Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP - na ile się przydaje?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Megane II 3d 1.6 16v odbieram w przyszlym tygodniu...ostatnio z szefem rozmawialem na temat tego auta (auto bedzie firmowe do mojego uzytku) i nagle szef byl zaskoczony ze nie ma ESP (przez nieuwage to przeoczyl) i mowil mi ze skoro wiedzialem ze nie ma ESP w standardzie to mozna bylo to domowic...teraz juz jest po wszytkim bo auto stoi na parkingu juz...troche mnie zaskoczyl tym stwierdzeniem bo ja wiedzialem ze nie ma ESP ale juz go nie chcialem naciagac na kolejne 2500PLN chociaz wolalbym miec ten system i tak mam pytanie do tych, ktorzy maja doswiadczenie w jezdzie z ESP czy mam czego zalowac i na ile sie on przydaje?? Dodam tylko ze 95% jazd wykonuje w terenie zabudowanym..z gory dzieki za odpowiedzi :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe dokladnie...tyle ze jest bardziej szefem niz ojcem bo sie praktycznie tylko w pracy widujemy :)

 

No to juz zaluje ze to dopiero teraz wyszlo...jednak z ESP bym sie bezpieczniej czul, tym bardziej ze w pakiecie z ESP tym bardziej ze za 2300 mozna bylo miec to:

 

pakiet Bezpieczeństwo 2 300,00 PLN

- poduszki boczne z tylu + boczne z przodu + kurtynowe

- system ESP z funkcja zapobiegajaca poslizgowi kól ASR

 

Szkoda ze tego nie mozna tak poprostu dokupic :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. :) Bo takich dobrych szefów nie ma... :)

 

Moi przełożeni to najchętniej by mi urwali lusterka. :) Dlatego się dziwiłem.

 

Meganka ogólnie bardzo dobrze trzyma się drogi. A co do ESP to ja się czuję czasami nieswojo. Jak wejdę szybko w zakręt to czuję jak mi autko kombinuje coś z tyłem. Chyba w lewo jak mocniej skręcę to blokuje lewe tylne koło. A może dwa?? Nie wiem do końca co ten system tam manipuluje. Ja jak bym kupował auto z salonu na pewno bym tego nie wziął. A że kupiłem auto takie jakie było i to było no to mam.

 

Przydatny jest ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tak mysle ze przy jezdzie miejskiej zbyt czesto moze nie byc przydatny bo w centrum miasta skrzyzowanie nie wchodzi sie raczej z zawrotna predkoscia itp...raczej jest bardziej przydatny dla ludzi ktorzy robia dluzsze trasy a ja do takich nie naleze...ASR no napewno fajna sprawa szczegolnie przy malo przyczepnej nawierzchni no ale jak wiadomo jedno z drugim tylko idzie w parze (ESP+ASR)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP - (ang. Electronic Stability Program program elektronicznej stabilności) - układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp.

 

System ten działa na bardzo prostej zasadzie - koło, które jest zablokowane można poruszyć w każdą stronę (czyli także na boki) używając podobnej siły. W efekcie, na zakręcie koło jest wynoszone tam, gdzie działa siła odśrodkowa, czyli na zewnątrz zakrętu. Wykorzystując tą zasadę, gdy przód pojazdu traci przyczepność (zachodzi podsterowność), to blokowane są koła tylne, by te pozwoliły na obrót pojazdu wokół własnej osi celem skierowania przodu we właściwą stronę. Analogicznie, gdy mamy do czynienia z nadsterownością, kiedy to pojazd zbyt szybko obraca się wokół własnej osi (szybciej, niż pokonuje zakręt) blokowane są koła przednie by spowolnić ten ruch poprzez wytworzenie niwelującej go podsterowności. Wszystkie te korekty zachodzą wielokrotnie w ciągu sekundy i tworzą w rzeczywistości kontrolowany uślizg wszystkich czterech kół.

 

[ Dodano: 2007-04-09, 14:47 ]

To odpowiedz dla mister

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździ się z rozwagą to ESP nie jest potrzebne. Im więcej elektroniki to człowiekowi rośnie ambicja i sobie na zbyt wiele pozwala :)Kiedyś nie było systemów jak ABS, ESP, EBD itp itd - wiele by tu wymieniać i ludzie jeździli, a teraz im więcej elektroniki tym większe szaleństwo na ulicy heh!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez tak mysle, lubie czasem szybciej pojechac ale w granicach zdrowego rozsadku (a nie na granicy), wg mnie jezdze odpowiedzialnie i pewnie, jak dotad jezdzac moja renia 19 (juz 13 letnia - 248tys przebiegu) bez jakichkolwiek systemow i mocno wyeksploatowana nie mialem zadnych przykrych zdarzen a to co mialem sie wyszalec to juz sie wyszalalem na poczatku przygod z samochodem...bardziej sie obawiam innych kierowcow...niektorym sie wydaje ze takie systemy jak ABS i ESP wyciagna ich z roznych skrajnych sytuacji i sobie na zbyt wiele pozwalaja (dotyczy to glownie mlodych kierowcow - bez urazy :-) ). Jednak tego co pokazuja na prezentacjach tych wszystkich systemow (testy losia itp) nie mozna tak jednoznacznie porownywac do sytuacji w rzeczywistym ruchu...w Megane III ESP juz pewnie bedzie w standardzie a poki co napewno poradze sobie bez niego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP??? na co to komu? falszywe poczucie bezpieczenstwa, jak umiesz jezdzic to nigdy z esp nie skorzystasz, a jak jezdzisz jak idiota, to esp sprawi ze bedziesz jezdzil po bardzo cienkiej granicy, juz lepiej wypasc z drogi autem, ktore "wczesniej traci przyczepnosc" (<<<bujda) niz takim ktorym mozesz jeszcze 20km/h szybciej pojechac. jak esp pusci auto w pole to zadne inne literki Ci nie pomoga.

 

przy okazji, juz pare razy mialem ostra sytuacje, jak mnie inni kierowcy nie zauwazyli na drodze... (cudowna Polska mentalnosc), pare razy testowalem to auto dosc bojowo, ani razu nawet nie przeszlo mi przez mysl ze "z ESP bylo by lepiej". to auto na tyle dobrze sie prowadzi ze...

 

dobra bo juz chrzanie. swoja opinie wyrazilem i tyle.

 

PS: ESP jest dobre do aut o wadze powyzej 2t. bo to ma duza bezwladnosc do ktorej opanowania trzeba dodatkowych trikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zgadzam z opinia, ze ESP jest nieprzydatne. Fajnie jak jest w aucie, ale nie ma sensu na nie wydawac kasy. Lepiej za te pieniadze miec lepsze opony i dobre hamulce. Co z tego, ze przy wpadaniu w poslizg ESP bedzie cie probowalo ratowac, skoro gumy puszcza...

Poza tym zastanowmy sie jak czesto bedzie sie korzystac z dobrodziejstw takiego systemu...? trzeba byc niezlym kamikadze, zeby go regularnie wykorzystywac. tworcy systemu mowia ze przy tescie łosia - np. babcia wybiega nam pod kola system nas uratuje (i babcie niby tez...), ale, kurcze, jak czesto cos takiego sie dzieje?? Albo wyprzedzanie 7 tirów na czwartego przy 160 po ciemku w deszczu? Chyba tylko wariat pomysli, ze dzieki ESP jest niezniszczalny.

Aha - no i auta z niwylaczalnym ESP to juz jest masakra. W zimie na sniegu zero zabawy... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!