Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy podatek od samochodu


traszka

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, ale taki podatek to chyba jedyny sposób, żeby wymusić kupowanie chociaż trochę nowszych aut. Jak na razie jego forma nie jest zbyt fajna, ale zobaczymy co to będzie.

 

Ale jak widzę opinie ludzi "moja skoda favorit to przecież świetne auto", albo "lepiej kupić 20 mercedesa niż nowego fiata, bo fiat pojeździ 2 lata a mercedes masz pewność, że kolejne 20 lat posłuży" no to ręce opadają.

 

A brak opodatkowania ciężarówek jest bardzo prosty. Rząd chce, żeby ludzie zakładali firmy i były mniejsca pracy. Takie podatki dla firm mogły by oznaczać bankructwo (no bo proporcjonalnie to za takiego stara musieliby zapłacić pewnie z 10k złotych rocznie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale taki podatek to chyba jedyny sposób, żeby wymusić kupowanie chociaż trochę nowszych aut.

 

Niektóre kraje pokazały, że są inne sposoby - zamiast dowalania podatku można zrezygnować z części już nałożonych podatków (tzw. dopłata).

 

A brak opodatkowania ciężarówek jest bardzo prosty. Rząd chce, żeby ludzie zakładali firmy i były mniejsca pracy. Takie podatki dla firm mogły by oznaczać bankructwo (no bo proporcjonalnie to za takiego stara musieliby zapłacić pewnie z 10k złotych rocznie...).

 

Ten argument kompletnie do mnie nie dociera. Dwudziestoletni mercedes i skoda są be, ale star jeszcze posłuży? Albo to ma być pro ekologiczne, albo nazwijmy wprost haraczem od tych co mają jeszcze trochę kasy. Idąc jednak dalej za Twoją myślą - należałoby zwolnić z podatku firmowe osobówki (i oczywiście "ciężarówki" z kratką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino87, pozwól, że odniosę się do Twojej wypowiedzi:

Ale jak widzę opinie ludzi "moja skoda favorit to przecież świetne auto", albo "lepiej kupić 20 mercedesa niż nowego fiata, bo fiat pojeździ 2 lata a mercedes masz pewność, że kolejne 20 lat posłuży"

Tu niestety jest wiele prawdy. Teraz na uczelni mam przedmiot o eksploatacji urządzeń mechatronicznych, do których zalicza się także samochód i prawda jest taka, że stare auta były obliczane właśnie na 15-20 lat użytkowania a później out z nimi. Dzisiejsze samochody są dużo nowocześniejsze, szybsze, ładniejsze, ale przykro to pisać, obliczane na 5-7 lat i po tym czasie out. To wyjaśnia dlaczego stare mercedesy "jeszcze pojeżdżą 20 lat a nowe już nie".

 

Co do ciężarówek i firm transportowych to są już wystarczająco opodatkowane i ceny tych podatków ciągle rosną, a stawki za przewozy już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rząd chce, żeby ludzie zakładali firmy i były mniejsca pracy.
Ale jak kowalski planował założyć swoją firmę i zatrudnić 3 osoby, to jak zapłaci "omawiany haracz" to firmy nie założy :mrgreen: A takich Kowalskich niech by było ze 100tys. W ten sposób rząd pomógł zlikwidować 400'000 miejsc pracy. Po dwóch latach Państwo by już dostało więcej z samych podatkó od nowych pracowników, niż to co zagrabią od kierowców... Gratulacje dla krótkowzroczności i obym dalej miał siłę panować nad swoimi komentarzami... A "rząd" powinien pomyśleć o sposobie "na marchewkę" a nie ZNOWU "kijem".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"lepiej kupić 20 mercedesa niż nowego fiata..."

 

Hmm o mercedesach krążą legendy nie bez powodu :mrgreen:

 

http://moto.allegro.pl/item627981143_piekn...na_allegro.html

 

Do tego każdy kto jeździ autem które ma 33 lata, a jeśli jeszcze do tego się niewiele psuje, okazuje się największą szumowiną dla naszego Państwa bo:

 

1. Nie opłaca vatu od nowych pojazdów, części, usług etc.

2. Nie dokłada się do opłat skarbowych i innych związanych z kupnem, przerejestrowaniem auta

3. Podobno z takim wiekowym pojazdem jest się "uciążliwym ekologicznie"

4. Ściągając stare auta z Niemiec generujemy popyt na nowe pojazdy w Niemczech, Państwo chce podatkiem zmusić tych co mogą, do kupienia auta niższej klasy ale z polskiego salonu

 

Osobiście nie jestem zwolennikiem zmuszania kogokolwiek, do odwiedzin w polskim salonie, kolejnym podatkiem. Uważam że jeśli już nasze państwo planuje wprowadzenie eko podatku to musi on być dostosowany do kieszeni obywateli.

W momencie kiedy czytam, że około 200tyś aut w Polsce jeździ bez OC to zaczynam sądzić, że rząd z byka spadł starając się wprowadzić podatek którego stawki zapowiada bardzo wysokie na stare pojazdy. Do tego nie oszukujmy się, nabywcy nowych i małoletnich autek raczej ubezpieczenia płacą.

Jak ktoś wyżej zauważył jesteśmy narodem biednym, więc intencja podatku, wg której Polacy ruszą do salonów po nowe auta jest raczej chybiona.

 

Ostatecznie myślę że podatek ten nie powinien wejść w życie w najbliższym czasie bo w niczym nie pomoże a jedynie zaszkodzi. No chyba że będzie niesamowite parcie na łatanie dziur w budżecie to z pewnością0 rząd schyli się po kolejne pieniążki od kierowców... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie, zeby to weszlo w kwocie wiekszej niz 100-150 zlotych rocznie. Bo wprowadzajac ten podatek nawet w takiej kwocie rzad Donalda Tuska strzeli sobie samoboja, a Donek nie bedzie mial szans na fotel prezydenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niby dlaczego k.. ma być jakiś jeszcze podatek!

Nie zgadzam się!!! To mój kraj, mój samochód

i nie życzę sobie by się tu bylekto wtrącał w moją kierownicę. Nie zbudowałem stolarni z krajzegą

i gnieżdżę się z narzędziami w kącie ganku, tylko dlatego że

potrzebuję samochodu. Nie Cayeny dla przyjemności albo 911.

Nie zapłacę kolejnego podatku od luksusu.

Jesteśmy w Unii Socjalistycznych Państw Europejskich, zarejestruję samochód gdzie indziej.

Skoro legalnie mogę mieć firmę w innym kraju i świadczyć usługi na miejscu,

zrobię to z samochodem. I buzi mnie w (.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar, tylko oni Twoje, moje, Nasze zdanie maja właśnie w ....

Jak beda im potrzebne pieniadze to i tak to bedzie i tak, a nas jak nie było stać na nowe auta tak nie bedzie bo niby z czego? A podatek na pewno szybciej nie wejdzie jak po wyborach, bo nikt sobie nie napaskudzi przed wyborami a dopiero potem bedziemy sobie pluc w brode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!