Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

O drążki spytałem z ciekawości bo co kilka opinii to nie jedna. Chyba OK. Znajomy mechanik mówił, że wymienia się tylko gdy auto miało wypadek, ewentualnie jakaś kosmiczna dziura zrobiła swoje.

Ponawiam pytanie odnośnie dobrej firmy. Chyba wybiore jednego producenta dla końcówek i sworzni, ale może macie inne zdanie. Kurcze, z dnia na dzień zrobił się "mały" wydatek" Jak człowiek zajrzy to znajdzie się kilka problemów.

W południe obejrzałem lewe koło i wykryłem luz na końcówce drążka. Guma jakaś taka dziwna a jak dotknąłem to wyraźnie słychać chlupotanie wody. Nie wiem czy były wymieniane. Dostrzegłem tylko napis na gumie made in germany i 44S21SP35A. Co za diabeł to nie mam pojęcia. Pewnie po odkręceniu znajdę więcej oznaczeń.

Później coś mnie tknęło, zdjąłem lewe koło, brecha w dłoń i znalazłem luz na sworzniu a na nim jakieś dziwne numery 16002(tyle co można zobaczyć) Prawa końcówka też ma delikatny luz, ale mniejszy. Prawego sworznia nie sprawdzałem bo i tak trzeba wymienić oba.

Prawdopodobnie to jest przyczyną delikatnego pukania, dudnienia przy pokonywaniu nierówności i spowalniaczy.

Wczoraj zamówiłem dwie poduchy i parę drobiazgów. Dziś kolejna niespodzianka a szkoda bo mogłem zamówić za jednym zamachem. Wiadomo, przesyłka, cena. Stąd moje pytanie w innym temacie, jak i tutaj ;) W poniedziałek spróbuje jeszcze coś dodać do mojego zamówienia chyba, że znajde lepsze ceny.

To w końcu jak. Do jakiej firmy można mieć zaufanie a od której kategorycznie uciekać. Znajomy mówił mi, ze nie ma sensu kupować najdroższych bo i tak na naszych drogach psuje się wszystko. Byle nie jakieś dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawego sworznia nie sprawdzałem bo i tak trzeba wymienić oba.

Nie są to elementy, które należy wymieniać parami.

Znajomy mówił mi, ze nie ma sensu kupować najdroższych bo i tak na naszych drogach psuje się wszystko.

I to jest sedno całego tego postu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wymieniać parami, ale ..z prawej jest delikatny luzik na końcówce. Zakładam, że sworzeń też wymaga podmiany.

To się stało nie tak dawno bo z dwa tygodnie temu. Zauważyłem, że kierownica minimalnie idzie na lewo, ale nie ściąga auta. No może...czasem na dziwnej drodze jakby lekko w prawo. To zrozumiałe jeśli z lewej jest duży luz.

Najdroższe odrzucam na wstępie, ale posłuchać nie zaszkodzi ;) Niby jest opinia, że tylko oryginalne części albo extra zamienniki to podstawa. Z drugiej strony są tańsze a wśród nich i takie i takie....

Przeglądam różne strony i przy sworzniach są dwa rodzaje pod mojego scenika. Hm...czyli średnica punktów mocowania 10mm i 12 mm.

Wg wyszukiwarek to raczej nie da rady dopasować. Można to jakoś określić bez odkręcania, może po ViN?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie określisz bez odkręcania. Mój magik je rozwiercał. Kupione tu na forum od kbaranna były na 10mm, różnica zauważona dopiero po rozebraniu i odkręceniu starych. Zapas materiału duży, po kilku tys km nic się nie dzieje złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swożnie wahaczy są 2 rodzaje. Są na fi 10 i fi 12. Jeżeli jest fi 10 to można rozwiercić. Drążki polecam wymieniać parami. Po wymianie trzeba ustawić zbieżność więc po co robić to 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim starszym sceniolu też rozwiercałem otwory.. Zakupiłem MAXGEAR, niby z 2 letnią gwarancją.. Ile wytrzyma nie mam pojęcia, bo sceniol sprzedany. Pozostał mi jeszcze jeden sworzeń z tego zakupu gdyż nie było potrzeby lewego wymieniać.

Co do samej informacji jakie zakupić, to należy pod auto się schylić i suwmiarką zmierzyć końcówkę jednej z śrub, jaka wystaje z nakrętek mocowania do wahacza.

Nie zrobiłem tego wcześniej i trzeba było czas na rozwiercanie tracić. Na szczęście posiadałem rozwiertaki, których karmić nie trzeba jak leżą, a czasami, sporadycznie się przydają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przeczytałem cały temat i chciałbm aby się niektórzy przypadkiem nie zniechęcali ;)

Wymiana drążka kierowniczego:

1. Podnosimy samochód

2. odkręcamy koło

3. odkręcamy końcówkę drążka od strony piasty koła (gdy się obkręca to stukamy młotkiem lub zapieramy łomem tak aby końcówkę przycisnąć do zwrotnicy a gdy końcówka również do wymiany to ucinamy szlifierką ;)

4. Odkręcamy drążek - Aby odkręcić drążek potrzebujemy klucza (ten ze zdjęcia) (najlepiej pożyczyć od jakiegoś znajomego z warsztatu)

Skręcamy w odwrotnej kolejności

Z Doświadczenia wiem, że najlepiej robić dwie strony na raz ze względów na to, że nie są to drogie części, a cena ustwienia zbieżności to prawie połowa wartości części.

Pamiętajmy o ustawieniu zbieżności ze względu na komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz zużycie opon.

Pozdrawiam !

Daro

post-47951-0-72690400-1365339295_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł sąsiad z suwmiarką i wymierzone.Weszliśmy na kanał. Na końcówce jednej ze śrub od spodu suwmiarka pokazała 11 czyli będzie 12. Teraz pozostaje wybór towaru.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Też namierzyłem takie numery. Kolejność to tak z przypadku czy celowa? ;)

Mogę utopić troche kasy na droższe, ale...pytanie czy jest sens. To pytanie które zadaje sobie chyba każdy. Chyba rzucę monetą.

Do sworzni dojdzie komplet końcówek co mnie baaaardzo cieszy......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejność przypadkowa, ale z tego wszystkiego bym wziął 28892 03 LEMFORDER - ok 40zł/szt

b.dobra firma i rewelacyjna cena, a jak u Ciebie będa drogie a TRW tańsze to TRW ;)

 

Końcówki

 

25484 02 LEMFORDER ok 60zł/szt

25446 02 LEMFORDER ok 60zł/szt

 

ewentualnie troszke tańsze

 

60 91 9604 SWAG

60 91 9605 SWAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!