Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP - na ile się przydaje?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

Widać wszyscy wypowiadający się na nie dla ESP nigdy takowego systemu nie posiadali!!!!

Nawet podczas normalnej (spokojnej) jazdy podczas deszczu zdziwilibyscie sie ile razy system sie załacza - oczywiście gdybyscie mieli kiedykolwiek z nim do czynienia.

 

Generalnie system jest świetny - zwłaszcza w połaczeniu z ASR.

 

A tak trywialnie to mozna porównać wypowiedzi porzedników do wypowiedzi o funkcjonalności climatronica - niby po co elektronika? - ale kto miał auto z climatronikiem nigdy już nie będzie chciał manualnej...

 

Reasumując ESP jes ŚWIETNE - a koszt 2500 jest znikomy do jego zalet.

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne załozyli mu razem z LPG w tym samym warsztacie.

Nawet podczas normalnej (spokojnej) jazdy podczas deszczu zdziwilibyscie sie ile razy system sie załacza
może jest wadliwy, działanie systemu sygnalizuje zapalenie kontrolki i naprawdę trzeba się postarać aby ją zobaczyć - nie mówię o Renault może tutaj działa to inbaczej 8-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Nawet podczas normalnej (spokojnej) jazdy podczas deszczu zdziwilibyscie sie ile razy

 

Hmmmm spokojna powiadasz??? A co dla Ciebie znaczy te słowo?? Bo co innego będzie to oznaczać dla Kubicy, co innego dla normalnego kierowcy a co innego dla kierowcy który podczas kierowaniem auta przybiera pozycję leżenia na kierownicy :)(bo są tacy którzy dosłownie siedzą na kierownicy i jadą lewym pasem na autostradzie :-/ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP działa jak przód albo tył traci przyczepność. Chyba przyblokowuje przeciwne koło lub 2 koła jak jedno i 2 gie straci przyczepność. Tak mi się wydaje z moich obserwacji... Jak przód staje się podsterowny i traci przyczepność przy zakręcie w lewo to czuję że lewy tył hamuje. ESP sam w sobie jest dobrym systemem. Niestety ABS jest chyba niedopracowany. I wiele osób się na niego skarżyło iż w zimie przy mocnym gwałtownym skręceniu kół i depnięciu w hamulec auto głupieje i sunie dalej. Nawet z ESP. Dopiero jak puszczę hamulec i działa sam ESP auto się gwałtownie stabilizuje - aż miło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne załozyli mu razem z LPG w tym samym warsztacie.

 

Bardzo wyszukany żart!!!

 

Twojej staroci z początku lat 80-tych bał by sie dotknąć nawet gazwonik z "warsztatu LPG"

 

cyt.:

Nawet podczas normalnej (spokojnej) jazdy podczas deszczu zdziwilibyscie sie ile razy system sie załacza

może jest wadliwy, działanie systemu sygnalizuje zapalenie kontrolki i naprawdę trzeba się postarać aby ją zobaczyć - nie mówię o Renault może tutaj działa to inbaczej

 

No własnie...nigdy na oczy nie widziałeś,w aucie nie miałeś a wiele dyskutujesz...

 

PS. ESP miałem w Golfie IV variancie z 2002r. W megance nie mam czego żałuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie tak czytam i czytam i sam sie dziwie.20 lat temu nikt o takich systemach nie slyszal a samochody jezdzily. Teraz autka napakowane elektronika a wypadkow coraz wiecej i coraz gorzej wygladajace. Moze pokolenie gier komputerowych mysli ze na drodze to to samo co na ekranie? Za kolkiem trzeba myslec i przewidywac co moga inni zrobic a nie tylko rura i do przodu. Te wszystkie systemy sa bardzo przydatne ale w polaczeniu z myslacym kierowca. Nie pije tutaj do nikogo, tylko stwierdzam fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kolkiem trzeba myslec i przewidywac co moga inni zrobic
:)

Dokładnie, je jeżdzę często youngtimerem z wyboru - w nm mam 100% kontrole nad autem i moge polegac tylko na swoich umiejętnościach. Oczywiście prędkości też rozwija mniejsze, ale nie mam problemu że zacznie mi świrowac elektronika i będzie groźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jak czytam te głupie posty to się za głowę chwytam. System esp jest po to, aby w skrajnie niebezpiecznych sytuacjach pomóc kierowcy. A tu głupie komentarze typu samemu trzeba myśleć itp. Wiadomo trzeba myśleć i przewidywać, ale już nie jeden najmądrzejszy na świecie się przejechał na swojej mądrości. Jesteśmy tylko ludźmi, każdy może się pomylić, źle zareagować, i właśnie wtedy ma nam pomóc esp.A wy wszyscy uważacie że jesteście nieomylni, i najmądrzejsi za kierownicą. Moim zdaniem warto za to esp dopłacić. Ja miałem już jedną sutyację, konkretnie było to na trasie szybkiego ruchu, jechałem 120 po lekkim łuku, było ciemno, kałuża wody, za późno ją zuważyłem i zaufajcie że gdyby nie esp nie wyprowadziłbym auta z poślizgu. Wam wszystkim się wydaje że pojeździcie w zime na parkingu poślizgiem przy 30 km/h i już jesteście rajdowcami:-) Moje zdanie jest takie, jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa to stawiajmy je na 1 miejscu. Wiadomo możemy wydać kase i nie przyda się nam ani razu w żadnej sytuacji, ale w życiu nic nigdy nie wiadomo.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było - mam ESP w drugim samochodzie.

Jak dla mie to : rozsądek - opony - elektronika.

Więc pod względem technicznym to przede wszystkim dobre opony dostosowane do twojego stylu jazdy i dróg. One łączą cię z jezdnią i jak przyczepność jest be to i elektronika nie pomoże, tak samo kiedy naprawdę przegniesz.

Masz kasę, to oczywiście warto takie rzeczy brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Taaaak ......

Ostatnio czekając na żonę pooglądałem z ciekawości na parkingu tą "podstawę" na zimę i powiem tak : lepsze letnie wywalam niż około 50% użytkowników z tego parkingu miało zimówki na alusiach. Więc, chyba jest po mojemu :-/ .

 

Przydałoby się przypomnieć sobie co mówi regulamin forum o cytowaniu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!