Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gniazdo interfejsu diagnostycznego -standard


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Zrobiłem fotkę gniaza interfejsu diagnostycznego w mojej Megi (RXE 1.6 16V, 1999r) - załączyłem do postu. Bardzo Was proszę o pomoc w identyfikacji standardu tego gniazda. Jaki interfejs diagnostyczny można do tego auta wpiąć (oprócz CLIPów za 4tys. <piwko> i z jakiego oprogramowania korzystać? Jeśli ktoś jest w stanie podzielić się informacjami, będę bardzo wdzięczny. Btw. używałem w tym temacie wielokrotnie funkcji "szukaj" :P

post-14321-1238519722_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocuper: wielkie dzięki!! Czyli mogę spróbować podpiąć jakiś Euroscan i powinien zadziałać? Jest tego trochę na Allegro, sprzedawca który wystawia Euroscan'y na tej aukcji: ELM327 twierdzi, że z Megi I ph II z 1999 Euroscan nie zadziała. Nie widział jednak tego gniazda i twierdzi że ta Megi nie posiada magistrali CAN. Jeśli jednak potwierdzasz, że to OBD-2 z CAN, to wychodzi na to, że mogę w ciemno kupić ten ELM327...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcel00s, moim zdaniem nie jest tak jak pisze kocuper. OBD2 pokazał się dopiero w MII. Prosze mnie poprawić, ale wydaje mi się że w M z 99roku jest OBD0.

Przeczytaj ten temat:

 

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=10917...odpinanie++mnie

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprzedawca twierdzi, że nie będzie działał to ja bym mu wierzył.

cantool.net/support/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=2&nav=0"]https://[ciach]cantool.net/support/index.php?...eid=2&nav=0

W mojej poprzedniej megance 2001, ELM327 z scantool.net działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wszelkie informacje. Wygląda na to, że nie mam na co liczyć, że w Meg z 1999 będzie magistrala CAN, mimo, że gniazdo jest w standardzie OBD. Udało mi się za to znaleźć innego producenta interfejsów diagnostycznych, który zapewnia, że jego produkty diagnozują Renówki *bez* szyny CAN: http://ascomp.info.pl/index.php?p26,interf...ny-renault-scan. Próbowałem znaleźć w sieci oprogramowanie, z którym można diagnozować przy użyciu tego interfejsu (DDT2000) - nie udało mi się nigdzie tego namierzyć (choćby jakiejś niepełnej wersji, dla przetestowania). Może wiecie, jak ten soft zdobyć? Firma Ascomp raczej niechętnie udziela pomocy w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kocuper! W międzyczasie znalazłem również to: http://rapidshare.com/files/42549606/Renault-pack.rar W "paczce" znajduje się m. in. schemat połączenia ECU Siemens Sirius 32N z PC. Próbuję nawiązać kontakt z autorem schematu, jeśli potwierdzi, że inne ECU z serii Siemens Sirius 32 da radę połączyć przy pomocy tego interfejsu - zmontuję go samodzielnie i dam Wam znać co z tego wyszło. Są spore szanse na sukces, interfejs powinien zadziałać właśnie z softem DDT2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

odświeżę temacik mam Megane I ph II z 2003r. jaki kabel kupić i oprogramowanie ściągnąć by sprawdzić i pokasować błędy w komputerze (najlepiej by oprogramowanie było po polsku ;-) ) polećcie jakąś aukcje allegro by był to kabel sprawdzony i tani.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!