Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działają wskaźniki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W mojej megi nagle przestały działać wskaźniki (prędkość, obroty, temp. silnika i wskaźnik paliwa). Próbowałem gasić silnik, zamykać autko itp. W schemacie z serwera nie widzę bezpiecznika bezpośrednio od tego. Jest bezp. od tablicy wskaźników (zegary i komp.) . Pozostałe kontrolki działają (światła, hamulec, kierunki itp.). Nie działają tylko "strzałki"

 

Pls o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam w mojej meganie II mam taki problem że w czasie jazdy pojawia sie na tablicy kontrolka SERVICE wraz z komunikatem " electronica anomalia " trwa to przeważnie ok 5sekund po tym czasie wraca wszystko do normy service gaśnie.Objawy jakie towarzyszą to wyłączenie i spadek do zera wskażnika prędkości wraz z obrotomierzem pozostałe wskażniki OK podświetlenie działa tylko chwilowe opadnięcie do zera po czym powrót do prędkości i obrotów jakie mam w danej chwili czasami tylko obrotomierz tak sie zachowuje ale w większości to obydwa zegary naraz :-? tak ok raz w tygodniu jest ten problem podczas jazdy.

 

gdzie szukać przyczyny może macie podobny problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

U mnie podobnie. Mechanir cos tam robiąc rozładował akumulator. Potem podłączył go do ładowania, nie odpinając klem. Naładował, odpalił i teraz wskazówka obrotomierza przy włączonym silniku pokazuje 0, kiedy docisnę gazu wskazówka idzie do góry ale wskazanie jest za niskie. Wskaźnik paliwa pokazuje o pół baku za duż a po wyłączeniu opada do połowy skali a wskaźnik obrotów poniżej zera - strzałka jest pionowo w dół. Reszta wskaźnikeów i kontrolek działa poprawnie. Co to może być ?Co z tym robić? Nie pomogło odpięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może spróbować odłączyć akumulator, odłączyć liczniki, podłączyć akumulator i odpalić, zgasić, odłączyć akumulator, podłączyć liczniki, podłączyć akumulator i spróbować wtedy...

Auto odpala bez problemu przy odłączonych licznikach - testowałem to, jak zmieniałem zegary i podświetlenie u siebie.

Jak odłączyć liczniki opisane jest w dziale zmiany podświetlenia w licznikach.

Może też spróbować bez części o odpalania samochodu bez liczników.

 

Jeżeli wskazanie jest nieprawidłowe, ale wskazówki się ruszają to rozebrać liczniki, ustawić wskazówki w pozycji "zerowej" przez ściągnięcie ich, pokręcenie w lewo, zakładając wówczas lekko wskazówki, a następnie zamontowanie ich w pozycji "zerowej". Ważne, by zakładając wskazówki ostatecznie nie dociskać ich do końca - najlepiej podłożyć np kartę kredytową między papier liczników a wskazówkę. I tak z każdą wskazówką, która wskazuje źle.

Sam jeździłem kilka miesięcy bez dobrze założonej wskazówki od prędkościomierza, i dopiero na zlocie w Krzepicach DrNo powiedział mi, że tak trzeba to zrobić <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw wszedł w tryb serwisowy licznika (opisane na forum) i sprawdził czy nie ma błędów i je skasował a jak to nie pomoże to reset przez odłaczenie akumulatora .Wskazówki nie mogły się same poprzestawiać jak się ich nie demontuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw wszedł w tryb serwisowy licznika (opisane na forum) i sprawdził czy nie ma błędów i je skasował a jak to nie pomoże to reset przez odłaczenie akumulatora .

 

Tak byłem kiedyś u elektrtyka przy okazji zmiany języka w komp. pokładowym na j. angielski pozieważ komunikaty w hiszpańskim języku były trochę denerwujące. Błędy okazały się niegroźne elektryk mówił że to wskutek odłączenia akumulatora kiedyś pojawiły się występujące objawy szalejących wskażników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś jednak zechciał poczytać forum tak jak sugerowałem to byś się doczytał że "tryb serwisowy "możesz zrobić sam.

Wkładasz kartę do czytnika nie naciskasz ani sprzęgła ani hamulca ,Naciskasz jednocześnie przycisk START i przycisk od komputera i trzymasz do chwili aż zapalą się lampki na liczniku a wskazówki zaczną sobie chodzić od 0 do maxa puszczasz przyciski

Naciskasz raz na przycisk komputera i sprawdzasz czy masz błędy

Jeżeli masz błąd to wciskasz przycisk reset na liczniku

Następnie znowu naciśnij przycisk komputera aż sprawdzisz wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepnę się pod temat - dzisiaj spalił mi się bezpiecznik na klemie akumulatora - wskaźniki zatrzymały się na w dziwnych miejscach - obrotomierz poniżej skali natomiast wskaźnik poziomu paliwa mniej/więcej w połowie. Oczywiście akumulator był odłączony, test wskaźników również zrobiony - wskazówki chodzą w swoich nowych zakresach. Czy jest jakiś sposób aby zresetować ich położenie czy też jedyną możliwością jest wyjęcie licznika i ręczne poprawienie ich położeń początkowych?

 

efd4f085f470bbafm.jpg 8d6f823d8bed7d98m.jpg

Edytowane przez krysk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!