Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczenie po wyłączeniu silnika???


Sł@w

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam moją Megane II 1,5DCI 105KM od ok. 2 miesięcy i ostatnio mojej uwadze zasłużył dziwny dźwięk, takie piszczenie, bardzo ciche, słychać je jak jest naprawdę cisza na zewnątrz... a najlepiej w garażu, otóż po wyłączeniu silnika słyszę pisk ok 10-15sekund, jest to wysoki dźwięk więc ciężko zlokalizować mi to dokładnie, ale wnioskuje że gdzieś w okolicach tyłu (zbiornik paliwa), czy może wiecie co to jest, czy to tak ma być??? Nic się nie dzieje, autko chodzi bezproblemowo, tylko moja ciekawość nie zna granic...

Czy Wy też tak macie???

 

Gdzieś wyczytałem, że to tak ma być bo układ paliwowy sam sobie reguluje dopływ paliwa, w zależności od średniego spalania, coś związanego z ekologią...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie dzieje się po odpaleniu, ale po zgaszeniu (wyłączeniu) samochodu..., może jakieś sugestie???

 

Przebieg ok. 70tys., więc co do paska to odpada, tym bardziej paski nie pracują po zgaszeniu auta???!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak sądziłem, ale teraz jestem już ciemny w tym temacie... ale po wyłączeniu pompa działa jeszcze??? A w moim wypadku jest to pompa elektryczna czy nie???

Dzwoniłem do ASO do znajomego i on też nie wiedział co to może być??? Będę w przyszłym tygodniu u niego to mówił, że sprawdzi co to może być???

A jak sądzicie jest to coś groźnego??? Tym bardziej że auto działa bez zarzutu!!!

 

A jak ktoś z Was kochani forumowicze ma DCI niech sprawdzi czy u niego też to samo jest??? <ok>

Ale najlepiej w garażu jak będzie cisza, to wtedy dobrze to słychać!!! :mrgreen:

 

A takie pytanie: z ciekawości, czy z przodu może taki dźwięk się wydobywać??? Jak tak to z czego??? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z przodu też po wyłączeniu przez 5-10 sek. czasem popiskuje (bardziej bzyczy) to:

m1.jpg

 

Ostatnio jest spokój i wszystko jest OK, ale nadal nie wiem co to jest i do czego służy <ok>

Otwórz maskę i sprawdź - może to samo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzałem na włączonej i wyłączonej klimatyzacji i też ten efekt "bzykania" występuje, ale nie zawsze, może to tak musi być...

ale ze względu na moją ciekawość muszę wiedzieć <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć <ok> nie umiałem tego ująć swoimi słowami i nazwałem to bzykaniem :mrgreen: , ale jak możesz to sprawdź czy zawsze to występuje i jak długo ewentualnie, ale po zgaszeniu silnika ;) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w ogóle nie "bzykał" <ok> , ale jak tylko usłyszę to zaraz podnoszę maskę i sprawdzam i dam znać... a tak swoją drogą wiecie co to za element na zdjęciu wyżej pod maską???

 

Sprawdziłem w dialogysie i mi wychodzi, że to czujnik ciśnienia jest na zdjęciu, ale mogę się mylić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja takiego czegoś nie mam... i nic mi jednak nie piszczy/bzyka. wczoraj byłem zmęczony i coś mi się ubzdurało... ja pompę przed zapłonem słyszę <ok> ale po zgaszeniu jest cisza, tylko silnik jeszcze parę razy klekotnie z rozpędu bez paliwa i tyle. ahhh no i czasem jak klima chodziła to słychać jeszczę parę sek jak szumi w rurkach, ale zaraz przestaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sprawdzenie kolego <ok> no ja muszę się dowiedzieć co to od czasu do czasu piszczy & bzyka ??? :mrgreen:

 

[ Komentarz dodany przez: DrNO: 2009-04-17, 10:36 ]

kobieta? ;) ;) ;P

 

[ Dodano: 2009-04-17, 10:43 ]

To swoją drogą ;) i to jeszcze jak się zdenerwuje to piszczy niemiłosiernie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!