Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dreczace mnie pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie , w marcu tego roku mialem powazny wypadek wracajac do domu na autostradzie jakis palant w Tirze postanowil zjechac na pas na ktorym bylem ja uderzyl w moje dzrzwi od pasarzera obrocilo mnie kilka razy uderzylem w bariere, potem wpadlem mu pod kola i jakos sie zatrzymalem caly i zdrowy

 

ale mam pytanie dlaczego wypalily tylko kortyny od strony pasazera(pierwsze uderzenie), nie otworzyly sie ani poduszki w siedzeniach, ani nawet kierowcy i pasarzera co moglo byc tego przyczyna

samochod poszedl do kasacji

 

czy moglo sie tak stac ze akumulator zostal oderwany przed tym jak czujniki zostaly wlaczone

 

dzieki za wszystkie odpowiedzi naprawde dreczy mnie to czemu sie tak stalo

 

copyofdsc01566.jpg

 

copyofdsc01570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglo sie tak stac ze akumulator zostal oderwany przed tym jak czujniki zostaly wlaczone

Myślę że nie, bo system poduszek powietrznych jest wyposażony w kondensatory, które są w stanie "napędzić" poduszki powietrzne na kilka chwil po odłączeniu zasilania. Dlatego też dziwi mnie, że nie wystrzeliła reszta poduszek.

Boczne mogły nie wystrzelić, bo za słabe było uderzenie z boku - napisałeś że tir zjechał na Twój pas, więc można uznać że to nie było uderzenie.

 

Trudny do rozpatrzenia przypadek, teoria swoją drogą, a praktyka i urządzenie swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nic Ci się nie stało, to widocznie nie było potrzeby
podoba mi się ten post : generalnie jakbyś zginął znaczy się źle że nie odpaliły, ale żeś cały to nawet lepiej że nie odpaliły :mrgreen: ;) niemniej zgadzam się z postem, miało nie wypalić i nie wypaliły (abstrahuje od rezystorów zamiast poduszek w aucie z rynku wtórnego)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi, gdyby driver zginął, to by znaczyło, że jechał za szybko 8-)

Mój wujas miał wpadek- poszedł Vectrą C w plener-skosił kilka niezłych drzewek i nie odpaliła żadna poduszka. ( Auto do kasacji-kupka złomu) Też nie miał obrażeń, ale nie spodobał mu się fakt, że żadna poduszka nie wyskoczyła. Powołał nawet rzeczoznawcę, bo myślał, że auto jest wadliwe. Okazało się, że gdyby to było jedno uderzenie, to miałby komplet jaśków w zasięgu wzroku, ale to było kilka uderzeń, więc nie było takiej potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i dobrze ze nie wystrzelily, no ale sprawa i tak dziwnie wyglada bo przod byl na tyle zniszczony ze powinny, no ale juz nic nie zrobie czlowiek mysli swoje a komputer swoje i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie, bo system poduszek powietrznych jest wyposażony w kondensatory, które są w stanie "napędzić" poduszki powietrzne na kilka chwil po odłączeniu zasilania.

 

Tyle, że skąd wtedy komputer ma czerpać prąd by wysłać do nich sygnał o wystrzeleniu poduszek? Poduszki mają osobny zasilany awaryjnie system który wylicza kiedy mają wystrzelić...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż... elektronika ŻONDZI. W moim scenicu jest tak że poduszka pasażera ma 2 opcje otwarcia w zależności od prędkości i mocy uderzenia. Decydentem jest elektronika która tak bardzo zawodzi na codzień nie wspominając już o tym jedym jedynym zdarzeniu w którym na szali jest nasze życie. Fajnie że żyjesz i nic ci się nie stało bo auto troche poobijane jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki mają osobny zasilany awaryjnie system który wylicza kiedy mają wystrzelić...?

Coś w tym stylu. To sensor we współpracy z czujnikami decyduje o tym czy poduszka strzela czy nie. Te kondensatory podtrzymują cały system poduszek, ale bardzo krótko, o ile pamiętam to mniej niż sekundę i może dlatego więcej poduszek nie wystrzeliło (akcja trwała za długo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!