Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapłonem na 3 cylindrze.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow. Od poltora miesiaca jestem posiadaczem Renault Megane Kombi 16 16V, niestety moj zachwyt tym autem minal kilka dni temu. Podczas spokojnej jazdy 60km/h zapalila sie kontrolka silnika oraz serwisu, silnik pracuje nierowno i szarpie. Po podlaczeniu pod komputer okazalo sie, ze wystepuje blad na 3 cylindrze P0 303 oraz wykryte wypadanie zaplonow. Narazie zostaly wymienione swiece i sprawdzone cewki, ale nic to nie pomoglo. Jesli Ktos z Was spotkal sie z czyms takim lub wie co jest przyczyna prosze o pomoc.

Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziekuje za zainteresowanie sie moim problemem. Po sprawdzeniu na kompie mechanik zaczal zmieniac cewki miejscami, ale blad dalej wskazywal na 3 cylinder wiec stwierdzil ze cewki sa dobre, pozniej wykrecil swiece i okazalo sie ze ta na 3 cylindrze jest lekko wilgotna. Zaproponowal wyciagniecie wtryskiwaczy i czyszczenie za pomoca ultradzwiekow.

Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0303 to na pewno nie jest kod błędu CLIPa. Z bardzo dużą uwagą czytam ten wątek, bo miałem taką sytuację u gazownika, który podłączył swój czytnik i wyskoczył mu właśnie taki błąd. Nie mógł go jednak zinterpretować wprost, bo tabela błędów dla MII nie zawierała opisu dla tego kodu, odczytał więc błąd z danych dla LII o ile pamiętam coś tam ze słowem "misfire", czyli wypadanie zapłonu właśnie na 3-cim cylindrze. Pojechałem na CLIPa, który nie stwierdził żadnych błędów - u mnie nie paliła się kontrolka układu oczyszczania spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to nie mam pojecia czy czytal CLIP'em, po kilku probach zamiany cewek i swiec, sprobowal wykasowac ten blad ale sie nie dalo. Stwierdzil ze jedynym rozwiazaniem jest wyjecie listwy i czyszczenie wtryskiwaczy, a moze Ktos zna dobrego mechanika na slasku ktory ogarnia dobrze ten temat?

Pozdrawiam paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem na 99% jest to coś z cewką.

Zacznij od prawidłowej diagnostyki sprzętem przeznaczonym do tego celu.Spotkałem się już z takimi przypadkami że uniwersalne testery pokazywały błędy których w aucie nie było.

Drugie pytanie : kable, które idą do cewki sprawdzone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki jeszcze raz za pomoc, podjade jeszcze raz do jakiegos speca, zeby sprawdzil cewki i kable zaplonowe, na ktore mechanik nie zwrocil w ogole uwagi.

Pozdrawiam Paweł.

 

[ Dodano: 2009-04-22, 14:17 ]

Witam serdecznie, meganka naprawiona, mieliscie racje ze to cewka zaplonowa, dziekuje wszystkim za pomoc. Polecam rowniez warsztat AUTORENO w Katowicach na ul. Wczasowej 1, szybko, zwiezle i na temat.

Pozdrawiam i dzieki wielkie Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!