Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dzwoniący napinacz paska 1,9 dci


Robertto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników Megi

Posiadam model 1.9 dCi z 2002 i też pojawił się u mnie problem z dzwoniącym napinaczem. Miało to miejsce przy wolnych obrotach. W serwisie Renault mechanik stwierdził od razu wymianę napinacza. Zakupiłem tą cześć i wymieniłem w warsztacie mechanicznym. Zero poprawy. Wróciłem do serwisu i tam powiedzieli mi, że zwykle wymienia się komplet (pasek, koło pasowe alternatora ze sprzęgłem ograniczającym wibracje, napinacz i dolna rolka-koszt kompletu po rabacie ok. 570 zł). Po wymianie samochód cyka jak pszczółeczka. Koło pasowe koniecznie trzeba wymienić po uprzednim wyjęciu alternatora. Koło odkręcamy, przy użyciu momentu obrotowego.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

u mnie skończyło się na wymianie koła pasowego alternatora (ASO - bolało .. ponad 400zł) i przykre dźwięki się skończyły

poza tym też miałem problem z zsuwającym się o jeden ząbek paskiem - dodano mi jakś podkładkę dystansową na którymś kole pasowym (czy coś takiego) i pomogło - zapłaciłem 15zł za robociznę i 30 za pasek

 

samochód chodzi ok ale wg mnie jest zbyt głośny więc wiosną zostanie sprzedany i już :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Ostatnio na swiezo przerabialem temat skaczacego paska alternatora.Podjechalem tylko wymienic pasek po zalozeniu nowego pojawilo sie dziwne klekotanie.Dali nowy napinacz paska nic dalej to samo.Kazalem zalozyc z powrotem moj stary pasek i stary napinacz,dalej sie pasek trzepie niemilosiernie w dolnym zakresie obrotow.Napinacz tez doetal dziwnych drgan.Pasek furkota na dole miedzy kolem zamachowym silnika a mala rolka.Wszystko nowe i kicha.Ostatnia szansa wymiana kola alternatora i strzal w dziesiatke po tej zmianie wszystko wrocilo do normy i jest luxus.Wszystkie uzyte czesci to zamienniki,bo serwis sam nie wie ile brac za czesci skandal poprostu.I tak napinaczpaska -212pln,kolo ze sprzegielkiem na alternator-220pln+pasek+3 dni nerwow bo nie wiedzieli w warsztacie co z tym zrobic bo takiego przypadku nie mieli.Razem ponad 500pln.Dobrze ze chociaz dziala uff :(

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taką akcję miałem na 2 dni przed urlopem w Zakopanem (mieszkam w Koszalinie, więc kawałek do przejechania miałem). Mechanicy nie zdążyli uporać się z tym, i jechalem z dzwoniącym paskiem. Cud że go nie zgubiłem.

Różnica w kole alternatora polegała na tym, że w moim aucie jest jakiś typ koła który robiony jest tylko przez Renault i po znajomościach w serwisue dostałem go chyba za 475 zł. ) normalnie w detalu powzej 500 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć

Miałem to samo stukanie.

Na Grochowskiej w Garażu zasugerowałem (mądry o informacje z forum) że to sprzęgło koła alternatora. Chłopaki pochylili się i potwierdzili diagnozę.

Działo się to w marcu i po wymianie stuki znacznie ucichły.

Teraz gdy mamy temperatury od 15 stopni w górę stuków brak.

Podejrzewam że wstawiono mi zamiennik bo zapłaciłem za tę część coś ponad dwieście złotych więc porównując z poprzedniakmi dość tanio.

Zobaczymy co będzie na jesień.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Mam prośbę , u mnie jak jest silnik zimny jest cichutka, fajna praca silnika, natomiast jak silnik się nagrzeje ta praca staje się głośna i jakby pracował na wolniejszych obrotach oraz ustępuje po "przegazowaniu" do 5 tys. obrotow ale też nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego grego15, to jest taka usterka, której nie da się zdiagnozować nie widząc i nie słysząc. Najpierw musisz oglądnąć na zimnym silniku; stan paska, wszystkich rolek - czy nie mają rantów, wytartej bieżni, obejrzyj kółko na alternatorze, chwyć je ręką i spróbuj poruszać równolegle do osi alternatora, nie powinno się kiwać, Obejrzyj czy kółko to nie wcina się w obudowę alternatora. Potem należało by odpalić silnik i obserwować pracę paska, przy różnych prędkościach obrotowych i słuchać czy nie wydaje jakiś dźwięków, ale pewnie nic nie usłyszysz, bo zupełnie inaczej słychać jak siedzisz za kierownicą a inaczej jak stoisz przed autem. Pozostaje zdjęcie paska i sprawdzenie wszystkich elementów, być może trzeba je będzie wymontować z auta, żeby ocenić ich stan.

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=1089&...3ko+alternatora

To jeden z tematów, a jest ich naprawdę sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich

Nie chce zakładać kolejnego tematu wiec przyłączam się. Mam taki problem a mianowicie gdy ruszam na pograniczu przyczepności opon słyszę jakiś pisk dobiegający z silnika Może to być pasek rozrządu dodam tylko ze niedawno był wymieniany cały rozrząd, a moze to wina paska od alternatora Co mam z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Wiem że odpowiedz jest pózna ale może sie komuś przyda co jeszcze ma zamiar kupić Scenica. U mnie hałasował napinacz i patrzac od spodu, latał i podskakiwał pasek klinowy. Pomimo wymiany napinacza nadal hałasowało i dzwoniło. Dzis okazało się że wina leży w rolce alternatora tzw: sprzęgiełko, nie było go słychac, ale okazało się po rozebraniu że nie obracało się swobodnie. Wymieniłem to koło alternatora, załozyłem nowy napinacz i muszę powiedzieć że działa jak fabrycznie nowy a pasek sunie jak po szynach, żadnych niepokojących dzwięków. Dobry sposób to bierze się kawałem kijka, przytyka do danej cześci i przytykając ucho do tegoz kijka, słychać bedzie która czesc hakasuje i najbardziej przenosi dzwiek.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia Aston76

Edytowane przez Mariusz112
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!