równą powierzchnię na całej długości mimo jej złożenia z dwóch oddzielnych elementów) i wstawiamy przez boczne drzwi kratę. Mocujemy ją do podłogi za pomocą dwóch śrub wykorzystując do ich przykręcenia klucz nasadowy i oczkowy 17:

 

pict0034xmq.th.jpg

 

pict0035.th.jpg

 

widoczne oczka do mocowania najcięższych ładunków, w tym przypadku wszystko jest dokładnie wymierzone i ich umieszczenie bliżej lewej strony nie jest przypadkowe.

 

10. Mocujemy górne mocowania kraty w ich dedykowanych miejscach i dołączamy odpowiednio wygięte przedłużki łącząc je za pomocą śrub 13 z kratą:

 

pict0036fnf.th.jpg

 

pict0038q.th.jpg

 

11. Dokręcamy wszystkie łączenia śrubowe i mamy dobrze zabezpieczoną przestrzeń ładunkową (kubatura na moje oko 2 m3 ale w poniedziłem spokojnie pomierzę).

 

12. Ładujemy pod sam dach mocując poszczególne części bagażu, wszystko delikatnie i z pomyślunkiem żeby wykorzystać maksimum objętości bagażowej:

 

pict0039k.th.jpg

 

pict0040ibk.th.jpg

 

wykorzystanie każdego zakamarka jest ważne-tutaj opisywane wcześniej miejsce na delikatny plakat:

 

pict0041g.th.jpg

 

skrzynka narzędziowa po pierwszych 100m. trafiła w inne miejsce

 

pict0042gur.th.jpg

 

ugięcie pod brzemieniem :P :

 

pict0043w.th.jpg

 

 

Cała operacja wykonywana prze jedną osobę (czytaj pizzę <piwko>) trwa razem z wykonywaniem zdjęć i kilkoma telefonami w trakcie ok. 40 minut.

 

Koszt wykonania podłogi przez zaprzyjaźnionego stolarza rok temu wyniósł 200 zł. (materiał+robocizna), przedłużki to płaskownik stalowy przycięty do długości i gięty własnoręcznie oraz wykonanie otworów pod śruby-koszt ok. 30 zł.

 

Konstrukcja sprawdzona rok temu sprawiła się bardzo dobrze. Powodem jej wykonania była troska o własne życie i zdrowie (gwałtowne hamowanie przetrwała bardzo dobrze, cały ładunek pozostał na własnym miejscu). Ładunek umieszczony za kratą składa się z 3 skrzyń o wadze ok. 50 kg każda układanych jedna na drugiej i spinanych dwoma pasami długości 5m. z klamrami zaciskowymi. Dodatkowo mieszczą się 2 krzesła biurowe, stolik (rok temu o wymiarach 80x80 cm. w tym roku bedzie mniejszy), kilkunastu kartonów z papierami, kilku kartonów z ekspozycją. Dzięki zastosowaniu kratu nie ma najmniejszego problemu z piętrowym pakowaniem klamotów. Nieduża przestrzeń pod podłogą z przodu jest doskonałym miejscem na bezpieczny transport dużego plakatu zwiniętego w rulon.

 

Pierwotnie planowałem połączenie obu fragmentów podłogi zawiasami ale zrezygnowałem z tego ponieważ przeniesienie jej w jedną osobę byłby praktycznie niemożliwe, dodatkowo dokładne pasowanie do kształtów bocznych plastików wymusza włożenie tylnej części bokiem (ułożenie dokładnie przy plastiku po jednej stronie i z bardzo małą tolerancją przechodzi obok dolnej podstawy półki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pizza, że Ci się chciało <piwko>

Pomysł i wykonanie 5+, ale nie życzę Ci żebyś po drodze złapał gumę bo wtedy będzie kiszka :roll:

Pozdrawiam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie życzę Ci żebyś po drodze złapał gumę bo wtedy będzie kiszka :roll:

Pozdrawiam <piwko>

 

Jakbym złapał gumę bez podłogi to będzie taka sam kiszka, wszystko trzeba i tak wyjąć do inaczej nie podniesiesz fabrycznej klapy od koła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!